Niet hoger dan 1 Mbit ?

Pagina: 1
Acties:

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 16:43

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Ik heb gister een Linksys accespoint (54 Mbit) gekocht en een Linksys pci kaartje (54 Mbit), Maar bij speed zegt ie 1Mbit :( Als ik met mijn Laptop connect krijg ik wel 11 Mbits (kaartje in laptop is 11Mbit) Maar met dat Linksys kaartje in mijn computer haal ik maar 1Mbit. Bij Signal Strength zegt hij wel 5/5, ik heb de conclusie getrokken dat het probleem niet bij het accespoint ligt omdat ik met mijn laptop wel gewoon een hoge snelheid haal.

Ik krijg het gewoon niet hoger wat ik ook probeer. Overgens kan ik ook de drivers niet via de setup installeren van het kaartje. Als ik de setup van de cd-rom start sluit hij gelijk weer af :? Dit doet hij ook als ik de drivers van de Linksys website download.

Ik heb deze dus handmatig geinstalleerd. Kan het zijn dat ik misschien nog een speciaal protocol moet installeren ?

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Probeer je PCI kaartje eens op 11Mbit, misschien dat het dan wel werkt.
Ik heb ook een probleem met een Linksys router en linksys PCI kaartje, bij mij geeft ie ook altijd 1Mbit aan.
Had ergens gehoord dat de 54Mbit van die Linksys routers bagger was...

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Ik heb hem op "Use Best Rate" staan, als ik hem op 11 zet dan vind hij geen Wlan meer. Wat me wel opvalt is dat voordat hij een "Network Adress" krijgt van onze DHCP server staat hij wel heel even op 54 Mbit maar zodra hij echt verbonden is zakt het direct naar 1Mbit.

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Nou ik heb het opgelost door hem in een ander pci slot te doen en mijn Oude kapotte sb live eruit gehaald

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 21:37

tweakerbee

dus..?

En doordat de computer terugschakeld wilde de andere ook op die snelheid lopen?
Nu opgelost? :?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Het is 'niet hoger dan'.

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Ik ben iets te snel geweest met zeggen dat hij het doet want hij geeft wel 54mbit aan maar als ik iets copy via het netwerk gaat het maximaal met 1.4 mb/sec. Het is me wel opgevallen dat als ik me antenne van het accespoint wegdraai de snelheid zakt naar 400 kb/sec terwijl de pc echt niet meer dan 3 meter van het accespoint staat. Is Wlan zo onstabiel of is er iets anders mis ?

Verwijderd

Ho even, 1,4mB of mb??? Dat scheelt nogal even :P en dat je snelheid minder wordt wanneer de ontvangst verslechtert, is op zich nogal logisch natuurlijk.

1,4mB/s is op zich geen slechte score :)

• Meester P
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04 13:04
let wel ff op dat 11Mbit net iets meer is dan 1mb's en dus geen 11!

a7n8x deluxe | xp2500+@2400Mhz | 2*256 BH5 | 2xDM10 200gig@raid 0 + dm9 120gig | Radeon 9600 Pro | Nec3520 | Enermax 420 | WaterCooled(cpu+nb)

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Nee dat snap ik ook wel. Maar als ik een 54Mbit wlan koop verwacht ik natuurlijk wel dat ik meer dan 1,4 mb/sec (11Mbit) haal. Zeker als hij aangeeft dat hij op 54Mbit verbinding heeft en het accespoint er niet meer dan 1 meter vandaan staat :? warom zou je anders meer dan 11Mbit kopen als het toch niet sneller gaat :?

Verwijderd

ElmarNieser schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:51:
Nee dat snap ik ook wel. Maar als ik een 54Mbit wlan koop verwacht ik natuurlijk wel dat ik meer dan 1,4 mb/sec (11Mbit) haal. Zeker als hij aangeeft dat hij op 54Mbit verbinding heeft en het accespoint er niet meer dan 1 meter vandaan staat :? warom zou je anders meer dan 11Mbit kopen als het toch niet sneller gaat :?
Ik haal hier @ max toch een 2mB/s, en dat is echt zo ongeveer het maximum.

Een 11mbit AP heeft van exact hetzelfde last hoor, dan hou je nog minder over ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 20:04 ]

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Ah dan had ik mezelf iets meer moeten leren over Wlan. Maar het is toch niet zo gek dat ik het idee heb dat ik meer moet kunnen halen ? :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ElmarNieser schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:00:
Ah dan had ik mezelf iets meer moeten leren over Wlan. Maar het is toch niet zo gek dat ik het idee heb dat ik meer moet kunnen halen ? :)
Die 54mbps is het maximaal haalbare, maar in de praktijk wordt dit vrijwel nooit gehaald.
Alleen als ze een meter van elkaar weg staan, zou je toch wel meer moeten kunnen halen lijkt me, heb je het al ns met een andere router geprobeerd? (mocht dat mogelijk zijn)

• damastx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

damastx

bumminc.

ElmarNieser schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:00:
Mja, dat is idd niet zo'N gek idee :)

bij mij werkt WLAN opzich wel goed, haal lekkere snelheden, maar gebruik voor mn workstatioN toch wel gewoon bedraad LAN.

voor laptop/pda is t prima :)

As finishing touch, god created the dutch.

Pagina: 1