Speedtouch 510 Portforwarding probleem

Pagina: 1
Acties:

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:45
Hey,

Ik probeer nu al drie dagen lang porten te forwarden in de NAPT settings van mijn modem maar het wil niet lukken.

Ik zal even de situatie zoals die nu is verduidelijken :

Modem maakt verbinding met ADSL-Lite van Wanadoo
|
|
|
Switch(8port)
|
|
|
Server(10.0.0.250)

Ik heb via de web-interface zoals staat uitgelegd in op zowel de Speedtouch website als in diverse topics op GoT via wat bij mij NAPT en overal als NAT wordt aangeduidt(in de topics e.d.) het volgende insteld:

Inside ip :
10.0.0.250
Inside port :
80
Outside IP :
0.0.0.0
Outside port :
80
Protocol :
tcp

Ook heb ik al mijn outside IP in mijn eigen IP veranderd en dit alles ook via telnet ingevoerd en gecontrolleerd. Het probleem is en blijft dat de server op geen enkele geprobeerde(en active port http ect.) bereikt kan worden via het externe IP wel via het interne netwerk.

Info
Provider : Wanadoo
Abbo : ADSL-Lite
Modem : Speedtouch
Firmware : 4.2.7.16.0
Board Name :ADNT-Q

Ik had hiervoor Kabelfoon/Caiway via een Terrayon modem met een Sitecom DC-201 deze is de vervangen voor Wanadoo Thompson 510 + 8Ports switch

[ Voor 7% gewijzigd door magic45 op 27-02-2005 18:40 . Reden: extra ]

• magic45
Inmiddels ook gekeken of er nieuwe firmware te verkrijgen is maar helaas...
Ook even op http://www.grc.com portcheck gedaan maar de porten staan wel open het verkeer wordt alleen niet door-gerout... Ligt dit aan het feit dat de server geen DHCP gebruikt?

[ Voor 55% gewijzigd door magic45 op 27-02-2005 19:23 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Je outside-ip moet gewoon op 0.0.0.0 blijven staan dat is verder goed.
Maar heb je ook gedrukt bovenin op save all?
hiermee sla je namenlijk de veranderingen op die je gemaakt hebt op je modem.
Firmware is het probleem niet ik draai de zelfde firmware zonder problemen.

:X even wat onzin geschrapt :X

[ Voor 17% gewijzigd door Edwin van Cleef op 27-02-2005 19:23 ]

computer voor alle werkzaamheden

• magic45
Edwin van Cleef schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:22:
Maar heb je ook gedrukt bovenin op save all?
Yes..

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

normaal begint de configuratie op IPnummer 10.0.0.150 (bij mij tenminste wel)
zet bijvoorbeeld eens DHCP aan persoonlijk vind ik het best een leuk hulpmiddel om er zeker van te zijn dat het werkt.
gewoon de toegewezen poorten doorrouten en dan moet het in principe werken.
Het is echt niet zo dat wanneer je bijvoorbeeld je server reboot dat je ipnummer ook meteen vervalt of vervangen word blijft gewoon werken.
ik zal eens kijken hoe het precies bij mij ingesteld staat kom ik er zo op terug.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
je wilt een webserver opzetten? En je wilt dat zelf proberen of dat werkt? Je kan beter even van buitenaf proberen (een vriend of kennis) of het werkt. En niet via je eigen computer.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Gewoon zo toevoegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52834/full.jpg

En dan moet het er zo uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52835/full.jpg

Als het dan niet werkt, zit het probleem niet in je modem maar in de ontvangende server.

En idd, dit kun je niet van 'binnenuit' controleren. Je kunt niet op je eigen PC je externe IP inptypen, en dan je website krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 19:34 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Probeer je vanaf jezelf naar jezelf te testen? Er staat me bij dat dat met een Speedtouch niet mogelijk is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:33:
Gewoon zo toevoegen:
[afbeelding]

En dan moet het er zo uitzien:
[afbeelding]

Als het dan niet werkt, zit het probleem niet in je modem maar in de ontvangende server.
Intern is zijn server weer wel bereikbaar vandaar dat ik net even wat tekst uit mijn reply heb geschrapt.
zoals jij het afbeeld is het bij mij ook en dat werkt uitstekend
pven schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:34:
Probeer je vanaf jezelf naar jezelf te testen? Er staat me bij dat dat met een Speedtouch niet mogelijk is.
Door bijvoorbeeld 10.0.0.250 in te typen kom je gewoon op je homepage uit die op die server staat alleen de url invoeren zal die niet pakken.
De alcatel ondersteund dat helaas niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Edwin van Cleef op 27-02-2005 19:36 ]

• magic45
Het ip is aan een domein gekoppeld. Als ik dat probeer te bereiken krijg ik simpelweg een timeout.
Alles staat inderdaad zo zoals in de afbeelding. Ik zal eens kijken of het vanaf een andere locatie wel wil lukken.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Door je domein op je eigen pc in te typen zal het niet werken omdat je modem/router dat gewoonweg niet ondersteund.
Als je intern gewoon het ipnummer intypt (10.0.0.250) dan moet je server toegankelijk zijn.
Als dit niet gaat werken kan het probleem ook bij je hostingprovider zitten die het verkeerd doorlinkt.
Heb je dit zelf ingesteld of heb je het doorsturen door je hostingprovider laten regelen?

Verwijderd

magic45 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:37:
Het ip is aan een domein gekoppeld. Als ik dat probeer te bereiken krijg ik simpelweg een timeout.
Alles staat inderdaad zo zoals in de afbeelding. Ik zal eens kijken of het vanaf een andere locatie wel wil lukken.
Acoord, dit klopt, dit is normaal gedrag. Vanaf intern is dat nooit te testen, althans niet met een speedtouch 510.

Magic45's test (via grc, shields-up) is dan ook een goed advies, je zult zien dat die meldt dat je poort open staat.

Nu kan ik me voorstellen dat je het best irritant vind dat je niet gewoon je domeinnaam in kunt typen op je eigen PC, hier is wel een workaround voor.

Je kunt namlijk je domeinnaam en het bijbehorende (interne) ip opnemen in je hosts file. Bij windows xp staat deze (als deze bestaat) in c:\windows\system32\drivers\etc\. Het bestand heet 'hosts' (zonder extentie).

Als die al bestaat, kun je de volgende regel toevoegen:

code:
1
10.0.0.250       www.mijndomein.nl

Als die nog niet bestaat, kun je 'm gewoon aanmaken met alleen de bovenstaande regel erin.

Daarna kun je ook op je eigen PC gewoon je domeinnaan intypen. Let wel op dat dit nog steeds geen controle is of het extern werkt.

Wat is de domeinnaam? We kunnen je vrij eenvoudig vertellen of het werkt, hoor ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 19:43 ]

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

dan vrees ik dat er zoveel bezoekers komen dat de server waarschijnlijk plat gaat :D

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

je kan gewoon heel even die url online zetten, totdat je confirmatie hebt van forumgebruikers, en dan je post terug editten éh, dan is de url terug weg :)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

probeer het ook eens via een proxy

en reset de nat tabel eens een met telnet en dan nat flush en maak DAN de regel nog eens aan.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Indien je de NAT Manager van speedtouch gebruikt is het heel eenvoudig in te stellen.
Dit als je instelling niet werkt.

http://www.speedtouch.nl/downloads/NAT_manager_01.exe

Zie de link hierboven voor programma.

Grtz Harie (8>

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 11:55 ]

Pagina: 1