Hey,
Ik probeer nu al drie dagen lang porten te forwarden in de NAPT settings van mijn modem maar het wil niet lukken.
Ik zal even de situatie zoals die nu is verduidelijken :
Modem maakt verbinding met ADSL-Lite van Wanadoo
|
|
|
Switch(8port)
|
|
|
Server(10.0.0.250)
Ik heb via de web-interface zoals staat uitgelegd in op zowel de Speedtouch website als in diverse topics op GoT via wat bij mij NAPT en overal als NAT wordt aangeduidt(in de topics e.d.) het volgende insteld:
Inside ip :
10.0.0.250
Inside port :
80
Outside IP :
0.0.0.0
Outside port :
80
Protocol :
tcp
Ook heb ik al mijn outside IP in mijn eigen IP veranderd en dit alles ook via telnet ingevoerd en gecontrolleerd. Het probleem is en blijft dat de server op geen enkele geprobeerde(en active port http ect.) bereikt kan worden via het externe IP wel via het interne netwerk.
Info
Provider : Wanadoo
Abbo : ADSL-Lite
Modem : Speedtouch
Firmware : 4.2.7.16.0
Board Name :ADNT-Q
Ik had hiervoor Kabelfoon/Caiway via een Terrayon modem met een Sitecom DC-201 deze is de vervangen voor Wanadoo Thompson 510 + 8Ports switch
Ik probeer nu al drie dagen lang porten te forwarden in de NAPT settings van mijn modem maar het wil niet lukken.
Ik zal even de situatie zoals die nu is verduidelijken :
Modem maakt verbinding met ADSL-Lite van Wanadoo
|
|
|
Switch(8port)
|
|
|
Server(10.0.0.250)
Ik heb via de web-interface zoals staat uitgelegd in op zowel de Speedtouch website als in diverse topics op GoT via wat bij mij NAPT en overal als NAT wordt aangeduidt(in de topics e.d.) het volgende insteld:
Inside ip :
10.0.0.250
Inside port :
80
Outside IP :
0.0.0.0
Outside port :
80
Protocol :
tcp
Ook heb ik al mijn outside IP in mijn eigen IP veranderd en dit alles ook via telnet ingevoerd en gecontrolleerd. Het probleem is en blijft dat de server op geen enkele geprobeerde(en active port http ect.) bereikt kan worden via het externe IP wel via het interne netwerk.
Info
Provider : Wanadoo
Abbo : ADSL-Lite
Modem : Speedtouch
Firmware : 4.2.7.16.0
Board Name :ADNT-Q
Ik had hiervoor Kabelfoon/Caiway via een Terrayon modem met een Sitecom DC-201 deze is de vervangen voor Wanadoo Thompson 510 + 8Ports switch
[ Voor 7% gewijzigd door magic45 op 27-02-2005 18:40 . Reden: extra ]