Toon posts:

mysql_connect undeclared

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een programma te compileren wat gebruik maakt van een mysqldatabase, maar bij het compileren krijg ik de volgende error (heel vaak):
code:
1
error: 'mysql_connect' undeclared (first use this function)

't Zal wel iets zijn met locatie van mysql libs ofzo, maar daar klaagt-ie niet over, misschien moet ik mysql-devel installeren? Deze kan ik echter niet vinden in emerge, en op google vind ik alleen maar rpms van myql-devel versie 4.0.22 (versienummer v.d. mysql server).

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Lang leve de informatie :/ !? Naja gelukkig weet google te melden dat jij niet de enige bent die die foutmelding ooit gekregen hebt google.

[ Voor 4% gewijzigd door PowerSp00n op 27-02-2005 18:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die google search heb ik ook gebruikt, maar dan vind ik alleen maar informatie over specifieke programa's. Dit gaat om een home-made project, en de error lijkt me een algemene error, denk dus iets met mysql development packages, maar waar vind ik die voor gentoo? Lijkt een basic vraag maar zoeken naar mysql dev(-el) en gentoo levert niks op...

Verwijderd

klinkt alsof je niet de juiste libraries hebt geinclude....

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat PowerSp00n bedoeld dat je niet bepaald veel info geeft over wat je nu probeerd te doen en wat er fout gaat. Wat voor programeertaal gebruik je, wat probeer je te doen, welke libraries heb je nodig en geinstaleerd, etc, etc ;)

Verwijderd

Topicstarter
Pardon het gaat om C++ code, onder Linux (Testen onder Gentoo, uiteindelijke pc Fedora Core 2).

Eerst werkte het op de FC2 PC wel , nadat er libs waren toegevoegd aan de Makefile en nadat mysql-devel was geinstalleerd. Dit probeer ik dus nu ook op de Gentoo PC te doen. mysql_config --libs geeft aan welke libs er moeten worden toegevoegd aan all_libraries (al is eerder uitgezocht) en dit heb ik gedaan.

Nu dus nog het mysql-devel 'probleem'. Als je onder gentoo mysql installeerd, krijg je dan ook standaard mysql-devel ofzo? Ik vind op google met op alle manieren zoeken alleen maar rpm's van mysql-devel.

code:
1
2
3
4
databasemanager.cpp: In member function `bool
   DatabaseManager::changePrice(Price*, Price*)':
databasemanager.cpp:1948: error: `mysql_connect' undeclared (first use this
   function)

Dit zijn de enige errors die ik krijg, dus geen missing files/libs of wat dan ook.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-02 16:47

BoAC

Memento mori

Wat include je om mysql te gebruiken?

En heb je hier en hier al gekeken?

Help over mysql_connect ;)

[ Voor 21% gewijzigd door BoAC op 28-02-2005 09:52 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
Als je nou eerst eens informatie zou geven over welke versies je gebruikt, want MySQL 4.1.x is dus zwaar incompatible met MySQL 4.0.x en 3.23.x. Die heeft dan ook geen mysql_connect meer, maar zal wel iets als mysqli_connect hebben (zo heten die functies in PHP met nieuwe mysql functies, aangezien PHP zeer dicht bij de C API van MySQL ligt, zal dat met mysqli ook wel weer zo zijn)

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-02 16:47

BoAC

Memento mori

_JGC_ schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:09:
Als je nou eerst eens informatie zou geven over welke versies je gebruikt, want MySQL 4.1.x is dus zwaar incompatible met MySQL 4.0.x en 3.23.x. Die heeft dan ook geen mysql_connect meer, maar zal wel iets als mysqli_connect hebben (zo heten die functies in PHP met nieuwe mysql functies, aangezien PHP zeer dicht bij de C API van MySQL ligt, zal dat met mysqli ook wel weer zo zijn)
Dan wordt dat dus mysql_real_connect ;) (Zie mijn vorige post)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 08:22:
Pardon het gaat om C++ code, onder Linux (Testen onder Gentoo, uiteindelijke pc Fedora Core 2).
code:
1
2
3
4
databasemanager.cpp: In member function `bool
   DatabaseManager::changePrice(Price*, Price*)':
databasemanager.cpp:1948: error: `mysql_connect' undeclared (first use this
   function)
de functie is niet gedefinieert. Of je include de header file niet, of de functie bestaat niet (meer).

Verwijderd

Topicstarter
Ah thanks, het lag aan mysql_REAL_connect idd, bedankt voor de links BoAC..
Pagina: 1