Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop vanaf een paar meter aanzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor navigatie een laptop achter in mijn auto liggen, nu is het erg lastig om telkens in de achterklep te duiken en het aanknopje in te drukken. Ik heb al gekeken of het mogelijk is om de aanknop te verlengen, maar dat is haast onmogelijk met al die kleine aansluitingen op het mobo.
Nu heeft mijn laptop wake on lan en het zou dus ideal zijn om hem aan te zetten via een utp kabel. Bestaat er een apparaatje die ik aan mijn netwerkkaart van mijn laptop hang waarmee ik hem aan kan zetten? Een soort apparaatje dus die een magic packet verzend naar mijn laptop zodat deze opstart.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Om zo'n packet te versturen heb je best veel nodig, denk dat je dan onderhand een pc aan het bouwen bent om de pc aan te zetten...

Het kan misschien met een microcontroller met netwerkaansluiting, maar denk toch dat je veel beter de aan/uit van je laptop kan verlengen...

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:23
SA007 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:05:
Om zo'n packet te versturen heb je best veel nodig, denk dat je dan onderhand een pc aan het bouwen bent om de pc aan te zetten...

Het kan misschien met een microcontroller met netwerkaansluiting, maar denk toch dat je veel beter de aan/uit van je laptop kan verlengen...
En als je dan toch zo bezig bent met modden, waarom bouw je die laptop dan niet meteen voor in de auto? Lijkt me meteen een stuk makkelijker...

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
BMRS schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:06:
[...]

En als je dan toch zo bezig bent met modden, waarom bouw je die laptop dan niet meteen voor in de auto? Lijkt me meteen een stuk makkelijker...
Powerknop verlengen is echt geen doen en voor in de auto heb ik geen ruimte. Tis een cabrio dus de ruimte is schaars :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
erm kan je in het bios niet instellen dat hij automatisch aangaat als er stroom is (dus de auto op contact?)

Verwijderd

Topicstarter
Een laptop heeft altijd stroom en ik verw8 niet dat het in te stellen is dat hij aangaat als de voeding gaat opladen.

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Is het misschien mogelijk om fysiek op afstand de knop in te drukken?
Een lange remkabel pakken met wat hefbomen... niet echt high-tech maar werkt volgens mij wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net dat hij ook aan kan gaan als er gebeld wordt naar de interne modem, is dit mischien te realiseren via een extern kastje?

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Dat is nog wel te doen, dan moet je een simpele huiscentrale maken...

Niet wat je noemt simpel, en ook niet te koop...

* SA007 zoekt het electraboek 's op waar dat instond...

edit:

Ok, hoe kom je in een auto aan 12-18 volt wisselspanning?

[ Voor 22% gewijzigd door SA007 op 27-02-2005 17:38 ]

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou het zo laten als het is ;)

• Steephh
SA007 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:33:
Dat is nog wel te doen, dan moet je een simpele huiscentrale maken...

Niet wat je noemt simpel, en ook niet te koop...

* SA007 zoekt het electraboek 's op waar dat instond...

edit:

Ok, hoe kom je in een auto aan 12-18 volt wisselspanning?
Welk elektraboek is dat dan?

_@/'

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Misschien heb je wat aan:

http://www.beyondlogic.org/serial/serial.htm

op pin 9 zit namelijk de 'ring indicator', misschien kan je jouw bios zo gek krijgen dat hij daarop opstart?

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:11
Die wake-on-ring fuctie zal je prima kunnen gebruiken.

De laptop zal opstarten als hij "gebelt" word, en dit kan je prima faken.

Google geeft oa. : http://ourworld.compuserv...wden/page11.htm#ring2.gif

Is wel redelijk wat soldeerwerk, maar lijkt me prima te doen.

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
BMRS schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:40:
[...]

Welk elektraboek is dat dan?
Heel oud boekkie wat ik van em vorige school heb gekregen...
ISBN 90-70160-70-6
Kuhlie schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:47:
Misschien heb je wat aan:

http://www.beyondlogic.org/serial/serial.htm

op pin 9 zit namelijk de 'ring indicator', misschien kan je jouw bios zo gek krijgen dat hij daarop opstart?
En op welke printbaan van de interne modem zit die?

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
waarom niet gewoon met een servo? die het aan/uit knopje van de laptop indrukt :P

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:39
Misschien een draadloze deurbel verbinden met de aan/uit knop?

PVOutput: VO18

Verwijderd

Modbreak:Check je mail

[ Voor 95% gewijzigd door AcouSE op 28-02-2005 12:02 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 13:15

tweakerbee

dus..?

Waarom is het verlengen van die kabeltjes zo lastig? Volgens mij zijn het gewoon twee draadjes die je even van spanning moet voorzien. Je kunt ze bij je huidige powerknop afknippen en dat omleiden naar de voorkant van je auto.

Een andere mogelijkheid is er eigenlijk niet echt, tenzij je voor Wake-On-Ring/LAN een kleine oplossing vindt, hoewel ik betwijfel of dat allemaal enigszins betaalbaar en simpel te realiseren is.

offtopic:
dat van die papierfabriek is wel een goed idee

You can't have everything. Where would you put it?

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 19:45
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 04:02:
...knip...

Sorry voor de verklote quote
iemand die een oude laptop over heeft waardoor dit -veel- goedkoper is dan een tomtom setje van 300 euro?

Omdat hij ook mp3 & dvd wil afspelen? Omdat hij zo veel meer mogelijkheden heeft?

Laat hem lekker doen als ie wil, jij klinkt overigens echt niet als een tweaker dus wat doe je hier?

Wat dit topic betreft, verleng gewoon die powerknop dat is goed te doen op iedere laptop.

[ Voor 30% gewijzigd door AcouSE op 28-02-2005 12:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het inderdaad het beste is om me powerknop te verlengen. Zal wel errug lastig worden omdat die niet met draadjes verbonden zit ofzo, maar de knop (2mm) direct op me mobo zit. Wish me luck :P

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is dit niet simpel te regelen met wake on lan? Ik bedoel even een signaal tester bij conrad kopen en een signaal er naar toe sturen .. en voila hij gaat aan volgens mij.?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Simpele Oplossing:

Koop een controller: spelcontroller, numerieke controller, muis, het maakt niet uit, zolang hij maar meer dan 1 knop heeft + verlengsnoer. In Windows stel je in dat de laptop ten aller tijden in standby/sleepmode staat todat jij op een knopje op die controller drukt zodat de laptop aangaat/ontwaakt. Een ander knopje op de controller zou dan kunnen instellen dat de laptop weer naar standby/sleepmode gaat.

Werk de controller een beetje mooi weg in je interieur en klaar is kees ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:45:
Ik denk dat het inderdaad het beste is om me powerknop te verlengen. Zal wel errug lastig worden omdat die niet met draadjes verbonden zit ofzo, maar de knop (2mm) direct op me mobo zit. Wish me luck :P
is best te doen hoor, mits je wat kan solderen. Bij mijn ouwe laptop (IBM thinkpad T20) had ik 't met een multimeter vrij snel gevonden en kon ik gewoon snoertje solderen aan de connector. Is wel vrij klein (0.3 mm ofzo) maar goed, ik ben wat gewend ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/projects/carpc/images/laptop/keyboardconnector_klein.jpg
*klik voor vergroting*

Connectortje is in werkelijkheid zo'n 2 cm breed.....

Andere optie is idd wake-on-ring gebruiken dmv de interne modem. Zal vast wel een schematje zijn om ring te "faken".

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 28-02-2005 16:07 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 23:46

ThaHandy

Discovery Channel

SA007 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:55:
[...]

Heel oud boekkie wat ik van em vorige school heb gekregen...
ISBN 90-70160-70-6

[...]

En op welke printbaan van de interne modem zit die?
op de 9pin sub-D connector? die op elke laptop tegenwoordig zit meschien? :>

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Niet op de mijne :D, die heeft geen seriele poort, wel een internet modem tho'

Ik heb een beetje gekeken, en in principe moet wake on ring werken als je een 12 tot 18 volt wisselspanning op je modem pleurt, zal het 's testen als ik een geschikte trafo gevonden heb :)

Alleen in een auto heb je niet hard wisselspanning, dan 's kijken of het lukt met een blokgolf van 12v, das vrij simpel namelijk.

Verwijderd

The Real Falcon schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:50:
Is dit niet simpel te regelen met wake on lan? Ik bedoel even een signaal tester bij conrad kopen en een signaal er naar toe sturen .. en voila hij gaat aan volgens mij.?
dit lijkt mij een degelijke oplossing.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:31
zit er niet toevallig 'wake-on-mouseclick' op? heeft mijn pc wel, ooit is aangezet is wel makkelijk...
daarnaast kun volgens mij een mobiele telefoon aansluiten aan je wake-on-ring en dan voor je de auto in stapt even naar je mobiel bellen...

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

The Real Falcon schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:50:
Gaat niet werken: wake-on-lan heeft een speciaal pakketje nodig waarin oa. een aantal keer het MAC-adres van de netwerkkaart moet staan. Dat kan je niet maken met zo'n kabeltester, daar heb je bijna een complete PC voor nodig.

Ik denk zelf eigenlijk dat wake-on-ring nog het best te doen moet wezen: fix ergens een wisselspanning vandaan, zet er evt. een trafootje achter om de spanning wat op te krikken en gaan met die banaan.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03:40
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:11:
Een laptop heeft altijd stroom en ik verw8 niet dat het in te stellen is dat hij aangaat als de voeding gaat opladen.
Misschien doet ie het nog als je de accu eruit haalt?

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kuhlie schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:47:
Wat ik eigenlijk bedoelde is: kan je je laptop niet zover krijgen dat hij op de Ring Indicator van de standaard seriele poort wakker wordt? Dan ben je namelijk met 2 draadjes naar deze poort klaar... test dat eens :P

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 13:54

Bud_s

Team Anticimex & Lock

misschien :

- Mechanisch : een servo achtig ding met wat electronica een keer op de powerknop drukt
- Relais : puls voor 2 seconden bij opkomen en afvallen
- Accu verwijderen en power schakelen en auto power on ( weet niet of dit wil )

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Bud_s schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:43:
misschien :

- Mechanisch : een servo achtig ding met wat electronica een keer op de powerknop drukt
- Relais : puls voor 2 seconden bij opkomen en afvallen
- Accu verwijderen en power schakelen en auto power on ( weet niet of dit wil )
1. Lastig te doen, dan moet je je hele scherm slopen omdat de klep anders in de weg zit.
2. Mjah, maar dat relais moet je toch ergens aansluiten en dan ben je weer bij het oorspronkelijke probleem van TS
- Bij een normale PC wel, maar een laptop kent zo'n optie dus niet.

Blijft dus over
- Solderen in laptop (duh)
- Wake-on-ring gebruiken dmv een oproep simuleren
- wake-on-ring gebruiken op de compoort

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk wel jammer dat er niet een wat makkelijkere optie bestaat voor een laptop. Kdenk dat ik een gat in de martk heb gevonden :P
Gewoon een powerknop die je aansluit op een pcmcia kaart, nu nog ff uitzoeken hoe dat te fixen is :P

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:11:
Als je de accu uit de laptop haalt werkt ie gewoon op de adapter. (accu-adapter dingetje)
Dan kun je als je bios het ondersteunt restart after powerloss gebruiken.

Als de latop buiten de auto is zet je de accu gewoon weer terug.

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
matiasjansen schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:57:
Simpele Oplossing:

Koop een controller: spelcontroller, numerieke controller, muis, het maakt niet uit, zolang hij maar meer dan 1 knop heeft + verlengsnoer. In Windows stel je in dat de laptop ten aller tijden in standby/sleepmode staat todat jij op een knopje op die controller drukt zodat de laptop aangaat/ontwaakt. Een ander knopje op de controller zou dan kunnen instellen dat de laptop weer naar standby/sleepmode gaat.

ik zou voor dit gaan :) teminste, als je mobo dat ondersteunt dit lijkt mij de makkelijkste en beste oplossing.

BramBoterham

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

LJ LIGHTNING schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:36:
[...]

ik zou voor dit gaan :) teminste, als je mobo dat ondersteunt dit lijkt mij de makkelijkste en beste oplossing.
ennuuh, als je dan een week of twee niet in je cabrio gaat zitten mt de laptop op standby???
ik denk dat je dan toch met een lge accu komt te zitten? Of haal je de laptop eruit? in dat geval?

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 13:54

Bud_s

Team Anticimex & Lock

DJSmiley schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:53:
[...]

1. Lastig te doen, dan moet je je hele scherm slopen omdat de klep anders in de weg zit.
Agree
2. Mjah, maar dat relais moet je toch ergens aansluiten en dan ben je weer bij het oorspronkelijke probleem van TS
hij zal toch ook de voeding moeten schakelen ? lijkt me niet datie constant zijn laptop accu laat laden en na 2 dagen niet meer zijn auto kan starten :)
- Bij een normale PC wel, maar een laptop kent zo'n optie dus niet.

Blijft dus over
- Solderen in laptop (duh)
- Wake-on-ring gebruiken dmv een oproep simuleren
- wake-on-ring gebruiken op de compoort

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 17:54

McFizban

Hackito ergo sum.

Vaak is het ook mogelijk om je laptop in en uit te schakelen met een docking station.
Hier zit een makkelijker te bewerken schakelaar op.
Als je laptop een docking station mogelijkheid heeft kun op zoek naar een 2e hands station.
Een bijkomend voordeel is dat je je laptop makkelijker mee kunt nemen.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

Ben hier ook al enige tijd mee bezig.

Het nadeel is dat ik ook nog met een dockingstation werk.
Aangezien mijn laptop te goed is om alleen in de auto te laten liggen heb ik deze oplossing maar gedaan.

schijnbaar kun je wake up on lan niet doen, omdat tijdens de wake up niet het gehele systeem op schijnt te starten (is mij verteld).

Hoe het met wake up on ring zit weet ik niet, maar ben dol benieuwd.
Weet iemand ook welke aderpaar de spanning op moet komen?????

Verwijderd

Is het wel mogelijk met een gewone pc?
Ik heb al een toetsenbord zodat waarmee hij uitkan maar iemand een oplossing voor aanzetten?

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:45
Wake on ring is natuurlijk wel te realiseren, nokia heeft een zogenaamde simbox, is een kastje waarin je een simkaart in stopt (prepaid, hoeft alleen maar te ontvangen) en daaruit kun je een analoge telefoon aansluiten dus ook een modem! Als je de laptop dan aan wilt zetten dan hoef je alleen maar even te bellen met de gsm naar het gsm nummer van de simbox. Niet de goedkoopste oplossing maar volgens mij wel eentje die werkt zonder al te veel moeite!

For rent

• Ghannes
  • Laatst online: 18-11 20:07
Soms is het ook mogelijk om een computer aan te zetten door middel van een muisklik, dat kan je dan in de bios instellen. Als je deze mogelijkheid hebt in je bios dan zou dat kunnen.

• Sprite_tm
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

j_v_malsen: Daar kan je beter de schakeling uit de post van the12be/DJSmiley voor gebruiken, dies een stuk kleiner en goedkoper.

Edit: Mmm, zaterdag-post-scouting-brakte, ik las niet goed :/ Nja, troep is nu weggeedit.

[ Voor 70% gewijzigd door Sprite_tm op 19-03-2005 15:45 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Steephh
Of op de Mr. Bean manier. Baksteen op het gaspedaal en met de voeten sturen. :P :D

_@/'

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 13:49
BMRS schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:20:
Of op de Mr. Bean manier. Baksteen op het gaspedaal en met de voeten sturen. :P :D
eu offtopic ?

What we do in life echo`s in eternity

Verwijderd

j_v_malsen schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 12:57:
Wake on ring is natuurlijk wel te realiseren, nokia heeft een zogenaamde simbox, is een kastje waarin je een simkaart in stopt (prepaid, hoeft alleen maar te ontvangen) en daaruit kun je een analoge telefoon aansluiten dus ook een modem! Als je de laptop dan aan wilt zetten dan hoef je alleen maar even te bellen met de gsm naar het gsm nummer van de simbox. Niet de goedkoopste oplossing maar volgens mij wel eentje die werkt zonder al te veel moeite!
Lijkt mij niet echt een makkelijke oplossing.
Ik heb het volgende gedaan.

Ik heb mijn laptop opengemaakt en 2 draden parallel over mijn powerbotton gesoldeerd.
Vervolgens een kleingaat aan de zijkant geboord zodat er een female connectortje in paste.
Daarna een klein relais aangesloten op mijn ontgrendel kant van mijn centrale deurvergrendeling. Daar een male connector aangezet en aangesloten op de laptop.

Dus op het moment dat ik mijn auto ontgrendel springt mijn laptop aan. En als hij binnen 10 min. geen netspanning krijgt schakeld hij weer in standby.

Werkt prima:)

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-11 12:05
dit is best een ouwe }:O

Verwijderd

Topicstarter
Maar nog steeds heb ik geen goede oplossing voor dit probleem gevonden :(

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-11 00:42
Ik ben van plan om een docking station te gebruiken en daarvan de aan knop door te verbinden. De laptop blijft zo in takt. Je moet wel nog steeds een draad naar voren trekken. In de docking station connector zit altijd ook wel de aan knop, zo hoef je niet op het bord te solderen.

• Sander
  • Niet online
Bijna elke relatief moderne laptop ondersteund wake-up on keyboard vanuit standby en soms ook vanuit powerdown. Waarom dus niet zorgen dat je een keypress kan sturen via de ps2 port? of eventueel zelfs een mouseklik (Werkt vaak ook prima)... Waarom moeilijk doen als het ook vrij makkelijk kan :P

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 14:06
matiasjansen schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:57:
Simpele Oplossing:

Dit kan ook ja.
Je zou een IR ontvanger op je laptop kunnen gebruiken om met een afstandsbediening de computer in slaapstand te zetten, en een andere knop op de afstandsbediening geeft de functie dat ie weer uit slaapmodus gaat.

Dit moet toch mogelijk zijn?
Zo niet, gebruik dan de hetzelfde als hierboven, maar dan met standby ofzo in plaats van slaapstand. Ik weet niet zeker of het wel mogelijk is om je computer uit zijn slaap te halen met het toetsenbord. Als dat wel kan, kan je gewoon een toetsenbord toets koppelen aan de afstandsbediening die de toetsaanraking simuleert. (Dit gebruik ik ook in PowerDVD om relaxed dvds te kijken)

• Sander
  • Niet online
jvsjmedia.nl schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 03:11:
[...]

Dit kan ook ja.
Je zou een IR ontvanger op je laptop kunnen gebruiken om met een afstandsbediening de computer in slaapstand te zetten, en een andere knop op de afstandsbediening geeft de functie dat ie weer uit slaapmodus gaat.

Dit moet toch mogelijk zijn?
Zo niet, gebruik dan de hetzelfde als hierboven, maar dan met standby ofzo in plaats van slaapstand. Ik weet niet zeker of het wel mogelijk is om je computer uit zijn slaap te halen met het toetsenbord. Als dat wel kan, kan je gewoon een toetsenbord toets koppelen aan de afstandsbediening die de toetsaanraking simuleert. (Dit gebruik ik ook in PowerDVD om relaxed dvds te kijken)
Euh dat kan dus niet, aangezien die toetsaanslagen die jij naar powerdvd stuurt niet vanuit je AB komen... Je AB zend een signaal naar je pc, de software die jij voor je AB hebt geinstalled associeert die met een toetsaanraking oid en voert hem uit... Je OS (en die software) moeten dus draaien voor je dat kan doen. En dat was nou juist dfe vraag van dit topic ;)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Afstands bediening van bv een afstandbestuurbaar autotje (27mhz)

Die bestuurt een servo (of je kunt het motertje los maken en contact maken met de stroom van het knopje) De servo drukt de knop in, je hebt zo;n autotje al vanaf 15 euro :P

• souderkeamer
  • Laatst online: 23-12-2020

souderkeamer

Hobo en Techniek

ik wil al het modden hier niet verstoren hoor maar mijn pa heeft net een nieuwe laptop (hp pavilion) hier zit een ir afstandsbedieninkje bij waarmee je de laptop aan en uit kan zetten. :Z

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
masterofoboe schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:40:
ik wil al het modden hier niet verstoren hoor maar mijn pa heeft net een nieuwe laptop (hp pavilion) hier zit een ir afstandsbedieninkje bij waarmee je de laptop aan en uit kan zetten. :Z
nep-tweaker. :+

Een draadloos toetsenbordje met wake-up on keypress werkt dus ook niet? Als je kunt solderen zou ik gewoon gaan solderen, een goedkope oplossing. :)

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:28:
Afstands bediening van bv een afstandbestuurbaar autotje (27mhz)

Die bestuurt een servo (of je kunt het motertje los maken en contact maken met de stroom van het knopje) De servo drukt de knop in, je hebt zo;n autotje al vanaf 15 euro :P
Dit lijkt mij ook de beste en eenvoudigste oplossing. Een laptop weer terug in mekaar zetten is best moeilijk! :|

[no-spam!]
Elke Chervolet dealer geeft gratis radiografisch bestuurbare autootjes weg.

De proefrit is geheel gratis en de fun is natuurlijk top! Die karretjes rijden best goed! :) [no-spam!]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zal ons pap een ff overhalen om een proefrit te gaan maken!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 17:11
Sweex routertje van routerhackingtopic is te hacken (zo zo) en die is vast wel via firmware in te stellen dat ie bij opstarten een wol signaal naar je laptop stuurt, toch?

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 17:11
want router werkt op 12 v

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Verwijderd

j_v_malsen schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 12:57:
Kun je me wat meer vertellen over die simbox? Ik zit nu een beetje op google te zoeken, maar ik vind helaas alleen maar apparaatjes om de data van je simkaart te kopieeren :)

• Scout77
  • Laatst online: 01-01 21:22
Denk dat er zo een wordt bedoeld, is wel van siemens MC35:

klikAfbeeldingslocatie: http://www.telefon.de/images/120x120/siemens_tc35_terminal.jpg klik

Lekker belangrijk

Verwijderd

masterofoboe schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:40:
En dan een gat in zijn achterbank zagen zodat het IRsignaaltje doorkomt tot aan de laptop? :P

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:45
Excuses voor de late reactie: De nokia simbox waar ik het over had betreft de Nokia 22 PBX Connectivity Terminal.

De volgende link is naar een pdf van een brochure van dit apparaat: http://www.servicedocs.com/ARTIKELEN/0800210310002.PDF

Afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.shopgsm.ru/images/tel/nokia_22.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/mobile/images/maximus/nokia222.jpg

For rent

Pagina: 1