Toon posts:

asus p5p800 met sata

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
werk wel maar veel lawaai v de hd sata 10000rpm daar kan het niet aan liggen is pas omgeruild zou het aan het geheugen liggen (het merk) is asus aan merk geheugen gebonden kan er maar niet achter komen waar ik de oorzaak moet vinden , p4 3,0ghz 1024 mb geheugen win xp-pro

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Toen waren beige computers heel gewoon.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-08 10:35
wederom niet echt een denderende topicstart....

Raptors maken nogal veel herrie als je Seagate schijven oid bent gewend. Dat is het enige dat ik er over kan zeggen met zo weinig info.

[ Voor 3% gewijzigd door -ErikE- op 27-02-2005 17:11 ]

Verwijderd

Als je zo'n systeem koopt moet je niet verwachten dat het zomaar stil wordt. Daarvoor zul je om te beginnen een andere processorkoeler moeten kopen, boxed intel ding is énorm lawaaiig. Dat, die intels worden nogal heet.

Combineer dat met een budgetkast, en een 10KRPM schijf, en je hebt herrie.

Ik heb de drive bay van m'n LianLi PC75 op een stuk rubber gemonteerd, dat scheelt enorm.

Weet je wel hoe een computer in elkaar steekt? Weet je wel wat geheugen ís? Weet je zeker dat de herrie van de harddisk komt? Hoe heb je dat getest?

Vertel eens wat meer over je systeem!

Check mijn signature (AMD64 3500+; MSI K8N Neo2-54G, Asus X800pro, LianLi PC75, 2xWD360GD, 1x 160G Seag. SATA, 200GBMaxtor DM10, Tagan480W,IIyama E431S, SB-Audigy2. 2xCors.Value 512MB PC3200), de processor en videokaart hebben beiden zalman koelers d'r op (CPU idle @ 28 graden, stress 41), en m'n 4 casefans (2 voor HDD tray, 2 achter, papst fans) draaien allemaal op 5 volt.

offtopic:
Onderstaant:

Ik ben niet noodzakelijk anti-intel of anti-AMD. Ik verkoop beiden even graag. De socket 775, ook professioneel gezien (ik moet ze bouwen en verkopen, helaas is niet iedereen die losse onderdelen koopt even handig), ben ik overigens NIET zo'n fan van, en hoewel ik de northwood érg goed vond, vind ik prescott een stap terug. Persoonlijk had ik liever de Pentium M gezien als "prescott". Minder MHz, meer power.

Verder vind ik die koeler qua decibellen níet lawaaiiger, dat geven de specs ook aan, maar ik vind het geluid wél irritanter (hoger). Verder vind ik het mechanisme van 4 pinnen in 4 gaten zwáár crap. D'r in is makkelijk, d'r uit is anders. Voordeel van LGA775 is wél dat de CPU veel minder vaak mee de socket uitkomt. D'r is overigens geeneens een socket meer. Het heet nu land-grid-array. Feit is wel dat AMD, op voor videocodering na, de snelste CPU heeft, die koeler is, en net zo stabiel.
Verder: gezien de kennis van de NL taal van de TS, weet ik niet 100% zeker of de raptor wel zo lawaaiig is. Of wat voor 10KRPM schijf hij ook heeft (my 2 cents: het kan een SCSI schijf zijn).

Voor wat ik weet heeft hij een Q-Tec triple fan voeding met uit elke fan één blad missend in een sweex kastje gepropt, z'n passiefe NB-koelblok vervangen door een klein fannetje, en de HDD recht op de voorkant van de kast geplakt, voor optimale resonantie.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 17:24 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-08 10:35
@ CABAL

Ook gezien je post in z`n vorige topic ben je nogal tegen Intel SKT775 boxed koelers en Intel int algemeen. Nou wil ik niet kleinzinnig doen ofzo, maar de SKT775 koeler is imo veel stiller dan die 60mm SKT478 dingen. En stil is voor iedereen anders, dus als de TS eens meld wat hij luid/stil vind, kunnen we dan zeggen wattie eraan zou kunnen veranderen.

just my two cents

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De topicstart is wederom niet om over naar huis te schrijven. Zelfs ik moet het 3x nalezen om jouw vraagstelling / probleem eruit te kunnen filteren. Neem de uitgebreide sluitmessage van dion_b in je vorige topic eens aandachtig door :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.