mobo ziet maxtor sata hd niet.

Pagina: 1
Acties:

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
ik heb pas een maxtor diamondmax 10 160 gb aangeschaft, deze heb ik aangesloten op mijn a7n8x-e deluxe van asus. alleen wordt hij niet gedetecteerd. Ik heb al een bios update geprobeerd.
hij word btw wel warm (die hd)

ik heb een zalman 400w voeding, ik heb als master een western digital 80 gb ide harde schijf, pata.

weet iemand een oplossing? ik heb al gezocht maar kon niets vinden.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De Maxtor schijf wordt niet weergegeven in het BIOS van het moederbord, maar moet in het aparte bios van de S-ATA controller staan, of doet die dat ook niet?

Je hoeft niet in het bios van de s-ata controller te komen om de schijf in te stellen, alleen voor RAID array's moet je daar zijn.

Ander s-ata kabeltje eens proberen?

[ Voor 8% gewijzigd door PD2JK op 27-02-2005 16:59 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
heb er een ander s-ata kabeltje opgezet weer niets.... er staat btw tijdens post nergens iets over het ingaan van een sata controller bios ofsoiets. in bios zelf kan ik ook niets vinden over s-ata.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Staat je S-ATA controller wel ingeschakeld in het BIOS, als daar de mogelijkheid is om deze te enablen of disablen? Het kan ook nog zo zijn, bij sommige Asus borden, dat de S-ATA controller is disabled door middel van een jumper op je mainboard.
Sla je manual van je mainboard er eens op na, waarschijnlijk is dat het euvel.

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Bij mij zitten 4 SATA-aansluitingen,
2 voor RAID en 2 voor niet-RAID SATA

Kijk daar eens naar

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-03 14:01
Wouw ik heb dus nu exact hetzelfde probleem. Precies zelfde mobo die mijn 80GB diamondmax 9 niet detecteerd.

Het niet-herkennen van een S-ATA-schijf is een bekend probleem he?
Ik wil nu eindelijk eens *(&^@$%^())(*^$!!! weten hoe ik die computer duidelijk kan maken dattie naar SATAschijven moet zoeken in plaats van PATA! :(

please kan iemand ons ECHT helpen...? ;(

• MarijnvdZaag
Een A7N8X-E deluxe heeft trouwens twee SATA-aansluitingen, heb ze allebei geprobeerd.
De schijf gaat aan, dat hoor ik, maar de computer doet r nix mee

• MarijnvdZaag
BredeP schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:14:
Staat je S-ATA controller wel ingeschakeld in het BIOS, als daar de mogelijkheid is om deze te enablen of disablen? Het kan ook nog zo zijn, bij sommige Asus borden, dat de S-ATA controller is disabled door middel van een jumper op je mainboard.
Sla je manual van je mainboard er eens op na, waarschijnlijk is dat het euvel.
oew sorry, ik had iets te snel gelezen... Nu herinner ik me dat ik volgens dat jumpertje een keer anders had gezet omdat ik toch geen sataschijf had...
Ik ga hem meteen omzetten en dan lukt het waarschijnlijk
Pagina: 1