[XP] Tikkende harddisk, kan geen partities maken*

Pagina: 1
Acties:

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07-2025
Hallo,

Ik heb een crash gehad en moet winxp home nu opnieuw installeren, heb hier nog nooit problemen mee gehad maar nu heb ik het volgende probleem.

Ik heb de partitie waar winxp stond verwijderd en een nieuwe partitie aangemaakt, maar hij geeft aan Onbewerkte partitie? Als ik het daar wil instaleren zegt ie dat ik terug moet gaan en een partitie aan moet maken. Dat doe ik en dan zegt ie "op deze schijf bevind zich geen partitie die compatibel is met win xp" Hierop heb ik alle partities verwijderd maar tijdens het formateren via winxp cd, blijft hij hangen en dan maakt de computer een tikkend geluid en gebeurt er niks meer.\

Kan het zijn dat mij harde schijf nu kapot is?

zo ja hoe weet ik dat zeker, en kan dat door software matig zaken.

Disk is 2 maanden oud evenals PC

Help, hoe krijg ik winxp weer werkend?

P.s. ik kan niet meer in windows

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Verwijderd

Heel simpel start je pc op vanaf je xp cd. Vervolgens gooi je alle partities weg die erop staan.
Als je dit hebt gedaan maak je een nieuwe partitie bij het volgende scherm vraagt hij hoe je wilt formatteren (Fat32 of NTFS) er is ook nog keuze tussen snel en normaal.Normaal duurt wat langer maar schijnt wel beter te zijn. Kis dus hier voor NTFS (snel langzaam maakt niet uit) en vervolgens doet XP de rest.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

martijnd,

We verwachten van je als je een topic opent dat je zelf eerst probeert je probleem op te lossen - in dit geval kan je gemakkelijk eventjes in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ kijken naar harddisk diagnostic utilities om daarmee te testen ofdat je harddisk het begeven heeft :)

Verder - in Windows Operating Systems eisen we dat je topic titel het OS bevat tussen vierkante haakjes, en dat het kort omschrijft wat je probleem is. Beide missen een beetje - ik pas je topic titel dus nog eventjes aan :)

Verwijderd

Oh en als je schijf tikt zou ik maar ff een nieuwe halen. Ik weet niet wat voor schijf je hebt maar je kan tooltjes downloaden van de fabrikant site dus bijv maxtor of Western digital.
Met deze schijfjes kan je booten en de schijf checken en eventueel fixen.

Succes.

• SteelPan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04 06:09
Als je nog een bootdiskette hebt liggen van WIN98 of ME zou je kunnen proberen via fdisk je schijf opnieuw in te delen en te formatteren.
Later met de install van XP kun je de boel weer omzetten in NTFS als je dat wilt.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

We verwachten van je als je een topic opent dat je zelf eerst probeert je topic te openen

:? dat deed ie toch?

;)

[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 27-02-2005 17:00 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• elevator
  • Niet online

elevator

ROFLASTC schreef op zondag 27 februari 2005 @ 16:59:
We verwachten van je als je een topic opent dat je zelf eerst probeert je topic te openen

:? dat deed ie toch?

;)
Waarom misquote je mij? O-) :+

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Een tikkende schijf is slecht, waarschijnlijk is die stuk. Voor je gaat tijdverspillen met andere pogingen dus eerst kijken hoe de staat van je schijf is en daarna pas weer met windows beginnen :)

Eventueel kun je een knoppix CD downloaden en daarmee schijfcontrole uitvoeren. (badblocks /dev/hda)

ieeeepppppp :P

• martijnd
Hallo,

Sorry van mijn foutjes.
Even een aantal reactie in een:

Winxp cd kom ik niet verder mee loopt vast.
Progje van maxtor gedowd maar kan ie niet uitvoeren.
Fdisk werkt ook niet.

Ik denk dat ik morgen maar naar de winkel ga waar ik hem gekocht heb. Moeten ze mij een nieuwe schijf geven?
(2 maanden geleden gekocht, totale comp.)

• elevator
  • Niet online

elevator

martijnd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:29:
Progje van maxtor gedowd maar kan ie niet uitvoeren.
Wat gebeurt er dan? Krijg je een (fout)melding? :)

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 03:57

Sayko

Knowledge Is Power

Binnen 2 maanden dienen ze je wel direct een nieuwe schijf mee te geven ja.

• martijnd
Hij zegt dat ie een aantal bestanden niet kan vinden en dan dos screen, geprobeert zo A: te benaderen, maar ooki dan voert ie niks uit.

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Tikkende Harddisk betekent bijna altijd dat dat ding of kapot is, of snel kapot gaat.
Vaak krijg je dan inderdaad partitie-problemen, vaak is dan je hele partitie-index om zeep. Als je al een test-programma van Maxtor hebt wat ook niet werkt, dan kun je je conclusie wel trekken denk ik.
Winkels moeten trouwens binnen 2 maanden gewoon een nieuwe schijf meegeven, dus dat zal het probleem niet zijn. :)

Deliriant isti Romani.

Verwijderd

Ik heb dit jaar heel toevallig 3 keer met een klikkende HD te maken gehad. Ik kan je 1 advies geven als dit gebeurt. Onmiddelijk je data veilig stellen. Het duidt in ieder geval aan zoiets als een defecte leeskop. Dit wordt snel erger totdat hij nooit meer opstart. Bij alle 3 de keren is de schijf overleden. Wil dus niet zeggen dat ik 100% zeker weet dat bij jou hetzelfde aan de hand is maar ga er wel vanuit. Daarbij moet je sowiezo terug met die schijf. Een HD hoort niet te tikken. Klaar en je hebt garantie.

• martijnd
Heb de comp. naar de winkel gebracht. De harde schijf is idd kapot, ze zetten er gratis een nieuwe in.
Er zit 1 jaar volledige garantie op.

Probleem opgelost

Bedankt voor alle hulp!

[ Voor 22% gewijzigd door martijnd op 02-03-2005 12:15 ]

Pagina: 1