Toon posts:

[Advies] Bluetooth mobo's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al enkele uren ben ik aan het internetten op zoek naar een goed vervangend moederbord. De meeste features van moederborden zijn vrij makkelijk te vinden en te vergelijken, maar de connectiviteit niet. Ben op alle grote sites geweest van OCWorkbench, X-bitlabs, ZDNet etc en heb hier wat rondgezocht maar ik kan dit niet vinden:
Welke Socket A moederborden hebben een bluetooth module on-board?
Ik zoek nl. een mobo met superconnectiviteit: onboard sound (fatsoenlijk, maar hoeft geen 5.1), lan, 1394, usb 2.0 en bluetooth. WiFi is leuk maar geen must.
De Asus A7N8X-E Deluxe, nForce2 Ultra400 (Sound 5.1, 2x Lan, Sata-Raid, 1394) lijkt me wel wat maar deze heeft geen bluetooth erbij. PCI/USB dongle/kaartje extra kost weer 20 euro extra.
Weten jullie waar je kunt zoeken op connectiviteit?
Deze heeft wel alles maar is duur: MSI K8N Diamond nForce4 SLI.
Wie weet waar ik dit kan vinden/ waar toekomstige hulpbehoevenden gemakkelijk kunnen zoeken op dit soort features? Alvast bedankt.

PS systeem is AMD Athlon XP 1800+ met 512 MB DDR, er is geen geld voor nieuwe cpu etc...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Neem een goedkoop maar stabiel bord, bijvoorbeeld een ASRock K7VT4A+. Ik heb al enkele bordjes mogen inbouwen en ze lopen allemaal als een trein.

Het geld wat je overhoudt gebruik je voor een Bluetooth USB adapter, ter grootte van je duim. Die druk je achterin je computer en zie je dus niet meer terug. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Die heeft geen Firewire (1394) en dat heb ik wel nodig (vriendin heeft iPod).

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Dan koop je een mobo mét Firewire + een bluetooth dongle ;)
Ik ben het ook met Prutz0r eens, namelijk.

Voor zover ik weet heeft alleen MSI bluetooth geimplanteerd op socket A mobo's en de enige die daarvan nog in de pricewatch staat is de KT4 ULTRA BSR voor €166. Beetje prijzig, lijkt me.

Verder is er nog de oudere KT3 Ultra2-BR (VIA KT333), maar ik weet niet of die nog ergens te vinden is.

Verder zou ik geen mobo's weten.

Verwijderd

Topicstarter
Aha! Dus het ligt niet aan mij, er worden gewoon niet van dat soort krengen gemaakt? In 2002 was dat oude MSI model dus en nu is er weer een (duur) en voor de rest hebben mobo fabrikanten zich niet bekommerd om bluetooth dus? Ok dan is het redelijk duidelijk en dan moet ik dus eentje zonder BT zoeken... en een dongle los kopen.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:41
MSI gaat de bluetooth / wlan 54G kaart die met de SLI Diamond mainboarden zit gebundeld ook los op de markt brengen. Voordeel hiervoor is, als je ook WLAN gaat gebruiken, dat je het tegelijkertijd kunt gebruiken... het stoort niet.

Verwijderd

Topicstarter
Goed dus ik was dan nu maar over deze mobo's aan het denken:
MSI KT6 Delta FISR, KT600 (Lan, Sound, Sata, 1394) € 59,-
MSI K7N2 Delta-ILSR, nForce2 (Lan, Sound, Sata, 1394) € 68,-
GigaByte GA-7VT600-1394, KT600 (Lan, Sound, 1394) € 57,-
Asus A7N8X-E Deluxe, nForce2 Ultra400 (Sound 5.1, 2x Lan, Sata-Raid, 1394) € 79,99
Iemand een tip welke te kopen?

Mijn HD is volgens mij Ultra ATA of gewoon IDE. Dan kom ik niet in de problemen, toch? Heb een Maxtor 7 of zo, 80gb.
Ik vind het wel raar dat bluetooth zo weinig geintegreerd wordt. Wat ik ook raar vind, is dat ik/we dus nergens een site kunnen vinden waar je gewoon aan kunt vinken welke features je gezochte mobo moet hebben (qua connectiviteit) en je dan alle beschikbare zoals in een pricewatch kunt zien...

Verwijderd

MSI K7N2 Delta-ILSR
Zou ik persoonlijk nemen zit namelijk s-ata op en nvdia chipset op.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:41
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 20:11:
MSI K7N2 Delta-ILSR
Zou ik persoonlijk nemen zit namelijk s-ata op en nvdia chipset op.
En MCP-T southbridge = dolby digital sound

[ Voor 5% gewijzigd door The Source op 27-02-2005 20:28 ]

Verwijderd

Heb hier goede ervaringen met de A7N8X-E Deluxe. Ik zou, zoals hierboven al aangegeven werd, gewoon een losse BlueToothadapter nemen.

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-07 12:08
da werkt perfect en je kan zelfs tot 100 meter gaan ook(class 1)

Verwijderd

ik zou idd gaan voor een losse bluetooth .

ik heb er 1 gekocht msi voor 17.95 @ paradigit.
deze is tot 10 M maar meer heb ik toch niet nodig me 6230 is toch ook maar 10 M.

laat even weten wat je keus is geworden , welke mobo ?

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 15:34
Ik heb ok zeer goede ervaringen met de A7N8X-E del. Heb er nooit problemen mee, geluid kwaliteit is top! maar dat blijft natuurlijk een mening

verder heb ik ook een dongle Bleu tooth, 100M en werkt perfect hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik wil eigenlijk de MSI K7N2 Delta-ILSR maar die is waarschijnlijk 10 euro duurder dan vermeld op de pricewatch, ben in afwachting van een email van ACI-computers. Als hij even duur is als de Asus A7N8X-E Deluxe, dan ga ik voor de laatste. Lijkt me logisch toch?
Voor de bluetooth kies ik voor deze:
Conceptronic CBT100U Bluetooth USB Adapter (USB 2.0, 1394 v1.1, 100m) voor € 20,19.
3 euro meer uitgeven en je lijkt er 90m mee te winnen ;) Lijkt me cool om dat te combineren met een mooi headsetje voor Skype :D (zou ik het headsetje van mn vriendin d'r Motorola V620 kunnen jatten en gebruiken voor Skype?)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 10:48:
Bedankt voor de reacties. Ik wil eigenlijk de MSI K7N2 Delta-ILSR maar die is waarschijnlijk 10 euro duurder dan vermeld op de pricewatch, ben in afwachting van een email van ACI-computers. Als hij even duur is als de Asus A7N8X-E Deluxe, dan ga ik voor de laatste. Lijkt me logisch toch?
Voor de bluetooth kies ik voor deze:
Conceptronic CBT100U Bluetooth USB Adapter (USB 2.0, 1394 v1.1, 100m) voor € 20,19.
3 euro meer uitgeven en je lijkt er 90m mee te winnen ;) Lijkt me cool om dat te combineren met een mooi headsetje voor Skype :D (zou ik het headsetje van mn vriendin d'r Motorola V620 kunnen jatten en gebruiken voor Skype?)
Ik heb zeer goede ervaringen met deze Bluetooth stick van MSI:

Afbeeldingslocatie: http://laptop.com.ua/shop/images/products/459_865_full.gif

Heb er zelf 24,95 voor betaald in de (dure) computerwinkel. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel meter? Is dat diezelfde van 17,95 die maar 10m reikt?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:02:
Hij is 100 meter. Alleen neem dat maar met een tikkeltje zout. Uit ervaring weet ik dat je het het beste kan delen door 3.

Dus 10/3 = 3,3 meter
en
100/3 = 33,3 meter bereik

Die 100 meter is het theoretische maximum.

Verwijderd

Topicstarter
Ow dat is wel prima! MSI lijkt me een beter merk dan Conceptronic.
Ik kan hem echter niet vinden in de pricewatch. Er staan daar 3 MSI dongles. De eerste is die van de Paradigit, die is 10m en de volgende is deze (info van YORCOM):

"MSI BlueTooth USB-adapter, tot 100 meter!! (3jr)" (hun tekst)

"MSI Bluetooth USB Dongle provides wireless technology that revolutionizes
personal connectivity.

General:
H/W Interface: USB 1.1
Standard Compliance: Bluetooth Ver.1.1
Throughput: About 723Kbps (data channels)
Operating Volt.: 5V from USB interface
Operating Range: 10M
Regulatory Approval: FCC, CE, BSMI, C-Tick, DGT, BCIQ
Temperature: Storage temp: -20°C~+70°C
Operating temp: 0°C~+55°C
Dimension: 55 x 23 x 8.5 mm
Weight: 7.6 g
Getest voor Nokia N-GAGE"

Ze spreken zich dus tegen! Er staat ook een iets ander plaatje bij.
Aha wacht, de derde, voor 25 euro te koop bij EMPC lijkt het zelfde. Zou deze te prefereren zijn boven USB Bluetooth Conceptronic dongle 100M voor 20,19 euro??

Edit: ja ik begrijp dat 100m theoretisch is, maar het geeft wel aan dat ie een sterker signaal afgeeft dan de 10m versies...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 11:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:02:
ik heb de 10 M versie van de msi die ziet er ook iets anders uit dat is die van 17.95

Afbeeldingslocatie: http://images.gfx.no/14/14027/msi_usb_bluetooth_10m.jpg

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 19:14

NoTimeRemains

I know

zie dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21550082
als je dat zo maakt is het interne + cheap :)

This is the Way.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:20:
Edit: ja ik begrijp dat 100m theoretisch is, maar het geeft wel aan dat ie een sterker signaal afgeeft dan de 10m versies...
Weet wel dat je niets aan een 100m bluetooth adapter hebt als het apparaat waar je mee wilt pairen maar 10m is. Dan kom je evengoed niet verder dan 10m :)

Verwijderd

bluetooth in je kast inbouwen beetje onzin.

ik heb dat bluetooth dongletje gewoon achterin me usb poort zitten.
wel ff zwart stickertje over het ledje.. dat blauw knipper ding is irri als je probeert te slapen.
Pagina: 1