Toon posts:

[VB.NET] Ticketprinter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Is er hier soms iemand die ooit al een ticketprinter heeft geprogrammeerd van het type CBM - 720? Of weet hoe hieraan te beginnen? Ik moet deze gebruiken om kasticketjes af te drukken vanuit een applicatie gemaakt in VB.NET maar weet niet onmiddellijk hoe eraan te beginnen en een manual ofzo vindt ik hier ook niet van. Ik heb enkel te ticketprinter, verder heb ik niets van informatie hierover.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:20
Als je deze printer in windows installeert, kan je hem gewoon als "standaard" printer gebruiken.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe zit het dan juist om deze aan te spreken in vb.net enzo... weet u daar soms iets meer van

• Remco
Moet je even wat meer info geven, wat je wilt printen.

Verwijderd

Topicstarter
Wel, eigenlijk is het volgende de bedoeling.
Ik heb een kleine toepassing gemaakt waarbij je een soort kassa hebt. De persoon die dit gebruikt kan bepaalde dingen aanklikken. Dan wordt het totaal berekend dat hij moet betalen. Dan moet het mogelijk zijn om op een knop te klikken "Ticket" en dan moet er een ticket worden afgedrukt van wat hij juist heeft gekocht en wat de prijs is. Al deze gegevens worden ook opgeslagen in een database. Is dit een beetje duidelijker? Ik hoop van wel.

• Remco
Dat is gewoon een standaard print functie, mits de ticketprinter ook via b.v. Word te benaderen is.
Zo niet, en het is een parallele printer, dan kan je de printer op deze wijze aansturen.

Ik denk dat er genoeg op google te vinden is om hier mee op gang te komen.

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

Bekijk de System.Drawing.Printing namespace is, deze geeft jou alles wat je nodig hebt om te printen. Je kan de bounds instellen en opvragen zodat je precies op jou formaat kan printen.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 19:23

MrSleeves

You'll thank me later.

En verder is het printen ongeveer gelijk aan wat je doet in een Paint event (of OnPaint). Met Graphics dus. :)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Verwijderd

Ik heb nog niet gewerkt met CBM printers onder .NET. In MFC heb ik er wel al mee gewerkt en ik weet dat je de printer moet aansturen door ASCII te sturen voor de layout en voor de rest gewoon de tekenreeksen voor de data. Normaal staan deze codes in de handleiding.

Dit is een kort voorbeeldje:

code:
1
2
3
{27}{33}{16}{27}{97}{1}Bedrijf
{27}{97}{1}Tel: 09/000 00 00
{27{33}{1}********************************************{27}{97}{0}

De {..} fragmenten moet je telkens vervangen door de escape characters (dus {27} vervangen door ascii teken 27).

Ik vermoed als je iets dergelijks doorstuurt dat je dan wel iets te zien moet krijgen.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 20:13
Zijn dat serieele printers dan?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:47:
Ik heb nog niet gewerkt met CBM printers onder .NET. In MFC heb ik er wel al mee gewerkt en ik weet dat je de printer moet aansturen door ASCII te sturen voor de layout en voor de rest gewoon de tekenreeksen voor de data. Normaal staan deze codes in de handleiding.

Dit is een kort voorbeeldje:

code:
1
2
3
{27}{33}{16}{27}{97}{1}Bedrijf
{27}{97}{1}Tel: 09/000 00 00
{27{33}{1}********************************************{27}{97}{0}

De {..} fragmenten moet je telkens vervangen door de escape characters (dus {27} vervangen door ascii teken 27).

Ik vermoed als je iets dergelijks doorstuurt dat je dan wel iets te zien moet krijgen.
Dit is bij Serieel, als je ook lijntjes plaatjes etc wilt printen kun je gebruik maken van de Printing namespace van .NET. Je tekent namelijk gewoon alles op een Graphics object wat het papier representeerd.

Verwijderd

Dit is inderdaad in het geval van een seriële ticketprinter. Met parallel of USB heb ik nog nooit gewerkt op zo'n ticketprinter.
Pagina: 1