Toon posts:

[XP] de startknop op de taakbalk neemt mijn halve scherm in!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De startknop op de taakbalk neemt mijn halve scherm in, de rest van mijn taakbalk is ook niet meer te zien. Het gebeeurde nadat ik een onschuldig pdf filetje had gedownload. Wel kreeg ik eerder deze week een virus via de msn binnen (sexy bitch). Er werd een redelijk normal bericht gestuurd van een contactpersoon. Toen ik dit aanklikte flikkerde mijn beeldscherm een aantal keer en deed msn het niet meer. Ik heb een aantal virusscans gedraait, adaware en sbybot. Hierna deed msn het weer. Een aantal dagen later kwam dit dus uit het niets. McAfee vindt niks, hitmanpro ook niks, Micro trend vond 2 trojans (iets met ISTsvc), maar uiteindelijk zit ik nog steeds met een zeer trage computer en een hele grote startknop en zonder taakbalk. Ik kan hier ook niks over vinden. Volgens mij is het een zuur paket waar ik in zit. Hoop dat iemand raad heeft, want ik ben redelijk radeloos.
Gr.
T

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik snap totaal niet wat je bedoelt - maak eens een leuk screenshotje voor ons en zat dat eens op een website neer? :)

Verder - die trojans die TrendMicro vond - heeft Trend die wel verwijderd, succesvol? :)

Verwijderd

Topicstarter
trend heeft ze verwijderd, er staat een screenshot op http://www.bootsweb.nl/tim/xpstartprob.jpg
dat grote groene ding is mijn start button, niet normaal toch?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

winkey + r > cmd > net user test /add
rebooten en nu inloggen als die nieuwe testuser. Heeft die het probleem ook?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
yep die test user heeft hetzelfde probleem, ook het opstarten van de computer gaat even langzaam. Als ik windows opstart in de veilige modus heb ik dit probleem niet overigens.

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Klinkt toch echt als een probleem met je video driver.. Heb je de support afdeling van ATi/nVidia (wat heb je ook alweer?) al geraadpleegd?

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik nog niet geraadpleegd. Maar de taskbar is het enige met visuele problemen. Ik heb de orginele driver opnieuw geinstaleerd en het probleem blijft, (of zou een update wijs zijn?). Ook opmerkelijk is dat mijn computer aanzienlijk trager is, kan dit door problemen met de video driver komen??

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:46
Wat gebeurt er als je je taakbalk vergroot of verkleint?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan m alleen verticaal verkleinen. Dus dan wordt het een klein groen strookje onderin mijn beeld. De breedte kan ik niet aanpassen. dus de taakbalk blijft buiten beeld.

Verwijderd

Kun je een screen posten met de processen die draaien? En wat gebeurt er als je in veilige modus boot?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 18:55 ]

Verwijderd

Probeer eens de klassiek theme

Verwijderd

Topicstarter
In de veilige modus doet het probleem zich niet voor. Klassiek of normaal maakt geen verschil.

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd om de resolutie aan te passen? dus van bijv 1024*768 naar 800*600 en dan weer terug?? Ik heb dit probleem 1x eerder gehad en dit was de oplossing.
Pagina: 1