exim "raw mail" laten versturen

Pagina: 1
Acties:

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Topicstarter
Ik ben met een poging bezig om exim raw mail te laten versturen. Het is de bedoeling dat ik een raw mailtje upload naar de mailserver en dat exim dan in een map(de mailqueue) kijkt voor nieuwe berichten die hij dan verstuurt.

Handmatig een mailtje in de normale queue zetten wil exim ook niet oppakken? :(

Ik weet dat mdeamon(windows mail server) een aparte map heeft waar raw mail in geplaatst kan worden die vervolgens verstuurt worden, maar bij exim kan ik dit niet vinden, ik heb me al rotgezocht op google en hier maar niet kunnen vinden.

Iemand met een idee?

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik weet niet exact hoe het met exim zit maar met sendmail kunnen we gewoon mail in de queue gooien. Sendmail kijkt dan elke x minuten of er nog mails in de queue staan en deze verstuurd hij dan. Deze sendmail draait dan in een queue modus.

Is zoiets ook niet mogelijk met exim ?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Topicstarter
mjah, ik heb het ook al met sendmail geprobeert maar dat wilde ook niet lukken..

heb je misschien een howto oid voor me?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:48
al eens geprobeerd op de sendmail methode? Wellicht dat Exim dat oppakt!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Topicstarter
Hoe bedoel je de sendmail methode? Ik heb pogingen gedaan om in de queue in /var/spool/mqueue(sendmail) een raw mailtje te plaatsen en bij exim geprobeerd om hem in /var/spool/exim4/input te plaatsen.

Alletwee de manieren laten ze het mailtje lekker staan voor wat het is. :?

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Ik weet niet of exim dit zelf ondersteund maar met een kleine crontab moet dit wel kunnen. Je kan gebruik maken van de "-bs" flag van exim, dus iets van
code:
1
exim -bs < <filename>

Mistakes are proof that you are trying...

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Topicstarter
Ik wordt hier inmiddels bijna gillend gek omdat ik op diverse manieren het een en ander heb proberen te versturen.

De configuratie is goed (lijkt mij) want ik kan wel mails via bijvoorbeeld webmin versturen.

Heeft er misschien iemand een voorbeeld "raw" mailtje voor me wat ik in de queue kan plaatsen? Het lijkt erop dat sendmail en exim over mijn bestanden struikelen en ik kan nergens een voorbeeld/handleiding vinden hoe zelf zo'n file op te bouwen. :(

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

mmm ipv -bs had je -bm moeten gebruiken, dus:
code:
1
exim -bm -t < mail.txt

en hier kan je gewoon elk normaal mail bestand ingooien, voorbeeld
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Return-path: <root@test.com>
Envelope-to: seth@test.com
Delivery-date: Fri, 11 Mar 2005 20:32:07 +0100
Received: from root by titan.test.com with local (Exim 4.43)
        id 1D9prj-0006Rd-He
        for seth@test.com; Fri, 11 Mar 2005 20:32:07 +0100
To: seth@test.com
Subject: Testje
Message-Id: <E1D9prj-0006Rd-He@titan.test.com>
From: Root <root@test.com>
Date: Fri, 11 Mar 2005 20:32:07 +0100

test

en dit werk, want ik heb het zelf ff getest (met exact dit voorbeeld)

Update:
eventueel kan/moet je gebruik maken van de -f vlag om de 'return-path' zet zetten, maar dat moet je maar even uitzoeken (ligt aan je doel).

[ Voor 14% gewijzigd door Seth4Chaos op 11-03-2005 21:08 ]

Mistakes are proof that you are trying...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verder raad ik je aan om met je tengels van de queue van zo'n programma af te blijven, je mailserver is een gesloten systeem en daar ga je niet idioot aan de files lopen kloten. Behalve een paar queuefiles houden veel mailservers intern ook nog van alles bij. Als je niet weet hoe je mailserver precies werkt, is het al helemaal niet aan te raden om rechtstreeks aan je queue te komen.

Verwijderd

Ik wou net zeggen, waarom zou je dit willen? Wat wil je bereiken?
Pagina: 1