Sinds anderhale week heb ik problemen met het opstarten van mijn PC. De PC boot normaal maar loopt vast bij het windowslogo of tijdens het inlogscherm. De PC reageert dan helemaal niet meer (muis etc). Het vreemde is dat de PC altijd prima werkte en dat ik na een reset vaak wel in windows kom zonder problemen en of vastlopers. Eenmaal in windows draait de PC als een zonnetje.
Wat heb ik gedaan:
- Windows opnieuw geinstalleerd
- Floppy disks + ide en sata drives losgehaald, alleen de hd met windows erop aangesloten.
- Logbestanden bekenen in windows
PC waarmee ik problemen heb:
- P4 (2.53Ghz)
- 512MB Ram
- Epox 4PEA mobo
- 2 x WD 80GB HD (IDE)
- 1 x WD 160GB HD (SATA)
- 1 x DVD brander en 1 x DVD speler
- 380w Tagan voeding (TG380)
Het vreemde vind ik dat de PC dus wel gewoon werkt als ik maar eenmaal in windows zit. Er zijn geen hardware wijzigingen geweest vlak voor de storing.
Ik vermoed nu dat het mobo de boosdoener is, maar waarom de PC dan wel werkt als hij eenmaal in windows zit snap ik niet. Iemand tips?
Wat heb ik gedaan:
- Windows opnieuw geinstalleerd
- Floppy disks + ide en sata drives losgehaald, alleen de hd met windows erop aangesloten.
- Logbestanden bekenen in windows
PC waarmee ik problemen heb:
- P4 (2.53Ghz)
- 512MB Ram
- Epox 4PEA mobo
- 2 x WD 80GB HD (IDE)
- 1 x WD 160GB HD (SATA)
- 1 x DVD brander en 1 x DVD speler
- 380w Tagan voeding (TG380)
Het vreemde vind ik dat de PC dus wel gewoon werkt als ik maar eenmaal in windows zit. Er zijn geen hardware wijzigingen geweest vlak voor de storing.
Ik vermoed nu dat het mobo de boosdoener is, maar waarom de PC dan wel werkt als hij eenmaal in windows zit snap ik niet. Iemand tips?