Ik heb een nieuwe server gebouwd en 2x 80gig om gezet van de oude naar de nieuwe. Met de ene schijf ging alles goed (een maxtor 4D080H4). De tweede (een seagate weet niet exact welke zo) krijg ik niet ge-mount-ed. Op beide schijven stond ext3.
info over de schijf waarover het gaat:
zoals je kan zien is het filesytem OnTrackDM6 geworden. Wanneer ik hem probeer te mounten:
syslog:
Nog een lijste van gemounten schijven:
Het moederbord is een a7v met 4 ide controllers en deze laaste schijf hangt aan de 3 poort en dus aan de promise chip. Een tweede puntje is dat de schijf dus aan een ata controller hangt maar met een ouderwetse flatcable, moet op een later tijdstip de kabel nog omwisselen. Aan gezien de schijf wel wordt herkend denk ik dat het dus niet het probleem is.
Weet iemand hoe ik de schijf kan mounten en zo de data te behouden?
info over de schijf waarover het gaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| # fdisk -l /dev/hde Disk /dev/hde: 80.0 GB, 80026361856 bytes 255 heads, 63 sectors/track, 9729 cylinders Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes Device Boot Start End Blocks Id System /dev/hde1 1 1023 8217243 54 OnTrackDM6 |
zoals je kan zien is het filesytem OnTrackDM6 geworden. Wanneer ik hem probeer te mounten:
code:
1
2
3
4
5
| # mount -t ext3 /dev/hde1 /data/zooi/
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hde1,
missing codepage or other error
In some cases useful info is found in syslog - try
dmesg | tail or so |
syslog:
code:
1
| kernel: VFS: Can't find ext3 filesystem on dev hde1. |
Nog een lijste van gemounten schijven:
code:
1
2
3
4
5
6
| # df -h Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/hdc2 14G 1.5G 12G 11% / tmpfs 126M 12K 126M 1% /dev/shm /dev/hdd1 19G 2.9G 15G 17% /data/appz /dev/hdb1 76G 69G 3.1G 96% /data/films |
Het moederbord is een a7v met 4 ide controllers en deze laaste schijf hangt aan de 3 poort en dus aan de promise chip. Een tweede puntje is dat de schijf dus aan een ata controller hangt maar met een ouderwetse flatcable, moet op een later tijdstip de kabel nog omwisselen. Aan gezien de schijf wel wordt herkend denk ik dat het dus niet het probleem is.
Weet iemand hoe ik de schijf kan mounten en zo de data te behouden?
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!