Toon posts:

P4 4Ghz of AMD 64 2,6 Ghz discussie

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een tijdje geleden een lege chieftec kast gekocht en hierin moet een goed presterende pc in komen. de prijs maakt mij niks uit... enkel, een processor van 1000 euro vind ik ook wel een beetje te overdreven.

ik zit dan zo hier een daar een beetje te surfen om te kijken wat nou de beste combo is voor de moederbord, processor en videokaart.
ik ben een beetje aan het twijfelen tussen een AMD en Pentium. ik heb dan ook het idee dat er niet zo veel verschil in zit. vooral als ik naar sommige benchmarks kijk.

Afbeeldingslocatie: http://hardwareanalysis.com/images/articles/large/11400.gif

Afbeeldingslocatie: http://hardwareanalysis.com/images/articles/large/11401.gif

Afbeeldingslocatie: http://hardwareanalysis.com/images/articles/large/11402.gif

Afbeeldingslocatie: http://hardwareanalysis.com/images/articles/large/11403.gif

bron

het moet een alles kunnende pc worden. dus, gamen, internetten, website's bouwen, dvd rippen/branden/kopieëren, tv kijken, film bewerken, enz. enz.

ik weet dat de P4 4Ghz nu nog niet te koop is... maar daar heb ik dan ook alle geduld voor. of zou een AMD toch beter zijn. de videokaart wil ik aanpassen aan het moederbord i.v.m verschil in PCI-express en AGP 8x sloten.

wat zou de beste keus zijn? wat zouden jullie doen?
tips, commetaar... alles is welkom.

alvast bedankt.

p.s. ik heb al een hele kleine voorkeur naar een Nvidia Nforce 4 maar is niet noodzakkelijk als een andere chipset een betere combinatie maakt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 15:21 . Reden: toevoeging nforce ]

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor AMD kiezen als gamer :) . Hij is koel in tegenstelling tot de Pentium Prescott (de nieuwere serie). Het ligt er maar net aan, de AMD is sneller in games en de Pentium in Office dingen :) . Als je dus veel gamed zou ik AMD nemen en anders gewoon Pentium met een goede koeler(zalman oid).

Verwijderd

Topicstarter
als de kast klaar is met de hardware er in bouwen wil ik er een waterkoelings set in gaan doen...

ik weet dat een AMD beter is voor games... maar ik ben niet echt een die hard game fanaat.
ik wil altijd wel de nieuwste en mooiste spellen spelen, en ook dat ie dan ook alle spellen aan kan, maar na een tijdje heb ik er weer genoeg van en ga ik weer verder met website's bouwen ofzo.
ik ben een beetje tussenin persoon. ;)

Verwijderd

intel heeft gezegt geen 4 ghz uit te brengen..
neem de amd.. zuiniger, stiller en sneller.. wat wil je nog meer

• VernL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
Ik zou persoonlijk ook voor de amd gaan, puur omdat het wel belangrijk is dat games op een acceptabele framerate draaien, en dar is amd iets beter in, en niet of een mp3tje nou in 1 of 1.5 minuut word gecodeert.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De P4 4Ghz is inderdaad nog niet uit. Je gaat heel lang kunnen wachten, want verder dan 3,8 Ghz single core zal Intel waarschijnlijk niet gaan. De 4GHz is nog niet zo lang geleden van de roadmap geschrapt. Exit 4 Ghz dus.

Ik ben een AMD-fan, en ik zou je dan ook aanraden een AMD64 te kopen. Heb je centen, des te beter, koop je dan een 3800+ ofzo. Wil je hem erg koel hebben, koop dan een Winchester-core, 90 nm. In Duitsland kan je zo'n 3800+ al voor 380 euro's krijgen (als je goed zoekt, hoe de prijzen in Nederland liggen weet ik niet, in België moet je 600 euro neerleggen).

Heb je nog meer centen, dan kan je ineens een 4000+ kopen :). Dat zou ik zelf ook wel willen had ik het geld :9~ :9~ .
De huidige generatie PIV's is een beetje een miskleun, het zijn heethoofden. De nieuwste revisies zouden iets beter zijn, maar nog altijd qua gebruiksgemak en prestaties kunnen ze nog altijd niet mee met de beste AMD's.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

je merkt geen wezelijk verschil. neem de AMD64 met cool n`quit dan bespaar je nog beetje op je stroom rekening als je snachts download:P

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb diverse AMD64 + nForce4 computers in elkaar gestoken in de laatste paar weken en ik heb ze ook een tijdje getestdraaid (staat er hier achter me weer een) en die bakken draaien echt superstabiel en ze zijn stil en koel door de Cool 'n Quiet. Ik kan een AMD64 op een nForce4 bord ten harte aanraden. :) Ook zodat je meteen PCIe videokaarten (in SLI eventueel) kunt gebruiken. :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door --MeAngry-- op 27-02-2005 15:47 ]

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:37:
Heb je nog meer centen, dan kan je ineens een 4000+ kopen :). Dat zou ik zelf ook wel willen had ik het geld :9~ :9~ .
heb je misschien een idee wanneer deze dan ongeveer uit komt?
en zijn er dan ook moederborden die deze 4000+ aan kunnen?

omdat ik al een beetje meer de nforce4 richting op wilde... en dus AMD is, voelde ik dit wel een beetje aankomen.

het is namelijk zo dat ik niet een echte AMD fan ben. rede is omdat ik hier 3 pc's heb staan die allemaal Pentium zijn.

ik denk dat ik bij deze pc dan de AMD kant maar zal nemen. mede omdat de prestaties er ook wel naar liggen. en jullie mij hierbij ook een beetje over de streep hebben geholpen dan.

het is niet zo dat ik lig te zwemmen in mijn centen, maar ik heb nu voor deze pc wel veel centen over zodat het een goede pc word :)

het klinkt alleen zo raar...
ik:"ik heb de nieuwste en snelste pc";
hij:"owjah?, hoe snel dan?";
ik:"nou, 2.6 Ghz";
hij:"ow, ik heb 4 Ghz".

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:46:
Ik heb diverse AMD64 + nForce4 computers in elkaar gestoken in de laatste paar weken en ik heb ze ook een tijdje getestdraaid (staat er hier achter me weer een) en die bakken draaien echt superstabiel en ze zijn stil en koel door de Cool 'n Quiet. Ik kan een AMD64 op een nForce4 bord ten harte aanraden. :) Ook zodat je meteen PCIe videokaarten (in SLI eventueel) kunt gebruiken. :Y)
welke bordje gebruik je daarbij?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gigahertzen is ook niet alles he... En de 4000+ athlon 64 is al te koop in de winkels.

Verwijderd

Nou AMD blijft op het moment stukken koeler dan intel.

bron: http://www.tomshardware.c...g_video_14_intel_heat.zip

Intel met hun throtteling wordt je ook niet beter van.
Trek je eigen conclussie.

-EDIT- Tis een filmpie 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 16:06 ]

Verwijderd

Intel snee zichzelf in z'n vingers door met "megahertzen" te werken. Hun Pentium M serie, bijvoorbeeld. Daarom hebben zij ook typenummers geintroduceert. AMD heeft al een tijd typenummers. Gebruik dus ook de typenummers, 4000+ bijvoorbeeld.

Verder werkt de 4000+ op elk denkbaar socket939 moederbord.

Overigens, ik werk voor een computerzaak, en ik kan je zeggen: perfect stabiele snelle dingen, die nieuwe Athlons! Ben zelf érg blij met m'n 3500+ based config.

AMD presteert in bijna ALLES gelijk of beter dan Intel, alleen veel koeler en stiller, en in het gamen soms wel tot 20% sneller (anandtech Doom3 tests). Technisch ook superieur, denk aan geintegreerde geheugencontroller.

(laatst een systeem gebouwd met de MSI K8N Neo4-SLI. €175, maar vooral door het gebruik van een onboard soundblaster live betere prestaties dan welk board dan ook. Prachtplank! Deed het gelijk, geen geklooi, en uit ervaring met m'n eigen systeem weet ik dat nVRAID een érg mooie toevoeging is).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 16:12 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:16:
ik ben een beetje aan het twijfelen tussen een AMD en Pentium. ik heb dan ook het idee dat er niet zo veel verschil in zit. vooral als ik naar sommige benchmarks kijk.
Er is ook niet veel verschil :) Je kunt beter naar de features en de prijs kijken. Zie ook PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
ik weet dat de P4 4Ghz nu nog niet te koop is... maar daar heb ik dan ook alle geduld voor. of zou een AMD toch beter zijn.
Je kunt nog lang wachten op de P4 4GHz. Intel heeft de 4GHz voorlopig geschrapt. Zie ook Tweakers.net, etc.
Borromini schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:37:
De huidige generatie PIV's is een beetje een miskleun, het zijn heethoofden. De nieuwste revisies zouden iets beter zijn, maar nog altijd qua gebruiksgemak en prestaties kunnen ze nog altijd niet mee met de beste AMD's.
Gebruiksgemak :? 8)7

Heethoofden: true, maar daar komt verandering in met EIST :) Zie ook www.tweakers.net. Prestaties: ze kunnen uitstekend met de A64 mee en vooral met image/audio/video bewerkingen is de P4 nog steeds ongeslagen.
--MeAngry-- schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:46:
Intel was er eerder met PCIe/SLI borden. Zie de i9xx en E7525 chipsets :) nVidia is inderdaad eerder met SLI voor de (AMD) desktop.
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:56:
heb je misschien een idee wanneer deze dan ongeveer uit komt?
en zijn er dan ook moederborden die deze 4000+ aan kunnen?
De A64 4000+ is al sinds oktober vorig jaar op de markt. Je kunt deze thans voor dik €600 halen, zie de Pricewatch. De CPU-compatibiliteit van de moederborden kun je vanzelfsprekend op de websites van de mobofabrikanten terugvinden. In de FAQ van dit subforum kun je zelfs een lijstje vinden met directe linkjes naar de compatibiliteitstabellen: Welke processors kan ik allemaal op mijn mobo prikken?

Welja, een dergelijk topic loopt op niks uit. De Pro-AMD Tweakers zullen AMD aanprijzen en de Pro-Intel Tweakers zullen dan weer Intel aanprijzen. Zo schiet het ook niet echt op ;) Zie dus het eerdere linkje naar het Welke moet ik nemen? gedeelte in de FAQ van dit subforum.

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 27-02-2005 16:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.