3com upnp support?

Pagina: 1
Acties:

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Na tijden met een software router gedraaid te hebben wil ik eens de overstap maken naar een hardwarematige oplossing. Na rondgekeken te hebben is mijn oog gevallen op de 3com officeconnect VPN Firewall. De redenen hiervoor zijn de betrouwbaarheid van het merk, de uitgebreide VPN mogelijkheden (qua protocollen en hoeveelheid tunnels), de redelijk uitgebreide bandwidth management in vergelijking tot andere routers en de mogelijke firewall settings. Het feit dat ik al een officeconnect switch heb is daarbij mooi meegenomen. Beide producten passen dan in een mooie stack.

Dit alles past prima bij wat ik denk nodig te hebben, op één ding na. De router ondersteund geen upnp. Nu weet ik dat er wel eens veiligere netwerkprotocollen/oplossingen zijn geweest, maar uit ervaring weet ik dat upnp wel heel erg handig is voor het gebruik van een webcam in msn. Zonder upnp is het me eigenlijk nooit gelukt dit goed aan de gang te krijgen.

Weet iemand of 3com in de toekomst upnp gaat ondersteunen dmv een firmware upgrade? Moet ik me er druk om maken als dit niet gebeurt? Zijn er alternatieven (niet alleen routers, maar ook bijvoorbeeld webcam oplossingen die niet zo upnp afhankelijk zijn?

Bij voorbaat dank.