Hallo, ik beschik over een (goed werkend) draadloos netwerk. Hierop staat o.a. twee printers, via printerservers aangesloten. Een van deze printers is een HP Officejet 350. Weet iemand of ik via deze Officejet faxen kan versturen en ontvangen door gebruik van het netwerk? Dus kan ik vanaf een notebook waar ik dus een printopdracht kan geven, ook faxen ontvangen of versturen. Alles draait bij mij onder Windows XP.
je zegt zelf al dat er een print server aan die fax hangt en een printserver is (lijkt mij) 1 richtingsverkeer en lijkt mij alleen naar de printer verder niet naar het netwerk, je zou wel op een vaste pc (server) een fax programma kunnen instaleren en die vervolgens benaderen via het netwerk,
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Bedoel je daarmee, dat ik via de printerserver wel faxen zou kunnen versturen, maar niet ontvangen? Dit zou in principe wel voldoende zijn.Ik heb bij aanschaf van de Officejet software bij gekregen, die alleen onder WIndows 95/98 draait, dus niet onder Windows XP. Hiermee bedoel ik het besturingssysteem.
Nu, heb ik (via mijn router) de mogelijkheid om de printer (server) aan een IP adres te hangen en te definieren als printer. Hierdoor kan ik dus draadloos printen. Wat ik dus nu zou willen doen is via dezelfde route een opdracht geven voor het verzenden van een fax.
De Officejet moet dus wel deze opdracht kunnen onderscheiden en kunnen uitvoeren.
By the way, de OfficeJet is dus ook aan het telefoonnet aangesloten en wij kunnen deze dus (ook) als stand-alone fax apparaat gebruiken.
Nu, heb ik (via mijn router) de mogelijkheid om de printer (server) aan een IP adres te hangen en te definieren als printer. Hierdoor kan ik dus draadloos printen. Wat ik dus nu zou willen doen is via dezelfde route een opdracht geven voor het verzenden van een fax.
De Officejet moet dus wel deze opdracht kunnen onderscheiden en kunnen uitvoeren.
By the way, de OfficeJet is dus ook aan het telefoonnet aangesloten en wij kunnen deze dus (ook) als stand-alone fax apparaat gebruiken.
Als je Windows XP faxdrivers hebt zou het theoretisch moeten kunnen.
You can't have everything. Where would you put it?
Nee gaat niet, kan alleen met de software van HP direct aangesloten op PCVerwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:07:
Hallo, ik beschik over een (goed werkend) draadloos netwerk. Hierop staat o.a. twee printers, via printerservers aangesloten. Een van deze printers is een HP Officejet 350. Weet iemand of ik via deze Officejet faxen kan versturen en ontvangen door gebruik van het netwerk? Dus kan ik vanaf een notebook waar ik dus een printopdracht kan geven, ook faxen ontvangen of versturen. Alles draait bij mij onder Windows XP.