[Linux Knoppix] Wireless usb adapter

Pagina: 1
Acties:

• michieldg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-01-2022
Hallo,

Ik heb gister met veel moeite knoppix op mn oude pc geinstalleerd. Ik maak verbinding met internet via een sweex wireless pci usb adapter en een draadloze router. Opzich gaat alles goed, de Wlan usb kaart wordt herkent. Nu is mijn vraag alleen, hoe moet ik de kaart configureren? Als ik in knoppix naar Network card configuration ga, krijg ik de melding dat er geen netwerkkaart gevonden is. Ik moet dus op een of andere manier die wlan usb stick als netwerkkaart instellen, maar hoe?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Verwijderd

Het merk en type van de wlankaart is misschien handig om te weten. Verder om de kaart in te stellen moet je 'iwconfig' gebruiken en om het ipadres dynamisch in te stellen, een dhcp-client of statisch in stellen met 'ipconfig'. Alle programma's zitten standaard in knoppix en om ze te gebruiken kijk je maar even in de man-pages succes :) Die programma's werken in een terminal alleen goed met root-rechten.

Hoe weet je dat de kaart herkend wordt? Wordt er een module voor geladen? Als je 'ifconfig' intypt zie je een lijst met netwerk adapters, lo = loopback, eth0 = netwerkkaart 0, eth1 = 2de netwerkkaart, wlan0 eerste wlankaart enz.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 00:02 ]

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
In knoppix zit toch ook in een configuratiemenuutje een optie om de wireless lan kaart te configureren. (dmv iwconfig)
Als je die hebt gedaan zou die Network card configuratien moeten werken.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes