266fsb mobo met een 333fsb cpu mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-07 09:53
ik heb een vriend van wie zijn cpu is gesneuveld maar dat mobo ondersteund max 266 fsb

kan hij dan een cpu met 333fsb erin doen dat die gewoon op 266 gaat draaien of werkt dit niet??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In de meeste gevallen kan dit wel, tenzij de core niet werkt op dat bord.

Verwijderd

ALS het al werkt, draait de CPU trager (multiplier verandert niet, bijvoorbeeld sempron 2400+ draait op 10*166 = 1666MHz, maar dan 10*133 = 1333MHz). Het moederbord zal het beestje dan ook een andere naam geven, of het gewoon een unknown athlon noemen.

Waarschijnlijker werkt het niet. Koop een Asus A7N8X-X of ander cheapass (bij voorkeur nForce) plankje, wat wél FSB166 ondersteunt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Koop een nieuw moederbord óf bekijk de Tweakers.net Vraag & Aanbod voor een vergelijkbare, compatible 266MHz FSB Processor :).

Controleer dus goed of de processor wel gaat werken in dat oude moederbord.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien wel, alleen zal je niet boven die FSB van 266 Mhz raken, dus heb je sowieso prestatieverlies...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Iets meer info in je openingspost had wel gemogen.
Post effe de specs van dat bordje, wat voor proc had hij, waarom proc overleden...dan zijn we een stuk wijzer.
De AMD procs zijn sinds de T-Bred multiplier locked.
Dat houdt in,zoals Cabal zegt, de processor langzamer zal draaien omdat deze het verschil in de FSB niet compenseert.
Dit kun je zelf weer oplossen door een L5 bruggetje te verbinden en softwarematig de multiplier te beïnvloeden. Alleen werkt dit niet op elk bord.
Dus,meer informatie aub.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

De Thoroughbred (T-Bred) processoren zijn sinds week 40 van 2003 niet meer unlocked!.

Het modden naar mobile is wel mogelijk, maar als ik de vraag van TS zo lees kan hij daar beter maar niet aan beginnen.
Op Vraag & Aanbod kun je misschien nog wel een leuke unlocked Thoroughbred processor kopen, alleen is dat wel de vraag of jouw moederbord wel "Thoroughbred Ready" is

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Dan zou ik er gewoon een amd athlon xp 2600+ op prikken met 266mhz FSB. Waarom zou je veel geld uit geven, als je dan toch niet je volle CPU power benut. Als je toch hoger wil zou ik gewoon een nieuw mobo kopen anders krijg je denk ik toch alleen maar een systeem met problemen, niet doen dus B)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Dit werkt NIET! 8)7

De front side bus van de processor moet kleiner of gelijk zijn aan die van het moederbord.
Dus in uw geval kunt ge op dat moederbord een processor plaatsen met een fsb van 266 of minder,
maar nooit meer.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Meer kan wel. Als hij een moederbord heeft dat "Thoroughbred Ready" is dan zal een AMD Athlon XP 2600+ (333MHz FSB) simpel op 2000+ kunnen draaien.
Een 2000+ heeft nl. dezelfde multiplier, alleen een lagere FSB.
12,5x133=1666MHz ofwel een AMD Athlon XP 2000+
12,5x166=2083MHz ofwel een AMD Athlon XP 2600+

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:21

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ofwel: iets meer info in de TS zal een hoop opheldering geven:
Type MoBo
Type/model processor
Budget
e.d.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

ik heb gekocht een A&S41 gx bij 1to0.nl voor 33 euro.. leuk mobo'tje met sound,vga,lan onboard, geheugen 266/333.
koop daar neen leuk cputje bij
Pagina: 1