FAT table steeds fucked up!! :(

Pagina: 1
Acties:

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
Ik draai nu al enige maanden met een omgesoldeerde Ultra66 naar Fasttrack66.
Dit werkt naar wens tot een week terug.

Sindsdien bij het rebooten gaat W2k spontaan melden dat hij scandisk (chkdsk) gaat uivoeren op een schijf omdat deze niet meer consistend zou zijn.

En dan komt i van allerlei invald descriptors tegen en nog wel meer bende.

Na het een en ander te hebben gedaan, lijkt het er op dat mijn FAT (File Alocation Table) tijdens het afsluiten verneukt raakt.
Dit kan ik dus niet meer volgen en wordt er inmiddels doodziek van :(:(

config:
P3 800E, 256MB pc100, Fasttrack66, ibm 34gxp 2*20G, Asus p3v4x (1005),G400, sb live, Miro PCtvpro, IDE zipdrive, Plex 12/10/32A, pioneer 10/40 DVD.

Een maat van me had laats ook al zoiet maar zijn Maxtor schijven gingen toen tike tike tik doen :(, en mijn ibm's doen dat dus gelukkig niet.

Heeft iemand enig idee of herkend het probleem, bij promise kan je ook al weinig vinden :(. o ja ik draai de laatste bios op de fasttrack en in windows de laatste driver.

May the Force be with You instead of Bill

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Format C:

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Dit probleem komt vaker voor bij harde schijven met een grote cache. Sommige van de M$ OSen geven deze niet voldoende tijd om hun cache te flushen voordat de reset wordt doorgevoerd.
De mij bekende oplossing is niet echt de meest elegante, maar wat je moet doen is het systeem zodanig configureren dat bij een shutdown het OS wel uitgaat, maar de hardware geen powerdown doet.
Vervolgens nooit een restart (laten) uitvoeren, maar het systeem afsluiten, even enkele dozijnen seconden wachten, en weer starten.
Mogelijk is hier ondertussen een patch voor, maar dan moet je verder zoeken of wachten op meer antwoorden.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Jedi Lord
nou dat format c: ik weet je wilt lollig zijn, maar das al meerdere malen gebeurd, en helpt uiteraard niet.

En wat betrefd die cache in de schijven, dat ME er last van heeft is bekend maar W2k niet.
En het heeft nu al ruim 5 maanden correct gefunctioneerd, sinds een week werkt het niet meer.

Zelf zit ik te denken aan een virus, die de fat sloopt, want als ik een scandisk opvraag gaat i die ook netjes uitvoeren bij de reboot, maar hij kan nu al bepaalde errors niet meer herstellen.

En als hij ze wel kan herstellen komen deze een reboot of 3 verder weer terug.

Maar het nog veel wazerige is, dat mijn server er geen last van heeft welke ook een Fasttrack Raid ) heeft. :?:?

• Jedi Lord
ben nu een virusscan aan het draaien, maar nog niks gevonden.

Verwijderd

Op school hadden we bij onze hd ook problemen..

de FAT allocaties klopten niet meer..

Bleek achteraf ergens aan partities te liggen van Win NT. Deze waren overlapt met niet-DOS / Dos partities.

We hebben er alles aangedaan maar niks hielp.

Het schijnt dat je je FAT table niet kan herschrijven .

Conclusie na twee dagen prutsen: KAPOT.

• Jedi Lord
nou je fat tabel beschrijven, eeh dat kan wel lastig zijn ja.

Maar als je een scandisk op bad sector niveau dan moet het toch goed komen?

Maar ik heb dus geen virussen, ben ik net achter gekomen.

Dus nu ga ik maar een disk los maken en daar die W2k install op gooien en eens kijken of dat wel goed gaat.

Ik laat het nog wel eens weten

Verwijderd

Ik denk dat je beter kan stoppen met proberen.

Als je FAT tabel naar de knoppen is kan je er weinig, eigenlijk niks meer aan doen.
Behalve dan opsturen.

Maar scandisk fikst alles behalve je FAT tabel.

• Jedi Lord
Opsturen en dan, wachten zeker !niet dus he!

Maar aangezien het een raid 0 config is is het mischien toch ff handig om te achterhalen welke schijf het nou echt is.

Dus dat wordt morgen vele malen images terug stampen of installen.

Nou maar bedankt voor de info, ik neem aan dat het niet te fixen is een corupte FAT??

Verwijderd

Heb je Partition Magic al geprobeerd?
Ik had ook van dit soort meldingen op een 'gewone' harddisk en de FAT is door PM gerepareerd.

Verwijderd

hmm zelfde probleem gehad hardenschijf werdt traag etc alles wat jij opnoemde hij wou ook niet veder met formateren bleef hangen bij 13 % hij had geen oppervlakte fouten.
ik zou zeggen maak een bootdisk en maak je hardenschijf even blanko daar bedoel ik mee alles verwijderen ook de fat32 tabel en een nieuwe maken de boel weer formateren en hij zou weer goed moeten werken werkte bij mij tenminste

Verwijderd

heb je niet partionmagic voor nodig fdisk is genoeg

Verwijderd

je kunt proberen die schijf in een werkende pc te stoppen waarop partition magic 6.0 draait. Als er dan partitie- of fat-tabellen kapot zijn repareerd die dat gelijk... (als het goed is) :Z

Verwijderd

Een tijd geleden heb ik hetzelfde gehad,vlak daarna ging de drive kaduuk.

Misschien tijd voor een nieuwe HD? ;(

• Jedi Lord
Nou dan ga ik eerst maar eens PM 5 proberen.

Een nieuwe HD ja das wel liuk, dan wordt het wel een 75GXP serie.

• Jedi Lord
Nou het is opgelost.

Maar om nou even de truuk te melden.

Het bleek een instelling in het BIOS te zijn en wel "delayed transaction" das iets voor je PCI bus, en ik had dat aan staan en dat vond die FASTTRACK66 niet fijn, een ULTRA66 overigens ook niet.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 13:08

Nessuno

io sono nessuno

mog je nou toch nog probleemen houden

micro :r heeft een patch voor dat te snel afsluiten

heb hem op het werk gedownload en werkt als een tiet geen probs meer met af sluiten/data verlies enz

Na rose e cient spin

• Jedi Lord
Maar het heeft niets met te snel afsluiten te maken, ik draai namelijk Windows 2000 prof, en die heb er geen last van, dat brakke ME wel, maar ja neem ook een serieus OS

Pagina: 1