Framing T.net klopt niet sinds 26-2

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024
Soms had ik wel eens dat als ik een pagina opvroeg, ik alleen de inhoud kreeg. En niet de menu's aan de zij- en bovenkant.

Maar sinds afgelopen zaterdag is dit het geval bij ELKE pagina (inclusief de hoofdpagina) ? Ik moet telkens een refresh doen om de pagina goed te krijgen. Dit is uitermate irritant.

Ik weet niet of dit een probleem is met de HTML code van de pagina's, of mogelijk van mijn brouwser (de laatste IE van WIndowsXP), maar ik zou graag van een oplossing horen. Want browsen op T.net is in eens vermoeiend gewordem :)

Voor de duidelijkheid heb ik er even plaatjes van gemaakt:

T.net Hoofdpagina
Processor Pricewatch

Suggesties ???

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-03 13:03

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Boushh schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:03:
Soms had ik wel eens dat als ik een pagina opvroeg, ik alleen de inhoud kreeg. En niet de menu's aan de zij- en bovenkant.

Maar sinds afgelopen zaterdag is dit het geval bij ELKE pagina (inclusief de hoofdpagina) ? Ik moet telkens een refresh doen om de pagina goed te krijgen. Dit is uitermate irritant.

Ik weet niet of dit een probleem is met de HTML code van de pagina's, of mogelijk van mijn brouwser (de laatste IE van WIndowsXP), maar ik zou graag van een oplossing horen. Want browsen op T.net is in eens vermoeiend gewordem :)

Voor de duidelijkheid heb ik er even plaatjes van gemaakt:

T.net Hoofdpagina
Processor Pricewatch

Suggesties ???
Misschien verstandig je browsercache es te legen? ;) (Temporary Internet Files...)

Tesla Model Y RWD (2024)

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Browser vergeet CSS stylesheet op te halen... vaag, maar de enige oplossing die ik kan bedenken is een andere browser. Probeer eens Firefox voor de zekerheid.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

CTRL+F5

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je mist de CSS en hoe dat komt weet ik ook niet zo 1-2-3. Gebruik je iets van proxysoftware ofzo?

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024
Er is geen software bijgekomen als jullie dat bedoelen. Ik heb Ad-Watch draaien, en TrendMicro Office Scan. Ik zit met een 8/1 Mb verbinding aan het internet bij SpeedXS.

Ik gebruik geen proxy maar wel een firewall (eerst NetScreen, nu een Clavister) maar daarvan heb ik de afgelopentijd de configuratie niet veranderd.

Ik zal in ieder geval de browser-cache eens legen. Eens kijken of dat helpt..

Bedankt in ieder geval voor de reacties :)

De Oplossing:

Inderdaad (zoals --MeAngry-- al zei): het legen van de browser-cache. Voor de zekerheid ook de cookies en de history gedelete. En nog een reboot er tegen aan en nu ziet het er weer uit als voorheen.

Thnx Dudes :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Boushh op 27-02-2005 15:33 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Seven of Nine schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:06:
Browser vergeet CSS stylesheet op te halen... vaag, maar de enige oplossing die ik kan bedenken is een andere browser. Probeer eens Firefox voor de zekerheid.
Da's een bullshit oplossing. Een andere browser heeft geen enkel nut, ook IE weet na een harde reload wel de css te vinden. Firefox vergeet ook bij mij wel eens de css op te halen.

• RSpliet

RSpliet

*blink*

G33rt schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:52:
[...]

Da's een bullshit oplossing. Een andere browser heeft geen enkel nut, ook IE weet na een harde reload wel de css te vinden. Firefox vergeet ook bij mij wel eens de css op te halen.
Voelt er eentje zich op z'n teentjes getrapt zeg :+
Ik heb zo'n 5 jaar lang IE gebruikt, en ook ik kwam met enige regelmaat dit probleem tegen. Ik heb dit zelf nooit blijvend kunnen oplossen. Het komt het vaakst voor als ik een pagina bezoek, daar een link op volg, en vervolgens weer op 'vorige' druk. Dat dit aan het caching systeem ligt zal best, ikzelf heb hier met Firefox stukken minder (lees: geen) last van. Als dit ook met firefox gebeurde had dit ook aan bijvoorbeeld een proxyserver of bijv. buggy AV/firewall-software kunnen liggen, zo niet, dan weten we dat t probleem bij de browser ligt.
Dat het legen van de cache hielp had ik zelf dan weer niet verwacht, maargoed, met IE verwacht ik al jaren niks meer, NOFI en NPB.

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-03 13:07

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Zacht kickje, ik heb een soortgelijk probleem, of eigenlijk precies omgekeerd..

In Firefox ziet de frontpage (maar ook bijv. de meuktracker) er beroerd uit, in Internet Explorer 6.0 werkt alles naar behoren. Het raarste is nog wel, dat dit alleen tweakers.net betreft, fok bijv. doet het wel goed en ik neem voor het gemak even aan dat er een soortgelijke opbouw is. Ik weet nu niet zo goed meer wat ik moet doen, ik heb FF al diverse malen gedeïnstalleerd, alle achtergebleven zut verwijderd (browsercache, tempfiles), register nagekeken en dan opnieuw FF 1.0.1 geïnstalleerd, noppes.

Volgens mij is het probleem ontstaan nadat ik Mozilla naast FF had geïnstalleerd (FF was al geïnstalleerd). Ook Mozilla gad de frontpage verminkt weer. En ook Mozilla hab ik er maar afgehaald.

Dit hele verhaal speelt zich af onder Windows 2000.

Hierboven werd al een firewall als oorzaak gesuggereerd, maar hoe kan ik dan in IE het wel goed zien en in FF niet? Bovendien is er geen verschil of de firewall (Kerio) nu aan of uit staat..

Iemand een ideetje?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52937/thumb.jpgscreenshot IE
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52993/thumb.jpgscreenshot FF

[ Voor 26% gewijzigd door oehoe op 01-03-2005 23:06 . Reden: gepruts met plaatjes.. en wat specifieke info toegevoegd ]

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je software van Symantec/Norton geïnstalleerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Harm op 01-03-2005 15:18 ]

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Dat is inderdaad wel vreemd. Zou je eens in de broncode van die FF-pagina willen kijken, of deze wel compleet is? Anders, lijkt het erop dat FF weigert de pagina terug te roepen. Met de oudere firefox-en was er een waarde NG.Initialpaint.delay (of iets in die trant), die zou in zo'n geval hoger moeten. Die is er met 1.0.1 niet meer, misschien dat dit de nieuwe 'turbo mode' is, zet die dus eens uit mocht die aanstaan... meer kan ik ook niet bedenken zo gauw.

• oehoe

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Harm schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:18:
Heb je software van Symantec/Norton geïnstalleerd?
Nee, geen Symantec/Norton. Wel draaien de virusscanners van McAfee en Avast, maar dat was al eerder de situatie icm Firefox, nooit problemen.
Seven of Nine schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:21:
Dat is inderdaad wel vreemd. Zou je eens in de broncode van die FF-pagina willen kijken, of deze wel compleet is? Anders, lijkt het erop dat FF weigert de pagina terug te roepen. Met de oudere firefox-en was er een waarde NG.Initialpaint.delay (of iets in die trant), die zou in zo'n geval hoger moeten. Die is er met 1.0.1 niet meer, misschien dat dit de nieuwe 'turbo mode' is, zet die dus eens uit mocht die aanstaan... meer kan ik ook niet bedenken zo gauw.
Ik zal 'ns kijken. Maar ook dan nog, ik werkte met FF 1.0 (de laatste van voor de nieuwste release), toen het opeens raak was (nu ja, opeens, ik verdenk de combinatie Mozilla Suite en Firefox). Keep you posted..

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Verwijderd

Ik heb dit probleem vroeger gehad als ik een popup stopper had lopen maar nu al weer tijden niet meer.
Zo ongeveer op het zelfde moment als degene die de thread begon heb ik ook hetzelfde probeem weer. Setrker nog de enige reden waarom ik hier op het forum kijk is om iets te vinden over dit probleem. Geen toeval denk ik.
Ik weet wel dat ik in xp-sp2-ie standaard "alles uit zet", activex, popups etc. Sinds dezelfde tijd van de layout problemen zie ik echter ook weer veel meer over de tekst zwevende banners. Zou het kunnen zijn dat men wegen heeft gevonden om mensen die "alles uit zetten" te omzeilen en dat de layout problemen bij die mensen een bijverschijnsel is?

• oehoe

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Broncode van bijv. de frontpage zijn zowel in IE als in FF gelijk (ik kan schermprintjes maken wanneer dat nodig is).

Hoe kwam je ook al weer bij die lijst van waarden? Iets met about: en dan nog iets

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14

crisp

Devver

Pixelated

about:config

kijk ook even of je niet toevallig javascript errors krijgt in je javascript console (onder Tools)

Intentionally left blank

• oehoe

oehoe

blije prutser, ouwe sok

De javascript console staat vol met foutmeldingen als "xx is not defined", waarbij xx dingen zijn als fp_1, fp_12 (zie screenshot), about:config moet ik nog even doorlopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52992/thumb.jpg

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

duidelijk geval van een javascriptje dat niet geladen wordt dus (of geblokkeerd).

Intentionally left blank

• PowerSp00n
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Hmm heb sinds nu ook het probleem, alles op t.net wordt in zo goed als onopgemaakte tekst weergegeven zonder layout e.d. Cache in firefox geleegt, geen effect. Met IE precies hetzelfde. In het netwerk hier ook niets wat eventuele stylesheets tegen houd e.d....

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 16:01
Ah.. er liep dus wel al een draadje over.
Vanochtend werkte alles nog perfect. Nu doet de FP het niet meer bij mij.
Lijkt me dat een JSje niet geladen kan worden, krijg namelijk ook een hoop scriptfouten.

Probleem doet zich voor op WinXp Sp2 in IE 6.0. Geen vage anitspyware of virustools die meedraaien. Lijkt me een serverfout

Hoorde niet in dit draadje thuis.

[ Voor 30% gewijzigd door frickY op 02-03-2005 13:52 . Reden: Hoorde niet in dit draadje thuis. ]

• PowerSp00n
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

frickY schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:31:
Ah.. er liep dus wel al een draadje over.
Vanochtend werkte alles nog perfect. Nu doet de FP het niet meer bij mij.
Lijkt me dat een JSje niet geladen kan worden, krijg namelijk ook een hoop scriptfouten.

Probleem doet zich voor op WinXp Sp2 in IE 6.0. Geen vage anitspyware of virustools die meedraaien. Lijkt me een serverfout
Ik krijg er ook heel wat, ook het volgende trouwens:

code:
1
2
3
4
5
Error: syntax error
Source File: http://www.tweakers.net/nieuws/x/j.js.dsp
Line: 1
Source Code:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Aan de filename te zien zou het iets van javascript moeten bevatten maar het is alles behalve dat?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dat van daarnet heeft hier niets mee te maken en is alweer gefixed...

Intentionally left blank

• oehoe

oehoe

blije prutser, ouwe sok

crisp schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:27:
duidelijk geval van een javascriptje dat niet geladen wordt dus (of geblokkeerd).
Klopt! De nieuwe web shield (dus niet wat je als eerste zou verwachten de script blocker) in de laatste update van Avast bleek de boosdoener. Uitzondering maken voor Tweakers.net was voldoende. Stom van mij dat ik daar niet op gelet had. |:(

Aan de andere kant vind ik het wel vreemd dat Avast Tweakers.net wel blokeert in Firefox en niet in Internet Explorer.

Bedankt voor de hulp / hints iedereen. _/-\o_

Pagina: 1