Toon posts:

Maxtor 200 GB schijf niet meer zichtbaar in Windows Xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

het volgende probleem is bij mij aan de orde.

Ik was bezig met mijn het defragmenteren van mijn Maxtor 200 GB HD. Door een tot nu toe nog onbekende oorzaak liep de defragmentatie vast. Ik heb toen geprobeerd om doormiddel van de taskmanager de taak te beindigen maar dit mocht niet baten. Ik heb toen op de reset knop van mijn pc gedrukt. Na het opnieuw opstarten van mijn PC kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat mijn Maxtor 200 GB niet meer zichtbaar was in de verkenner van Windows Xp. In de BIOS word de schijf nog wel herkend tevens ook in schijfbeheer van Windows Xp. Merkwaardig was wel dat toen ik schijfbeheer opstarten hij met de Wizard schijf initalisatie kwam. Deze Wizard heb ik kort doorlopen maar hierna zag ik tot mijn grote schik dat er in schijfbeheer stond dat er nog geen partities op deze schijf waren aangemaakt. Dit is een erg belangrijke schijf voor me met veel data, muziek etc. Is er een mogelijkheid om deze data weer terug te krijgen of mag ik de data als verloren beschouwen? Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.

Windows Xp Pro
Maxtor 200 GB 8MB 7200 RPM

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je ook al de faq gelezen hierover :?
deze dus : OM FAQ / Beleid
en wat heb je dan zelf allemaal al geprobeerd ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03 08:09

Verwijderd

Topicstarter
De FAQ heb ik gelezen maar deze kan mij niet echt verder helpen. Zelf heb ik met het tooltje Powermax van Maxtor een test gedaan of de HD wel inorde was. Test status is "passed" Teven heb ik in Windows Xp een nieuwe partitie aangemaakt ZONDER deze te formatteren. Dit had ook geen resultaat. Op dit moment ben ik bezig met een Emercency Recovery Disk. Maar tot op heden heb ik daar nog geen positief resultaat mee. Hebben jullie nog tips?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost met behulp van Winternals Disk Commander. Ben nu bezig om de bestanden weer terug te kopieren naar een andere partitie en om vervolgens de hele handel weer op de partitie te kopieren. Topic kan dus dicht!