Welk programma voor versnelling in slideshow?

Pagina: 1
Acties:

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 22:45
Voor een workshop die ik binnenkort ga geven, wil ik als 'spetterende opening' het volgende beamen:

Een slideshow, waarbij je het eerste plaatje ?3? seconden ziet, het volgende plaatje ?2,8?, het derde plaatje ?2,6?, enzovoort, zodat je de laatste plaatjes niet meer duidelijk ziet, maar het geheel een soort flits wordt. (heb dit eens ergens gezien, zag er erg cool uit!)

Ik heb me het lazarus gezocht naar een programmaatje wat dit voor mij wil/kan doen, maar ik heb niets gevonden. Wel programma's waarmee je slideshows kunt maken, wel morph programma's, maar die werken allemaal op 'vaste snelheid'.
(en 100 x een plaatje, effect, en tijd in powerpoint invoegen lijkt me ook niet de snelste manier :P)

Ik gok dat als ik de naam van dit 'effect' zou weten, dat ik wel een programma zou kunnen vinden, maar ik weet de naam dus niet :P

Iemand een idee van de naam, of van een programma?

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Is zoiets niet mogelijk met Adobe Premiere? Dan kun je een soort film maken van die foto's.
En door het plaatsen van de foto's op de juiste plek volgen ze elkaar steeds sneller op.
Heb zelf niet zoveel ervaring met dat programma dus ik weet niet of er een batch mogelijkheid is om makkelijk 100 foto's in te voegen...

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik heb wel eens een slideshowprogje gemaakt. Als je wilt kan ik dit proberen te verbouwen, maar ik wil je wel zeggen dat het de foto's niet zo heel snel laat zien. Het importeren van foto's gaat heel simpel: gewoon in een map gooien en het progje haalt ze wel binnen. Als je eventueel zelf Object Pascal (Delphi met VCL + JediVCL) schrijft, wil ik wel de broncode meegeven hoor :)

• BJup
@Loekie: Ik heb premiere gedownloaded om even te kijken of dat wat is (alleen om te proberen, is binnen 24 uur weer van m'n pc :))

@ILUsion: Als het programma kan versnellen, tot erg snel, ben ik er erg blij mee. mijn 'programeer kunsten' zijn tot nu toe njiet meer dan .bat/.bas onder dos, HTML, en een klein beetje PHP ;(

• BJup
Inmiddels al weer heel veel geprobeerd.

Annimationshop pro werkt wel, maar niet echt denderend.
Met Adobe krijg ik het niet voor elkaar.

Nu las ik ergens, dat er een programma is, waarbij een slideshow reageerd op muziek. (simpel gezegd: snellere muziek = snellere show)

Dit zou helemaal te gek zijn. MP3tje selecteren, load foto's selecteren, en klaar is BJup :)

Weet iemand toevallig een programma wat dit kan? (die site had het over LAVA, maar dat kan ik niet vinden)

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

Ik gebruik hiervoor ProShow (Gold)
Dan kun je per foto zelfs instellen hoe lang die getoond moet worden. Ik denk dat dat is wat je zoekt!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:15

Neo

Ja ik wou net zeggen je moet Pro Show Gold proberen. Dit gebruik ik al jaren voor slide shows. Je kan de tijd tussen de afbeeldingen individueel instellen, precies wat je zoekt. Het programma kan alleen niet reageren op muziek.

• BJup
Thanx...
Zometeen even Pro Show Gold down zien te loaden... Kijken wattie doet :)

Verder heb ik die LAVA inmiddels ook gevonden... positief puntje is dat die redelijk freeware is (tot 1000 afbeeldingen) Die is van origine bedoeld voor amateur videoclips als ik het goed heb...

Is er hier behoefte aan een overzicht van de door mij geprobeerde 'slideshow achtige' programma's, (dat zijn er inmiddels best een aantal :)) met een kleine omschrijving, de voor- en nadelen (IMO)?
Of wordt iedereen geacht zelf maar lekker te zoeken/proberen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door BJup op 02-03-2005 23:09 . Reden: spastisch toetsenbord -- niet bestaande woorden getypet :) ]

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

ik denk zelf dat daar niet veel vraag naar is. GoT is een forum waar je vragen stelt als je problemen hebt, en niet om alles te dumpen zodat anderen het misschien gaan gebruiken.... je moet het eerst zelf proberen natuurlijk

my 50 cents

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

CaptBiele schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:55:
ik denk zelf dat daar niet veel vraag naar is. GoT is een forum waar je vragen stelt als je problemen hebt, en niet om alles te dumpen zodat anderen het misschien gaan gebruiken.... je moet het eerst zelf proberen natuurlijk

my 50 cents
offtopic:
Mwoa, ik zal er persoonlijk geen gebruik van maken maar ik vind zoiets juist wel interessant om te lezen :)

GoT != helpdesk, GoT == samengaan van twiekerts.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

F_J_K schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:16:
[...]

offtopic:
Mwoa, ik zal er persoonlijk geen gebruik van maken maar ik vind zoiets juist wel interessant om te lezen :)

GoT != helpdesk, GoT == samengaan van twiekerts.
dat zegt dan al genoeg he! Ik houd mijn mond verder wel... 8)

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik had mijn programma al voor een stukje aangepast, maar blijkbaar zijn enkele van mijn libraries veranderd (oude versie van JediVCL tegenover nieuwe). Maar ik zal je niet kunnen zeggen dat het echt snel werkt: om de paar seconden kan hij aan, maar om de kwartseconde, zal hij volgens mij niet meer trekken (of in ieder geval niet meer heel de afbeelding refreshen).

Zo'n overzicht lijkt me wel leuk, eventueel is dat een idee voor op de GotWiki http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Hoofdpagina
Pagina: 1