[AVI -> DVD Transcoding] Hardwarematig versnellen

Pagina: 1
Acties:

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Na diverse sites op het internet bekeken te hebben. Heb ik toch niet de info gevonden die ik nodig heb.
Ook in de FAQ komt dit onderwerp niet echt voor

Dus vandaar de vraag hier maar stellen.

Hoe kan ik het transcoden van AVI naar DVD met behulp van bijv. The Film Machine icm. met Cinemecraft CCE SP of Canopus Procoder 2.0 hardware matig versnellen?

Mijn hardware bestaat op dit moment uit het volgende :

- Athlon 1400 (133 Mhz FSB)
- 512 MB PC 2100 CL2
- SIS 4 Mb PCI kaartje :'(
- 160 GB Western Digital (8 Mb / 7200 / ATA133)
- 80 GB Seagate (* Mb / 7200 / ATA133)
Deze zijn beide aangesloten op een SIL Raid kaartje in een non-raid opstelling.
- LG DVD Brander

Heeft het nut om een snellere videokaart plaatsen (staat in ieder geval al op de planning).

Of zijn er hardwarematige Mpeg decoder kaartjes die samen kunnen werken met Canopus of Cinemacraft ?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 19:17

Caveman

whahoehaha

Het is een beetje een rare vreemde vraag ook, wat hardwarematig te versnellen is zijn captures, dus bv. DV van een cam die je binnenhaalt, daar zorgt dan je capturekaart voor. (als die tenminste een hardwarematige MPEG chip heeft). Een avi die je omvormd naar MPEG gebeurt al door de CPU, daar valt nix meer aan te versnellen (jah, een snellere CPU, :) ) Je videokaart heeft met het hele proces niets van doen. Misschien als je een capture kaart hebt dat je je avi daar doorheen kan proppen, maar dan verleg je het proces alleen maar van de CPU naar de capkaart, en volgens mij is de CPU altijd nog sneller en is het redelijk omslachtig.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Aha, al wat meer duidelijkheid.

Ik zou er al heel wat op vooruit gaan als ik een sneller CPU zou plaatsen. Dat ss op zich wel een optie. Aangezien ik mijn PC toch niet zoveel nooit gebruik voor gaming.

Dus een sneller videokaart heeft voor mijzelf niet zoveel nut en voor het omzetten nog minder :)

Ik had opzich ook wel wat geld willen uitgeven aan een hardware matige MPEG decoder. Maar volgens mij hebben die alleen nut (zoals jij ook al aangaf) bij het "maken" van MPEG films incl. overgangen e.d. vanaf een externe bron (DV-Camera o.i.d.)

Hoewel ik met toch afvraag of bijv. een Pinnacle DV-500 icm. met Adobe Premiere het omzetten nu wel of niet zou versnellen ?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 19:17

Caveman

whahoehaha

o0SmOkE0o schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:07:

Hoewel ik met toch afvraag of bijv. een Pinnacle DV-500 icm. met Adobe Premiere het omzetten nu wel of niet zou versnellen ?
Daar kan ik heel kort in zijn......nee :)
Zoals dat ding al zegt; het is een DV kaart....dus voor het cappen van een DV-cam, alhoewel die ook gewoon analoog signaal kan cappen. Het omvormen van een avi naar MPEG loopt helemaal niet via dat soort kaarten.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:43

Shuriken

Life is all about priorities

Pro-coder moet het vooral hebben van een snellere processor en/of meedere processoren.

Een tweede processor gaf bij mij winst van 1.5x

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie