Freebsd en wmp54g en AP

Pagina: 1
Acties:

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 11:04

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
Beste Meede Tweakers

Ik ben thuis bezig met een Acces Point op freebsd 5.4 met een LinkSys WMP54GS kaart er in. Deze heb ik netjes aan de praat gekregen met ndis en de windows drivers. Nu het ik dus netjes een ndis0 interface ik kan hier ook op internet als ik me aanmeld op een Acces point die ik hier heb staan dat is ook het probleem niet.

Nu probeer ik dus van deze Freebsd Machine een acces point te maaken ik heb hier een mooien website gevonden waar ik het volgende commando moet invoeren

ifconfig ndis0 ssid AC1 channel 12 media DS/11Mbps mediaopt hostap stationname "AC1"

Maar dan krijg ik gelijk het volgende terug.
ifconfig: SIOCSIFMEDIA (mediaopt): Device not configured
Ik heb echt alles overhoop gehaald om het werkend te krijgen maar kan echt niks meer vinden ik wil hem dus ook niet als adhoc instellen.

Ik heb de volgende website gebruikt.
http://www.sans-fils.org/dossiers/article.php3?id_article=29

Nu is me vraag kunnen jullie me mischien verder opweg haalen :)

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
Niemand die me mischien in de goede richting kan helpen ?

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Met een beetje pech ondersteunen de NDIS-drivers gewoon de functies die jij nodig hebt niet. Heel misschien dat er een native driver voor is?

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
serkoon schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:18:
Met een beetje pech ondersteunen de NDIS-drivers gewoon de functies die jij nodig hebt niet. Heel misschien dat er een native driver voor is?
Heb al loopen zoeken voor Freebsd/Linux maar kan helemaal niks vinden kwa deze kaart LinkSys WMP54GS Mischien dat andere mensen hem wel te vinden krijgen?