Printen op een Windows-share

Pagina: 1
Acties:

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-02 21:36
We hebben hier thuis een Windows 2000 machine waar een Epson Stylus Photo R200 printer aan hangt. Nu wil ik op m'n Powerbook ook op deze printer kunnen printen. Voor de Epson hadden we een HP890, die ik zonder problemen kon delen.

De R200 heb ik gewoon gedeeld in Windows. Op m'n PB ga ik Printer Setup Utility en daar klik ik op Voeg toe. Het type staat op Windows-afdrukken en ik kan zonder problemen naar die R200 share surfen.

Wanneer ik echter naar Printermodel kijk en ik selecteer EPSON, dan zie ik daar nergens de R200 bij staan. In /Library/Printers/EPSON/ staat nochtans SPR200Series.plugin. Deze is geïnstalleerd via de R200 Mac OS X-installatie (SPR200Series_1.8aEDFGIPSs.dmg)van de Epson website.

Selecteer ik bij Printermodel Algemeen, dan krijg ik bij een print vanuit Firefox een paar pagina's Postscript, niet echt wat ik zoek. :-p

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06
Heb je de laatste drivers van internet gehaald bij epson.co.uk ?
Zo ja en het werkt niet,
probeer dan je permissions te fixen:
Alle programma's afsluiten
Terminal openen,

code:
1
sudo diskutil repairpermissions /

Wachtwoord invoeren en het zal even duren daarna:

code:
1
sudo reboot

Printer opnieuw aanmaken na het opstarten.

[ Voor 13% gewijzigd door Uberprutser op 27-02-2005 12:49 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Nephilim
Ballebek schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:47:
Printer opnieuw aanmaken na het opstarten.
Geprobeerd, maar het lukt niet. Ik zie de driver nog steeds niet in de lijst staan.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Wellicht kan de tool Printer Setup Repair je helpen?

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Nephilim
Had je een bepaalde functie in gedachten? Ik heb er een en ander mee uitgeprobeerd, maar zonder succes. Dit was wel met de demoversie.

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Heb je de GhostScript (?) drivers bij installatie van Mac OS X geinstalleerd? Dan kan je waarschijnelijk uit de lijst een Epson printer (een model wat 'aardig' overeen komt) met (CUPS) op het eind selecteren, dan zal die het waarschijnelijk wel doen.

Verwijderd

Voor eenmalige akties gebruik ik vaak deze workaround: Opslaan als PDF bestand, bestand openen in windows omgeving en daarna afdrukken.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Nephilim schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:37:
Had je een bepaalde functie in gedachten? Ik heb er een en ander mee uitgeprobeerd, maar zonder succes. Dit was wel met de demoversie.
Nee, ik heb de tool nooit gebruikt, maar die schijnt wel veel print problemen te kunnen oplossen...

EDIT: Kun je misschien vanaf de webconfiguratie het e.e.a. instellen? Web configuratie moet volgens de tool op de volgende URL zijn te vinden: http://127.0.0.1:631/

Daarnaast zou je met de tool ook alle printer drivers e.d. kunnen vernietigen en m.b.v. de Mac OS X CD's opnieuw installeren denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door MacWolf op 28-02-2005 20:51 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Pagina: 1