Toon posts:

[MCE 2005] Beeldgrootte*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ondervind enkele probleempjes met een MCE-installatie.

Eerst misschien de specificaties:
MCE 2005
Intel 915GUX moederbord, PIV 3 Ghz, 1gb ram, 74Gb raptor
Hauppauge PVR-500MCE
Asus Radeon X300 PCI-Extreme

Dit is een testmachine die ik voor een tijdje in leen heb om het één en ander uit te proberen. Maar ik stuit op volgende problemen:

- een Philips 32PF9986 (32" LCD) is aangesloten via DVI en een Neovo EL19 via VGA. De resolutie van de 19" is 1280*1024, dit is normaal. Maar de 32" kan ik enkel op 1024*768 zetten. Het probleem is dan dat het beeld niet vullend is (links en rechts een zwarte band). Als je dan naar een 16/9 uitzending kijkt is er links, rechts, onder en boven een zwarte band. Hoe is dit op te lossen ?
Bijkomend hierbij is dat ik de Philips als uitbreiding ingesteld heb, zodat ik gemakkelijk bvb IE kan slepen naar daar. Maar als MCE op maximaliseren staat, kan je met de muis niet naar het andere scherm. Is dit normaal?

- Is het normaal dat een MCE-computer een seconde trager beeld geeft (dus eigenlijk een seconde in uitgesteld relais) dan een normale TV ?

- Dan is er ook een opnameprobleem dat volgens mij te maken heeft met de programmagids. Neem nu gisteravond bvb. Het eiland begon normaal om 21.45 . Wanneer het programma begon (zo rond 21.50) heb ik op de rode opnametoets gedrukt. Maar wat bleek nu, hij nam maar op tot het volgens de programmagids gedaan was. Resultaat: ik mis 5 minuten. Het is dus niet mogelijk om gewoon iets op te nemen tot je op stop duwt ?

- Is er eigenlijk een simpele plugin/add-in om op het internet te browsen rechtstreeks in de MCE-software ?

- Heeft iemand al de classMCE Exchange-plugin werkende gekregen op een MCE 2005 ?

danku voor de antwoorden ;)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04 15:31
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:34:
Ik ondervind enkele probleempjes met een MCE-installatie.

Eerst misschien de specificaties:
MCE 2005
Intel 915GUX moederbord, PIV 3 Ghz, 1gb ram, 74Gb raptor
Hauppauge PVR-500MCE
Asus Radeon X300 PCI-Extreme

Dit is een testmachine die ik voor een tijdje in leen heb om het één en ander uit te proberen. Maar ik stuit op volgende problemen:

- een Philips 32PF9986 (32" LCD) is aangesloten via DVI en een Neovo EL19 via VGA. De resolutie van de 19" is 1280*1024, dit is normaal. Maar de 32" kan ik enkel op 1024*768 zetten.
Ik heb ook een X300 PCI-Express kaart en juist met DVI gaat het bij mij wel goed. 't Is weliswaar een medion op 1280x768, maar dat is lijkt me lood om oud ijzer.

Wordt je LCD wel goed herkend ? Heb je 'm in de driver als FPD geconfigureerd ?
Bijkomend hierbij is dat ik de Philips als uitbreiding ingesteld heb, zodat ik gemakkelijk bvb IE kan slepen naar daar. Maar als MCE op maximaliseren staat, kan je met de muis niet naar het andere scherm. Is dit normaal?
Ja.
- Is het normaal dat een MCE-computer een seconde trager beeld geeft (dus eigenlijk een seconde in uitgesteld relais) dan een normale TV ?
Ja.
- Dan is er ook een opnameprobleem dat volgens mij te maken heeft met de programmagids. Neem nu gisteravond bvb. Het eiland begon normaal om 21.45 . Wanneer het programma begon (zo rond 21.50) heb ik op de rode opnametoets gedrukt. Maar wat bleek nu, hij nam maar op tot het volgens de programmagids gedaan was. Resultaat: ik mis 5 minuten. Het is dus niet mogelijk om gewoon iets op te nemen tot je op stop duwt ?
Jawel, nog een paar keer op die opname knop drukken, volgens mij ?
- Is er eigenlijk een simpele plugin/add-in om op het internet te browsen rechtstreeks in de MCE-software ?
Geen flauw idee
- Heeft iemand al de classMCE Exchange-plugin werkende gekregen op een MCE 2005 ?
De wat ? Doe 'ns een linkje ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het antwoorden ;)

ClassMCE: http://www.classmce.com/ en http://www.thegreenbutton...orumID=26&MessageID=65729 (het is ook een hotmail viewer)

De Philips wordt idd als FPD herkend.

ivm de muis die niet naar het andere scherm kan: is dit niet op te lossen met één of andere omweg ?