Toon posts:

[advies]Nieuwe mobo,cpu

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben van plan een nieuwe mobo en cpu te gaan kopen en ik dacht zelf hier aan :

[cpu]AMD Athlon 64 3000+ 150€ +/-
[mobo]MSI K8T NEO FSR 95€ +/-

En dan nog een 512 ddr reepje erbij.

Zou ik met deze combinatie een paar jaar vooruit kunnen en kloppen de prijzen een beetje?

Thnx. laserr

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geen idee of jij ermee vooruit zou komen.
Ik zou me denk ik gaan ergeren aan de traagheid van het geval.
En waarom maar 1 reepje geheugen en niet 2? kun je gelijk dual channel draaien. Daarnaast vind ik 512MB wel erg weinig voor hedendaagse systemen, 1GB is toch wel het minimum vind ik persoonlijk.

En wat betreft de prijzen hebben we de PW voor, gewoon de goedkoopste winkel zoeken :)./

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 07:09

janklp

FortyTwo Capital

Opzich moet het wel mogelijk zijn om de onderdelen goedkoper te krijgen dan jij beoogd hebt. Verder heeft Terw_dan natuurlijk gelijk ;) Alleen voor mij zou het wel snel genoeg zijn vrees ik.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:21

Milmoor

Footsteps and pictures.

Geef eens aan wat je ermee wilt gaan doen. Het maakt nogal verschil:
- office, internet en msn
- First person shooters
- grafisch ontwerpen
512 Mb is voor de eerste toepassing ruim voldoende, maar voor twee krap en voor drie te krap. Zo zijn er nog veel meer afwegingen mogelijk.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een gelijksoortige config (maar dan 2800 en 1024MB ram). Imo kun je er nog best een tijdje mee vooruit. Later kun je er dan nog een snellere cpu op zetten. Maar voor nu is ie voro mij nog snel zat. Ik speel veel games en gebruik allerlei multimedia progs en ik ben eigenlijk nog nooit tegen een te trage cpu aangelopen.

maar je zou ook kunnen kijken naar een socket 939 bord. Die zijn inmiddels best betaalbaar (itt toen ik mijn config kocht) en daar kun je weer langer mee vooruit.

PS. die k8t neo ondersteunt geen dual channel. Deze is socket 754 en voor dual channel moet je een socket 939 mobo hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 27-02-2005 11:54 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Reviews zijn er niet voor niets...

Doe eerst zelf de moeite voordat je hier op GoT vraagt dat wij de moeite voor je gaan doen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.