Toon posts:

pixelfout....

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Damn....vanmorgen vroeg een héél klein maar wél defect subpixeltje ontdekt op m'n Prolite van slechts een paar weken oud.
"Gelukkig" zit de boosdoener bijna tegen de rand aan, maar toch! Je hoopt natuurlijk dat zoiets na de 8 dagen omruilgarantie niet meer gebeurd, maar dan ben je kennelijk tóch de pineut.
Blijkt overigens, dat we bij Ilyama met 8 dagen omruilgarantie nog "relatief goed" zitten, omdat bij een aantal andere merken die omruilgarantie sowieso niet bestaat.
Je zult maar bij je nét aangeschafte en dure TFT, elke keer worden 'begroet' door een of twee beeldpuntjes., die je vanuit het midden van het scherm tegemoet stralen.....
Dán niet mogen omruilen vind ik eigenlijk onbestaanbaar. De 8 dagen omruilgarantie van Ilyama is dan weliswaar beter, maar m.i. ook veel te mager voor een X maal honderd euro monitor.
Van het verhaal dat dit soort vervelende fouten slechts incidenteel voorkomt, geloof ik inmiddels ook al niets meer. (Heb zelf van m'n drie aangeschafte schermen er direct weer twee kunnen terugbrengen vanwege dit soort fouten)
Dát deel van de TFT-techniek mag dus nog flink worden verbeterd en zéker ook die omruiltermijn zou flink moeten worden verruimd!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Tsja, het dode subpixels krijg je weleens bij TFT's...

Wat is je discussiepunt? Of wilde je een column schrijven voor op GoT? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Oke en je punt is? Dit is al zo vaak besproken,
Als je de monitor koopt koop je ook niet de zekerheid dat die pixelvrij is, vanwege het productieprocess kunnen er fouten in ontstaan, en er kan altijd een puntje doodgaan. Het hoort er nu eenmaal bij, Je scherm is feitelijk niet defect, pas als er iets van 5 kapporte pixels zijn is die defect en krijg je een nieuwe :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Het is Zondagmorgen.....net wakker hè. Dit stukje hoorde eigenlijk thuis in: "ervaringen met de Ilyama
prolite 435S"
Het punt lijkt me overigens duidelijk.....

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:53:
Het punt lijkt me overigens duidelijk.....
Je punt is me totaal duidelijk, alleen het is me niet duidelijk waar je nu wilt over discussiëren op een forum (=discussieplaats). ;)

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
FastBunny schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:34:
Als je de monitor koopt koop je ook niet de zekerheid dat die pixelvrij is, vanwege het productieprocess kunnen er fouten in ontstaan, en er kan altijd een puntje doodgaan. Het hoort er nu eenmaal bij, Je scherm is feitelijk niet defect, pas als er iets van 5 kapporte pixels zijn is die defect en krijg je een nieuwe :)
IIyama heeft een pixel policy waarbij het scherm gerepareerd of vervangen wordt bij 3 of meer kapotte SUBpixels.
In de regel kunnen we stellen dat iiyama een 15, 17, 18 of 19 inch LCD monitor zal vervangen bij 3 of meer defecte subpixels.

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:55:
[...]

Je punt is me totaal duidelijk, alleen het is me niet duidelijk waar je nu wilt over discussiëren op een forum (=discussieplaats). ;)
Zoals gezegd: het stukje hoorde thuis in een ander topic. Het was niet m'n bedoeling een nieuwe discussie op te starten.

Verwijderd

Topicstarter
Slotje graag!
Modbreak:Je wandelt al lang genoeg rond op GoT om te weten dat dit dmv een topicreport dient te gebeuren :z

[ Voor 83% gewijzigd door dion_b op 27-02-2005 12:28 ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
FastBunny schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:34:
wat je dus bedoelt te zeggen is dat hij er op de een of andere manier een aantal kappotte pixels bij moet krijgen zodat hij hem onder het mom van garantie in mag ruilen >:)
daarvoor hebben we de topic report
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif
staat bij de titel van dit topic.

[ Voor 22% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 27-02-2005 11:27 . Reden: iets te groot topic report handje :x ]

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

XanderH schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:55:
[...]

man wat ben jij een eikel zeg, zit je altijd zo te zeiken??
Modbreak:Beter dat dan iemand die loos zit te flamen :/ - check je mail

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 27-02-2005 12:20 ]

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:30:
[...]

man wat ben jij een eikel zeg, zit je altijd zo te zeiken??
:{

Ik zeik niet, ik vroeg me in eerste instantie af wat het discussiepunt van de TS was zodat ik er gewoon serieus op in kon gaan... ok, er was een fout, er is geen discussiepunt... dan ga ik er verder niet meer op in, maakt me dat een eikel? :|

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Mss een tip, koop je tft in een winkel. Vraag hier of je even een 'demonstratie' mag hebben, en kijk dan goed of er dode pixels in de tft zitten, zoniet neem je hem, en anders vraag je om een andere/ ga je naar een andere winkel.

• Xander
  • Nu online
Faust schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:11:
Mss een tip, koop je tft in een winkel. Vraag hier of je even een 'demonstratie' mag hebben, en kijk dan goed of er dode pixels in de tft zitten, zoniet neem je hem, en anders vraag je om een andere/ ga je naar een andere winkel.
Mja, het blijft een goede tip natuurlijk, maar de TS had dus 8 dagen dode-pixel-garantie, waarin hij kennelijk de dode subpixel niet ontdekt heeft... of deze dode subpixel is er later pas ingekomen, dat kan ook nog.

Ok, het blijft natuurlijk goed om in de winkel een scherm te bekijken... maar als je in 8 dagen een dode subpixel nog niet ontdekt geef ik je vrij weinig kans dat je hem in de winkel wel had gezien...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:41
Faust schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:11:
Is op zich een goede tip, alleen bij de TS verscheen de dode pixel pas na een paar weken.

offtopic:
/edit: Mjah, refresh enzo ... :)

[ Voor 10% gewijzigd door Nielson op 27-02-2005 12:22 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, speeluur voorbij....

TS: er is een verschil tussen 'new topic' en 'post reply', bovendien hoor je verzoeken tot het samenvoegen met een andere topic en/of het op slot zetten van een topic dmv topicreports aan te vragen.

XanderH: beetje minder doordrammerig mag ook wel. Je hebt gelijk maar hoeft het niet zo te brengen.

pewegoof: flamen doe je niet op GoT, punt :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.