MSI K7T266 pro 2 opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:23
Bij een vriend van mij wilde (wij) gister 512mb geheugen bij zetten. Hij had 256 pc2100 en daar ging pc2700 bij. Dit mag geen problemen op leveren. We zijn ook niet zover gekomen om te kijken of het geheugen werkte.

Nadat we het geheugen erin hadden gedaan hoorde we een tik(vonkje) en begon het te stinken. Daarna kregen we alleen nog maar piep geluiden. en ook brande 3 ledjes bij het d-let systeem. Dit opgezocht en dat was of dat de videokaart niet goed geinitialseerd werd of de chipset kapot.

Nou heb ik geen pci videokaart over, dus een oude banshee gebruikt. Ook hiermee deed hij hetzelfde.

Zelfs met alleen een processor aanwezig maaktje het systeem hetzelfde geluid.

Ik ga er vanuit dat het moederbord kapot is maar voordat ik een "nieuwe" voor hem bestel wil ik dit even zeker weten.

Als procesoor zit er een palomino 1600+ op.(nog unlockt door de tweakers stand op de hcc dagen).
en geheugen dus 2100 + 2700. Is het het moederbord of kan het ook iets anders zijn.

ooh ja, bios is ook al ge reset.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:05

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Haal er eerst eens zoveel mogelijk uit, dus alleen het oude reepje ram laten zitten, alle PCI kaarten, koppel HD's los, etc etc. Al ben ik bang dat vanwege die stank je toch een nogal vitaal onderdeel hebt opgerookt ;)

Hier stond een dode link.

• Kevinp
Is gebeurd, alleen processor zat er op een gegeven moment nog op. Maar dan maakt hij meer een sirene geluid. En branden er 4 ledjes dus die is niet kapot.

en ooh ja stond er al in
Zelfs met alleen een processor aanwezig maaktje het systeem hetzelfde geluid.
;)

[ Voor 29% gewijzigd door Kevinp op 27-02-2005 12:53 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Heb je het geheugen er niet verkeerd om in gedaan :?

Controleer de DIMM even of je verbrandde contactjes ziet. Bekijk het DIMM Slot ook aandachtig op fouten.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:04

angerfist-yentl

vake bei te bange!

ohh bij mij is net het zelfde gebeurt
ik had bij mijn vaders pc een compaq 5000 1,1 ghz celeron
met 256 mb sdram en ik wouw er 128 mb sdram (campaq geheugen) bij doen
maar volgen's mijn vader liep dat niet echt lekker
Dus moest ik het er maar uithalen en toen deed hij niets
duss ik de 256 beetje aangedrukt op te kijken of die mischien los zat(maar nee)
duss ik dacht dan zet ik dat geheugen er weer eens bij hij klikte vast

en toen een vonk en rook en het stonk (het geheugen werkt nog ) maar hij doet nu helemaal niets :S

duss ik hoop dat hier de oplossing word gegeven (ben benieuwd :P)

de computer zat wel vol stoff en stond al 3 jaar aan

Vake bei te bange

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

De PC stond al 3 jaar aan, ik hoop toch niet dat 'ie aanstond tijdens het upgraden :P.
Trek dus wel de stekker eruit voor dat je gaat prusten aan de PC :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Zoals iem op tweakers al eens zei: Electronica werkt op rook; als de rook eruit is werkt het niet meer :+ ( bron: [rml]Ralph Smeets in "[ mobo] Rook en vuur lucht vanuit mobo"[/rml][/NOHTML])

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Kevinp
Het geheugen werkt nog iig het nieuwe. Want momenteel heb ik lekker 1 gb geheugen draaien. :P. maar het is getest zonder geheugen, en het probleem lijkt hem in de chipset te zitten, aangezien ook d-led daar de problemen op geeft. Verder is het met nieuw+oud geheugen geprobeerd in verschillende sloten.

Er is trouwens een nieuw mobo besteld(niet het nieuwste maar toch) een a7v8x. Hij gaat eind dit jaar naar een jaar naar Australië dus om een nieuwe pc te kopen is niet echt nuttig.

En aangezien het extra geheugen erg lekker werkt heb ik ook maar 512 mb geheugen besteld.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

K7T .. Check eens de condensatoren op het bord. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onder 'Moederborden' voor achtergrondinformatie en details :)

• Kevinp
Eigenlijk alles geprobeerd. Ik denk dat idd of de chipset kapot is, of de agp poort in bijde gevallen is het beter om een nieuw moederbord te kopen.

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:04

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Thandor schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:24:
De PC stond al 3 jaar aan, ik hoop toch niet dat 'ie aanstond tijdens het upgraden :P.
Trek dus wel de stekker eruit voor dat je gaat prusten aan de PC :)
jahhh hij stond uit en de stekker was eruit :P

Vake bei te bange

Pagina: 1