[phpBB] Cookies worden niet onthouden *

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:13
Ik heb een probleem, en ik begrijp niet waarom dit zich steeds voordoet. :?
Recentelijk heb ik een forum gestart en de gebruikers hiervan kunnen telkens niet automatisch inloggen. Dit forum is een standaard forum van het type phpbb.

Hieronder staan de enigste instellingen die iets met de cookies te maken hebben, ik heb de
phpbb handleiding nagekeken en onderstaande instellingen worden aangeraden.

Toch kunnen de gebruikers schijnbaar geen cookie bewaren en kunnen ze niet automatisch inloggen.

Iemand suggesties?

Afbeeldingslocatie: http://www.magical.nl/overig/cookiess.jpg
Klikbaar

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Niemand?

Mijn YouTube Channel

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Gaan je bezoekers ook naar magical.nl; of gaan ze naar www.magical.nl? Ik krijg namelijk perfect een cookie aangeboden.

Cookies worden niet onthouden > [phpBB] Cookies worden niet onthouden *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Snowwie
Nou nee, ze gaan naar www.4yu.nl deze is geredirect naar het forum.

edit:
of via www.magical.nl/forum kan ook, maar de bovenste is meer bekend.

[ Voor 40% gewijzigd door Snowwie op 28-02-2005 10:04 ]

Mijn YouTube Channel

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:17

crisp

Devver

Pixelated

Snowwie schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:02:
Nou nee, ze gaan naar www.4yu.nl deze is geredirect naar het forum.

edit:
of via www.magical.nl/forum kan ook, maar de bovenste is meer bekend.
Zorg dan dat je een echte redirect doet, of gebruik een P3P policy voor je cookies. De meeste browsers accepteren geen 3rd party cookies.

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

crisp schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:08:
[...]

Zorg dan dat je een echte redirect doet, of gebruik een P3P policy voor je cookies. De meeste browsers accepteren geen 3rd party cookies.
Het is een frameset; dat zou dus geen probleem op moeten leveren :) Ik blijf erbij dat je er www. voor moet plaatsen; heb je dat al geprobeerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:17

crisp

Devver

Pixelated

Spider.007 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:19:
[...]

Het is een frameset; dat zou dus geen probleem op moeten leveren :) Ik blijf erbij dat je er www. voor moet plaatsen; heb je dat al geprobeerd?
Juist daarom worden de cookies van het forum als 3rd party gezien (frameset domain != frame domain). Zonder P3P policy zullen de meeste browsers die afwijzen.
Een cookie gezet op magical.nl zal gewoon ook op www.magical.nl (zelfs op xxx.magical.nl) uit te lezen zijn; de frontpage cookies worden hier ook op tweakers.net gezet en kan ik hier op het forum ook uitlezen (ik gebruik ze bijvoorbeeld om nieuwe nieuwslinks in de update tracker te markeren).

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 28-02-2005 10:21 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

heb zelf ook een phpbb (zwaar gemod) draaien, en ken het probleem, ik weet ook waar het probleem zit... kijk maar eens bij de cookie instellingen van microsoft internet explorer. als je dat goed zet zou het moeten werken (al heeft het voro pc's in een domein (werk/school) geen zin, als het al gewenst was dat hij automatisch moet inloggen

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 10:22 ]

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
probeer eens zonder naam bij cookie domain..heb ik ook niet en het werkt perfect

• Snowwie
crisp schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:08:
[...]

:? :? :? :? wat is een echte redirect? Het domein 4yu.nl heb ik alleen maar geregistreerd
zonder extra's. Alleen dus maar forwarden en thats it, dit stel je eenmalig in en klaar is Kees.
Hoe echt moet het nog zijn dan?

Mijn YouTube Channel

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Snowwie schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:24:
:? :? :? :? wat is een echte redirect? Het domein 4yu.nl heb ik alleen maar geregistreerd
zonder extra's. Alleen dus maar forwarden en thats it, dit stel je eenmalig in en klaar is Kees.
Hoe echt moet het nog zijn dan?
Een echte redirect is:

PHP:
1
header("Location: http://www.magical.nl/");

op je domein 4yu.nl zetten.

Wat er nu gebeurt, is dat bezoekers van 4yu.nl een frameset te zien krijgen met een hiderframe. Ze krijgen het forum wel geserveerd, maar blijven ondertussen in het echt op het domein 4yu.nl.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Snowwie
Superdeboer schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:28:
[...]

Een echte redirect is:

PHP:
1
header("Location: http://www.magical.nl/");

op je domein 4yu.nl zetten.

Wat er nu gebeurt, is dat bezoekers van 4yu.nl een frameset te zien krijgen met een hiderframe. Ze krijgen het forum wel geserveerd, maar blijven ondertussen in het echt op het domein 4yu.nl.
Ah...weer wat geleerd. Kan dat pas thuis aanpassen, maar ik zal het wijzigen. :)
Zie even email bericht, Superdeboer.

[ Voor 6% gewijzigd door Snowwie op 28-02-2005 11:02 ]

Mijn YouTube Channel

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

het punt is dat de url die in je adresbalk staat niet overeenkomt met het adres dat bij het cookie hoort en waarvandaan dit cookie wordt geset. Op dat moment wordt het als een 3rd party cookie gezien en wordt deze dus niet geaccepteerd.

Zoals het nu werkt wordt op 4yu.nl een frameset geladen waarin je forum geopend wordt. Maak je hier een echte redirect van dan wordt je gewoon doorgestuurd naar magical.nl/forum. Zodra dat in de adresbalk staat werken cookies wel.

Het leeglaten van de cookie setting werkt trouwens ook niet. Zolang je die frameset oplossing blijft gebruiken zullen cookies bij veel bezoekers niet gaan werken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

crisp schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:21:
[...]

Juist daarom worden de cookies van het forum als 3rd party gezien (frameset domain != frame domain). Zonder P3P policy zullen de meeste browsers die afwijzen.
Ik wist niet dat die controle werd gedaan; ik dacht altijd dat een frameset voor de browser ook valide genoeg was.
Een cookie gezet op magical.nl zal gewoon ook op www.magical.nl (zelfs op xxx.magical.nl) uit te lezen zijn; de frontpage cookies worden hier ook op tweakers.net gezet en kan ik hier op het forum ook uitlezen (ik gebruik ze bijvoorbeeld om nieuwe nieuwslinks in de update tracker te markeren).
Dat klopt natuurlijk; dus dat zou inderdaad niet de reden moeten zijn dat het niet werkt....

---

Pagina: 1