nieuws: Eerste foto's ATi X850 met 512MB
De Ati x850 heeft 512 mb onboard... 512 mb...?
256 wordt zelfs toch nog steeds afgeraden ivm langere refresh van het geheugen?
Dan zal een 256 mb kaart met dit type proc. toch beter presteren dan 1 met 512...?
Of klopten al deze opmerkingen in vergelijkbare threads niet en moet je gewoon altijd gaan voor de videokaart met de meeste MB's? Dat is dan ook weird want mij werd verteld dat mijn 5700LE 256 mb trager is en vaker schokt dan zijn 128 mb broer.
Voor mij is dat nu dus geheel onduidelijk. Of zijn er nog andere factoren (CPU, werkgeheugen SLI AGP of pci-e e.d.) die meetellen en tot een juiste keuze moeten leiden van 128 256 of 512 mb video geheugen?
Wat is dan de vuistregel voor die 'hoeveel MB videoram keuze-formule' ?
De Ati x850 heeft 512 mb onboard... 512 mb...?
256 wordt zelfs toch nog steeds afgeraden ivm langere refresh van het geheugen?
Dan zal een 256 mb kaart met dit type proc. toch beter presteren dan 1 met 512...?
Of klopten al deze opmerkingen in vergelijkbare threads niet en moet je gewoon altijd gaan voor de videokaart met de meeste MB's? Dat is dan ook weird want mij werd verteld dat mijn 5700LE 256 mb trager is en vaker schokt dan zijn 128 mb broer.
Voor mij is dat nu dus geheel onduidelijk. Of zijn er nog andere factoren (CPU, werkgeheugen SLI AGP of pci-e e.d.) die meetellen en tot een juiste keuze moeten leiden van 128 256 of 512 mb video geheugen?
Wat is dan de vuistregel voor die 'hoeveel MB videoram keuze-formule' ?
[ Voor 6% gewijzigd door notsonewbie op 27-02-2005 00:38 . Reden: url toegevoegd ]
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)