[MySQL] MySQL doet niet wat het moet doen

Pagina: 1
Acties:

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Hallo,

Sinds ik mijn webserver heb geinstalleerd met linux en draaiend heb op een a64 heb ik het volgende probleem:

MySQL werkt tegen, onlangs al 20keer reinstalled zonder resultaat. Hij installeerd wel zonder fouten, maar als in eenmaal mijn websites heb draaien werkt alles niet zoals het moet.

Voorbeeld: Index.php staat nieuws, leest hij gewoon uit de database zonder problemen, onderaan staan vorige/volgende knopjes, werken niet. Gastenboek.php, leest hij ook gewoon zonder problemen uit de database, ook hier doen de volgende vorige buttons het niet.. Wil je zelf een entry doen in het gastenboek doen de submitknopjes het niet, hij laat ook geen fouten zien, hij doet gewoon niks, alsof er geen doel is ingestelt. De ledenpagina op deze site leest hij gelijk uit de database, maar zodra je op een lid klikt is het helemaal leeg, terwijl deze informatie wel in de database staat..

Error reporting staat op E_ALL en enkele foutmeldingen, of eigenlijk warnings, die ik krijg zijn warnings van undifined functions, daar mag het niet aan liggen lijkt me, omdat deze website perfect draait op mn andere (welliswaar windows) webserver.

mochen jullie een voorbeeld willen zien: www.vwmeppel.nl is een van de sites die het moeilijk heeft...

De server is een a64 server met debian sarge en 2.6.8 kernel. PHP Version 4.3.10-2
<? phpinfo(); ?> hier: http://www.vwmeppel.nl/php.php

we hebben gezocht op google, en op got zelf.. maar het is nogal moeilijk zoeken zonder een error.. :(

[ Voor 7% gewijzigd door mimic op 27-02-2005 00:30 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Omdat je site vol zit met php notices e.d. lijkt het er sterk op dat je php code niet compatible is met een nieuwe(re) versie. Om dat op te lossen zit je hier verkeerd, dus een move naar P&W ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Gebruikte je ook MySQL op windows? Dat 'undefined functions' lijkt me namelijk dat MySQL speciale functies niet kent die je gebruikt. Speciale functies zijn SQLserver afhankelijk. Post eens een query :)

• Artyfarty
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05-2022

Artyfarty

...en waarom dan wel?

Ik ken natuurlijk je code niet, maar het lijkt inderdaad dat de variabelen in je querystring (je GET-variabelen) niet veel uithalen. Heb je niet problemen met je globals?

(dus niet $pos maar $_GET["pos"] in je code, of je register_globals aanzetten...)

"If everything seems under control, you're just not going fast enough." (Mario Andretti)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En even wat extra info voor de TS --> Bouw je php eens om? Het heeft alles te maken met de zog. super-globals :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
ok bedankt! gaan we even nakijken :)
Pagina: 1