Toon posts:

ensim email aliasen configureren

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag medetweakers en medetweaksters!

Ik heb een domein. Op dat domein's email en catch-all alias krijg ik allemaal junk email. Iets van 1000 per dag. Die email gebruik ik dus niet. Toch wil ik dat domein als email gebruiken. Daarvoor moet ik een alias aanmaken.

Mijn vraag is, kan ik een email alias aanmaken (alles gaat via ensim) zodat ik alleen emails ontvang die naar dat adres nieuwe zijn gestuurd, zonder al die duizenden spam te ontvangen?

Volgens mij niet. Want een alias moet je doorverwijzen naar hoofdemail. Maar ik heb de catch-all, root en hoofdemail allemaal op site_blackhole staan. Site_blackhole staat op /dev/null.

Hier zijn aliassen die ik heb:
MAILER-DAEMON --> postmaster
postmaster --> root
site_blackhole --> /dev/null
root --> site_blackhole
catch-all --> site_blackhole

Als ik een nieuwe alias aanmaak, kan ik kiezen om te forwarden naar:
root
smmsp()
sshd()
apache()
mail (mail)
ensimrootmail (ensimrootmail)
tomcat4()
mysql()
majordomo
ftp (ftp)
MAILER-DAEMON
postmaster
site_blackhole
catch-all

Welke moet ik dan kiezen?

Heel erg bedankt! Leuke zaterdagavond dit, niet?

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Je kan gewoon nieuwe gebruikers aan maken. Deze krijgen dan hun eigen email. Alle mail die naar niet bestaande gebruikers worden gestuurd komen bij de catch-all user aan.

Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om de catch-all alias te verwijderen. Enne standaard zit er in ensim ook MailScanner, zelf maar ik hiervan geen gebruik omdat wij een aparte spamfilter hebben.

edit:

PS dit is geen P&W misschien meer iets voor I&T

[ Voor 9% gewijzigd door x-force op 27-02-2005 00:21 ]

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

Topicstarter
AAaargh. Simpel. Inderdaad. Bedankt. Ik had die link over het hoofd gezien, dacht zelf al hoe het mogelijk was dat ik geen nieuwe users kon aanmaken.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Opgelost dus en geen programmeerprobleem :) Deze kan dus dicht :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.