Dag medetweakers en medetweaksters!
Ik heb een domein. Op dat domein's email en catch-all alias krijg ik allemaal junk email. Iets van 1000 per dag. Die email gebruik ik dus niet. Toch wil ik dat domein als email gebruiken. Daarvoor moet ik een alias aanmaken.
Mijn vraag is, kan ik een email alias aanmaken (alles gaat via ensim) zodat ik alleen emails ontvang die naar dat adres nieuwe zijn gestuurd, zonder al die duizenden spam te ontvangen?
Volgens mij niet. Want een alias moet je doorverwijzen naar hoofdemail. Maar ik heb de catch-all, root en hoofdemail allemaal op site_blackhole staan. Site_blackhole staat op /dev/null.
Hier zijn aliassen die ik heb:
MAILER-DAEMON --> postmaster
postmaster --> root
site_blackhole --> /dev/null
root --> site_blackhole
catch-all --> site_blackhole
Als ik een nieuwe alias aanmaak, kan ik kiezen om te forwarden naar:
root
smmsp()
sshd()
apache()
mail (mail)
ensimrootmail (ensimrootmail)
tomcat4()
mysql()
majordomo
ftp (ftp)
MAILER-DAEMON
postmaster
site_blackhole
catch-all
Welke moet ik dan kiezen?
Heel erg bedankt! Leuke zaterdagavond dit, niet?
Ik heb een domein. Op dat domein's email en catch-all alias krijg ik allemaal junk email. Iets van 1000 per dag. Die email gebruik ik dus niet. Toch wil ik dat domein als email gebruiken. Daarvoor moet ik een alias aanmaken.
Mijn vraag is, kan ik een email alias aanmaken (alles gaat via ensim) zodat ik alleen emails ontvang die naar dat adres nieuwe zijn gestuurd, zonder al die duizenden spam te ontvangen?
Volgens mij niet. Want een alias moet je doorverwijzen naar hoofdemail. Maar ik heb de catch-all, root en hoofdemail allemaal op site_blackhole staan. Site_blackhole staat op /dev/null.
Hier zijn aliassen die ik heb:
MAILER-DAEMON --> postmaster
postmaster --> root
site_blackhole --> /dev/null
root --> site_blackhole
catch-all --> site_blackhole
Als ik een nieuwe alias aanmaak, kan ik kiezen om te forwarden naar:
root
smmsp()
sshd()
apache()
mail (mail)
ensimrootmail (ensimrootmail)
tomcat4()
mysql()
majordomo
ftp (ftp)
MAILER-DAEMON
postmaster
site_blackhole
catch-all
Welke moet ik dan kiezen?
Heel erg bedankt! Leuke zaterdagavond dit, niet?