Klein foutje fixen in groot bestand... hoe?

Pagina: 1
Acties:

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Ik heb een bestand gedownload van ruim 600 MB, maar nu blijkt dat er tijdens het verzenden iets fout is gegaan. Bitje omgevallen oid. Aangezien ik op dit moment op een 56k lijntje zit, was ik niet van plan om het hele bestand opnieuw te downloaden.

Dus ik dacht: als ik nou gewoon op de pc waar het bestand goed op staat, het bestand in rar files van 6 MB verdeel en dan een .sfv file maak. Dan kan ik op deze pc hetzelfde doen en gewoon de sfv van de andere pc hierheen halen om te kijken welk bestandje niet klopt. Uiteraard 'store' gebruikt als compressie, geen compressie dus.

Wat blijkt, nu matcht er geen enkel bestand?

Heeft er iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Je hebt dus toegang tot het goede bestand. Dan zou ik het proberen met quickpar. Daarmee zou je kleinere fouten moeten kunnen repareren mbv een .par file.

• Bananenplant
  • Laatst online: 08:39

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Zijn ze wel op de byte na even groot? Ik zou geen rar gebruiken maar gewoon met split (of iets dat in windows hetzelfde doet; gewoon in stukken hakken) even grote stukken maken en daar de md5-sums van nemen, dan weet je dat het iig niet door rar komt. Maar goh, wie zegt je dat het maar een klein foutje is en dat niet je hele file corrupt is? En hoe weet je eigenlijk dat er iets mis mee is?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• rb338
Ja het is m'n eigen PC in Nederland waar ik het vandaan heb gehaald. Zit nu in Dublin, vandaar. Heb gewoon Remote Desktop toegang etc. dus kan overal bij. Zal eens even naar Quickpar kijken, tnx :)

edit:

Ok, zal het even uitleggen. Het is een .iso bestand van een applicatie. Als ik die mount in D-Tools kan ik het programma gewoon installeren, op 1 (belangrijk) bestand na. Bestand los kopieren is overigens ook geen optie, die is 160 MB dus gaat ook te lang duren. Sowieso wil ik het iso'tje branden.
En de rar files zijn idd even groot, heb files van 6.000.000 bytes gemaakt en het laatste bestandje is dus iets kleiner, die heb ik gecontroleerd en zijn op de byte na even groot.

[ Voor 67% gewijzigd door rb338 op 26-02-2005 23:50 ]

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
desnoods maak je er een torrent van (op de goede pc en zet je er een tracker op) log in met je eigen pc en download het bestand. foute gedeelte download ie dan opnieuw.

Verwijderd

Probeer eens rsync (te vinden via: http://cygwin.com/). Rsync is speciaal gemaakt voor dit soort dingen: het deelt het bestand in stukjes, maakt checksums en haalt alleen die delen over die gemuteerd zijn.

Je moet hier wel rsync voor op beide machines draaien, dus even een remote install doen....

• rb338
Great, heb het met Quickpar geprobeerd op de iso file zelf (dus niet de rars, die vertrouw ik niet helemaal) en die vertelde me dat ik 2 blocks miste aan de hand van een bestandje van 33 KB. Volgende par bestand erbij gedaan (408 KB): 1 block missing! Volgende par bestand (817 KB): Quickpar roept dat ie kan repairen :) En dat is gelukt. De installatie is gelukt en alles werkt nu.

Thanks! :)
Pagina: 1