Toon posts:

Microsoft reporting services

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Microsoft reporting services? Ik ben momenteel bezig om een plan op te zetten voor het maken van een rapportage en datamining tool en ik heb wel de ervaring met de nodige Oracle producten maar niet met windows omgevingen.... een MS-SQL server is wel bekend maar niet de reporting services welke je hier bij kan gebruiken..... Ik zou graag eens van mensen horen die hier mee werken en deze zaken hebben geinstalleerd en zaken mee hebben gebouwd wat hun ervaringen zijn.....

Dus als je er mee werkt geef eens je oordeel hierover... wat zijn de mooie dingen er aan en wat zijn de problemen waar je tegenaan bent gelopen... Verder natuurlijk ook graag de meningen van mensen die het ook hebben bekeken maar voor iets anders hebben gekozen.... Waarom heb je voor iets anders gekozen en wat is dat dan geworden?

Alvast dank voor de antwoorden,
Johan Louwers.

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:07
Ik zelf gebruik ook de Reporting Service van Microsoft. Dit is een erg mooi product. Je kan zelf allerlei rapporten maken en eventueel zelf rapporten aanpassen met Visual Studio.NET. Ik gebruik het zelf om rapporten te toveren uit Microsoft Project Server, SAP en Baan.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
pizzaboertje schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:01:
Ik zelf gebruik ook de Reporting Service van Microsoft. Dit is een erg mooi product. Je kan zelf allerlei rapporten maken en eventueel zelf rapporten aanpassen met Visual Studio.NET. Ik gebruik het zelf om rapporten te toveren uit Microsoft Project Server, SAP en Baan.
Ik denk dat de TS wel weet wat voor product het is ;) hij zit meer te wachten op real-life ervaringen van engineers.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Klopt als een bus..... de werking er van is me duidelijk maar ik ben benieuwd naar de reacties van mensen die er dagelijks mee werken en daar misschien wel spijt van hebben of juist helemaal niet...... iets wat me kan sterken in mijn keuze voor het juiste platform.... of dat nu dit wordt of alsnog iets heel anders ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik de vraag ook nog wat anders kan stellen....zijn er mensen die reporting services hebben overwogen maar om X reden een ander pakket hebben gekozen of er voor hebben gekozen om iets zelf helemaal van scrats af op te gaan bouwen?

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-02 09:07
Het is een mooi pakket ALS je ms sql server 2000 en visual studio 2003 hebt. Je mag het gratis gebruiken als je een licentie hebt op sql server 2000.

Mijn ervaringen:
- snel ontwerpen van reports
- in combinatie met een 2k of 2k3 domein goede beveiliging (als je hem aan de praat krijgt)
- uitbreidbaar en herbruikbaar in .net applicaties
- handige export functies (xls, pdf, ....) mits je minstens office xp hebt
- als je het eenmaal aan de praat hebt is het stabiel
- moeizame installaties met vage foutmeldingen
- mij is het niet gelukt om het op dezelfde box als sql server te installeren
- bijna geen resources te vinden op het net
- email functie, in combinatie met geplande generatie is krachtig (management reportages)

Er bestaan natuurlijk heel wat dingen om reports mee te maken; via crystal reports of open source dingen. Ik vind het een groot voordeel dat het gratis is als je al sql server hebt, andere pakketten zijn redelijk prijzig. Al met al ben ik er blij mee.
Pagina: 1