Statistieken uit een SMC router

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 09:01

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Vanavond was het weer eens zover. Ik zit voor het eerst in lange tijd weer eens te gamen en uit het niets komt er lagg tevoorschijnlijk. Het heeft me een aantal kills gekost en ik wil dan gewoon graag weten waar al die up- en downstream dan wel niet heen is.

Ik heb een zusje, met toegang tot een computer, msn en een webcam... ofwel een ideale eerste verdachte. Helaas, die ontkent in alle toonaarden dat ze aan het uploaden was of met de webcam aan het spelen. Mogelijkheid twee is m'n pa, die ook nog wel eens wat wil uploaden. Weinig kans, maar toch gevraagd. Hij weet ook van niets.

Conclusie: ik wil weten waar die bandbreedte heen is geweest. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om uit mijn SMC router statistieken te toveren. Ik kan wel zien welke computers een IP adres toegewezen kregen, maar meer ook niet. Nou is het configgen van die router allemaal in een simpele website-omgeving. Is daar zelf niets aan te configgen?

Op de site van SMC kom ik natuurlijk niets tegen, maar ik houd wel van wat grafiekjes per IP ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
't zou wel helpen als je eens het type van je router vermeldde...
Maar dit is normaal niet mogelijk met een gewone router.

Verwijderd

DieterVDW schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:47:
't zou wel helpen als je eens het type van je router vermeldde...
Maar dit is normaal niet mogelijk met een gewone router.
SMC routers zijn bidget routers uit mijn hoofd, en ik neem dan ook aan dat het niet kan. Misschien gaat de router zelf half over zijn nek? Trek alle kabels eruit en ga een nachtje gamen :)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Het type van de router is SMC 2804WBR EU. Alle kabels er uit trekken dan heb ik rellen hier in huis ;) Maar aangezien het hele applicatiegedeelte van de router een soort website is, zou het dan niet mogelijk zijn deze router te herprogrammeren? Ik bedoel.. hij slaat settings enzo zelf op, kan ik dan niet in een willekeurige script/progtaal (ik red me wel) iets knutselen waardoor hij een stream / file / whatever output naar een locatie? :P

Het zal ook wel weer niet kunnen, maar het lijkt me zo hip :) Iemand met kennis van het proggen vann routers indahouse?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Duurdere routers zouden dit misschien wel hebben? Dan praat ik wel over profi dingen he :)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb het hier natuurlijk maar over een simpele thuis-situatie, dus om hier nu een router van een paar honderd euro neer te zetten is totale overkill :) Het apparaat werkt goed, ben er erg tevreden over, alleen dit soort informatie zou ik er graag uit trekken.

Er komt data binnen, die wordt verwerkt, dan moet er vast wel iets tussen te prutsen zijn dat die gegevens ergens apart worden opgeslagen.. toch ;)

Verwijderd

Kaastosti schreef op zondag 27 februari 2005 @ 00:12:
Ik heb het hier natuurlijk maar over een simpele thuis-situatie, dus om hier nu een router van een paar honderd euro neer te zetten is totale overkill :) Het apparaat werkt goed, ben er erg tevreden over, alleen dit soort informatie zou ik er graag uit trekken.

Er komt data binnen, die wordt verwerkt, dan moet er vast wel iets tussen te prutsen zijn dat die gegevens ergens apart worden opgeslagen.. toch ;)
Misschien een optie om een oude bak (pentium 1)of iets dergelijks te laten routeren? Maarja verder moet je maar even wachten op de echte netwerk-boys ;)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hang jezelf eens als enige aan de router. Als het dan nog gebeurt kan je je vader en zusje uitsluiten als oorzaak.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Misschien een optie om een oude bak (pentium 1)of iets dergelijks te laten routeren?
Been there, done that, maar ja... toen kwam de hele wireless-grap en was het toch een stukje makkelijker om 80 euro neer te leggen voor een naar mijn idee goede router. Er zullen vast betere (en veel duurdere) beschikbaar zijn, maar toch. Het lukte me toen iig niet om m'n linux servertje wireless goed te laten routen. Hij werd helemaal gek ;)
Hang jezelf eens als enige aan de router.
Tjah zo vaak gebeurt het niet dat ik lagg heb en zoals gezegd maak ik geen vriendjes als ik een dag het alleenrecht clam op internet zoals je zult begrijpen. Het gaat mij er eigenlijk meer om dat ik kan zien wat er omgaat in dat ding.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik heb hier een BRB 7404BRB liggen, die ondersteund SNMP, mischien die van jou ook? Daarmee kunje bijv met MRTG grafiekjes laten maken naar welke LAN poorten bepaalde datatraffic gaat...

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
SNMP is idd. the keyword waar het hier om gaat, mijn sitecom dc-207 ondersteunt het zelfs maar lang niet alle soho routers hebben het (firmware upgrade ?)

met programma's als MRTG kun je dan alles fijn uitlezen op je PC

[ Voor 19% gewijzigd door Mr.CeeJay op 27-02-2005 13:15 ]

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik ben bang dat ik in m'n router niets over SNMP kan vinden, dat zit er dus niet op. Even firmware upgrade doen, misschien dat ze wat geknutseld hebben, maar ik ben bang dat het er voor deze router niet in zit.

Pagina: 1