[PHP]Image upload + watermerk script

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een simpele CMS voor mijn site, maar nu wil ik een script toevoegen die plaatjes kan uploaden en voorzien van watermerk. Nu kan ik natuurlijk een hoop moeite gaan doen om dat te maken, maar ik ben er vrijwel zeker van dat iemand ooit een dergelijk script al heeft gemaakt en die ik eventueel zou kunnen gebruiken, en hoogstwaarschijnlijk staat er al ergens eentje 'downloadbaar' op een site.
Maar wie kan mij helpen een dergelijk script te vinden?
ik heb namelijk geen tijd (en nog niet de kennis) om een dergelijk script te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 12:26

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Neus eens rond op http://www.hotscripts.com of een andere vergelijkbare site? :)
Script-requests mogen helaas (gelukkig) niet op GoT, dus ben bang dat je hier niet veel verder geholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
R4NCOR schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 22:42:
Neus eens rond op http://www.hotscripts.com of een andere vergelijkbare site? :)
Script-requests mogen helaas (gelukkig) niet op GoT, dus ben bang dat je hier niet veel verder geholpen wordt.
hartelijk bedankt. Ik zal eens kijken of ik een werkend script vind. Ik had eerder al 2 scripts ergens gedownload, maar die werkten niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 22:59:
hartelijk bedankt. Ik zal eens kijken of ik een werkend script vind. Ik had eerder al 2 scripts ergens gedownload, maar die werkten niet...
Dan zou je eens kunnen kijken waarom ze niet werken, en of je dat op kunt lossen. Misschien moet je GD2 geïnstalleerd hebben, of enkele programma's die aangeroepen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:01:
[...]

Dan zou je eens kunnen kijken waarom ze niet werken, en of je dat op kunt lossen. Misschien moet je GD2 geïnstalleerd hebben, of enkele programma's die aangeroepen kunnen worden.
GD2 is geinstalleerd. De uploader in IPB doet t namelijk wel...

ik zal morgen wel een van de oude scripts posten, misschien dat het gewoon een scriptfout is.....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:10:
ik zal morgen wel een van de oude scripts posten, misschien dat het gewoon een scriptfout is.....
Wou je het script hier posten dat wij de fouten erin gaan zoeken? Ik denk niet dat je daar iemand voor vindt. Voor zelf debuggen is dit faq-item wellicht handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post ze maar. Ik ben namelijk wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php 

header('content-type: image/jpeg');   
$watermerk = imagecreatefrompng('images/watermerk.png');    
$watermerk_width = ImageSX($watermerk);    
$watermerk_height = ImageSY($watermerk);    
$image = imagecreatetruecolor($watermerk_width, $watermerk_height);    
$image = imagecreatefromjpeg("images/origineel.jpg");    
$size = getimagesize("images/origineel.jpg");    
$dest_x = $size[0] - $watermerk_width;    
$dest_y = $size[1] - $watermerk_height;    
imagecopymerge($image, $watermerk, $dest_x, $dest_y, 0, 0, $watermerk_width, $watermerk_height, 100);  
imagejpeg($image);    
imagedestroy($image);    
imagedestroy($watermerk); 

?>
Zoeken is ook moeilijk, http://phpfreakz.nl/library.php?sid=16022. Als dit niet werkt heb je GD2.0 niet geinstalleerd staan
Pagina: 1