Toon posts:

Motorola surfboard modem en sitecom DC-202 router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net de nieuwe motorola modem van Casema binnen gehad en tot nu toe niks dan problemen er mee gehad..... Als ik hem direct aan een van mijn PC's connect is er geen probleem echter zodra ik dit probeer via een sitecom DC-202 router dan gaat er van alles mis. Ik heb al een tijdje op het internet zitten zoeken maar tot nu toe nog geen enkel goed antwoord op mijn vraag gekregen.

De sitecom website weet mij te vertellen dat er een aantal zaken anders moeten worden aangepakt namelijk te weten:
------------------------------
U kiest in het Setup menu voor "Cable modem (TV cable)"
Klik op Next
De Hostname en Domain Name kunt u op de standaard waarde laten staan
Bij login Method selecteert u "L2TP"
Bij het "MAC adres" hoeft u niks in te vullen
Klik op Next
Bij "L2TP server" vinkt u "IP address" aan, en vult het volgende adres in: 10.255.253.1
Vul uw Inlog gegevens in zoals verkregen van uw Internet Provider
Vink "Connect as Required" aan en "Disconnect" uit
Selecteer IP address is assigned automaticly (Dynamic IP Address)
Klik op Next
Vink de test uit. Deze werkt namelijk niet correct bij L2TP
Klik op Finish
Sluit de wizard

Deze zaken gedaan maar nog steeds geen goede oplossing..... er zijn trouwens nog wat vreemde zaken in de stappen zoals "Vink "Connect as Required" aan en "Disconnect" uit" welke ik dus nergens kan vinden in de wizzard.......

Als ik uiteindelijk het modem probeer te connecten werkt dit niet en krijg ik in het log de volgende meldingen te zien:
010:Reset physical connection
009:stop PPP
008:try to establish physical connection
007:try to hang up
006:dial on line manually
005:Reset physical connection
004:stop PPP
003:try to hang up
002:sub_wait:timeout
001:wait 100 msec "WAN start... "
000:stop PPP

Zijn er mensen die dit probleem ook hebben gehad en dit hebben opgelost?

Alvast dank voor de antwoorden.

Johan.

Verwijderd

Nou ben ik geen al te grote expert op netwerkgebied (waarmee ik niet wil zeggen dat ik het op een ander gebied wel ben :) ), maar volgens mij werkt het nieuwe Motorola modem (of vanuit casema) niet meer met L2TP maar met DHCP (al regelmatig her en der zien staan op GoT). Alle instellingen idealiseren voor L2TP lijkt mij dus niet nodig, misschien zelfs bezwaarlijk. Misschien staat er iets op Casema.nl over de instellingen van een router dat je nog verder kan helpen,maar ik zou iig dat L2TP-verhaal nagaan.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd,.... ik zal het zeker proberen maar zelfs de helpdesk had het nog gewoon over de l2tp en nog niet over DHCP dus ik ga/ging er eigenlijk van uit dat dat gewoon de juiste instelling was.....

Ik ga het proberen maar verder commentaren zijn en blijven natuurlijk welkom :-)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, even er gekeken maar dit gaat niet werken de twee smaken voor ' login methode' die we hebben zijn namelijk PPP0E en L2TP. Meer smaken zijn er niet......

Ik heb de nieuwste firmware gedownload van de website maar ik kan niet zeggen dat ik veel veranderingen heb waar kunnen nemen.....????

Johan

Verwijderd

Topicstarter
En de methode NONE is ook nog aanwezig.... zou ik deze moeten gebruiken?

Verwijderd

Ik denk het wel. Je kan het iig proberen. Maar als je nagaat hoe je normale verbinding (direct op modem aangesloten) tot stand komt dan is dat ook altijd zonder in te loggen.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt als een bus.... het is een beetje vreemd..... Als je dus gewoon DHCP wil gebruiken moet je dus de optie NONE gebruiken..... De wizard herstart de router voor je en je hebt daarna direct verbinding met het internet op het complete netwerk......

Oftwel het juiste stappen plan is als volgt:

- U kiest in het Setup menu voor "Cable modem (TV cable)"
# Klik op Next
- De Hostname en Domain Name kunt u op de standaard waarde laten
staan
- Bij login Method selecteert u "NONE"
- Bij het "MAC adres" hoeft u niks in te vullen en kunt u de default
waarde laten staan.
# Klik op Next
- Selecteer IP address is assigned automaticly (Dynamic IP Address)
# Klik op Next
# Klik op Finish
- sluit de wizard
Pagina: 1