[nforce soundstorm] werkt niet lekker

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
Ik heb een Asus A7N8X-E Deluxe met nForce chipset en soundstorm audio. Als ik nu het nforce control open krijg ik:

Onjuiste grootte geretourneerd tijden FXMANAGER_ALLOCATE!

Bedieninpaneel start verder wel goed op.

Verder krijg ik geen geluid uit mijn suurround speakers (ik heb 4.0 speakers). Met een testtoon uit het bedieningspaneel wel, maar mp3/film games sound ed. niet

Ik heb de nieuwste drivers (net van nvidai site gehaald), win xp sp2

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

if broken it is, fix it you should

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:17

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je de oude drivers wel eerst verwijderd, voordat je de nieuwste geinstalleerd hebt?

Probeer ook eens de drivers van de CD.

[ Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 26-02-2005 21:06 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
Prutz0r schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 21:06:
Heb je de oude drivers wel eerst verwijderd, voordat je de nieuwste geinstalleerd hebt?

Probeer ook eens de drivers van de CD.
Ja, beide gedaan

Ik heb nu de foutmelding niet meer; het testen werkt nog steeds goed, ook met de nvmixer op je surround mode te bepalen (die wizard), maar als ik gewoon mp3 speel pakt hij alleen de front

Edit: rear werkt nu (ik had hem op 4 speakers met dolby surround staan) dolby uitgezet en het werkt.

Alleen krijg in nu ac3 films niet over 4.0. Ik heb ac3filter 0.7b en ingesteld op 2/2 quadro speakers. Matrix staat goed ingesteld.
Het vreemde in dat de input van de surround en het LFE o zijn als ik hem op quadro speakers zet. Als ik het op bijv. 5.1 zet heeft hij wil ingang op surround het lfe (center en l en r hebben bij beide input)

[ Voor 61% gewijzigd door elgringo op 27-02-2005 10:08 ]

if broken it is, fix it you should