Toon posts:

Te hete CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb vandaag me pc overgecloked van 2,8 naar 3 ghz.
Maar als ik dan via Ati Tray tools (programma om vga te tweaken) een 3d renderlaat draaien, loopt de temp volgens Speedfan op naar 49C graden..

Dat vond ik erg heet, dus heb ik em terug naar 2,8 ghz gezet, en het zelfde : 49C graden bij die 3d render..

De HD schijnt 47 te zijn, maar als ik die voel lijkt die me geen 47..

En als ik de pc reset en meteen in bios de temps check staan die gewoon rond de 42 graden...

Dus ik downloade een andere temp programma, zelfde, alleen dat programma zorgde ervoor dat het andere programma + die andere een cpu temperatuur van 72 graden aangeven, wat dus totaal niet klopt (lucht wordt niet warmer, pc doet het goed, als ik reset en in bios kijk is het 42 graden)

-Wat kan ik hieraan doen, want nu staat me pc weer op 2,8...

• ATR
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10-2025

ATR

Als alles stabiel loopt is er niks aan de hand.

Het is niet koel maar ook niet te heet.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:02

Thandor

SilverStreak

Welke CPU heb je :?

Als je een 'Prescott' hebt is die temperatuur niet zo vreemd. Met een 'Northwood' is het al wat hoger omdat een 'Northwood' niet zo warm wordt als een 'Prescott'.

Al met al is 49 Graden nog wel te doen en kun je naar mijn mening rustig overclocken naar 3GHz.
Alleen de temperatuur van de hardeschijf is te hoog. Laat deze schijf niet warmer dan 50 Graden worden. Zet er desnoods een ventilator bij :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

49 graden is, zeker voor een P4 prescott geen enkel probleem, ook weten we niet wat voor'n koeling je nu gebruikt, dus ik denk dat er niets aan de hand is, maar als je iets meer info geeft, kunnen we je verder helpen.

Overigens is het vrij normaal dat een stukje software het soms fout heeft bij temperatuur uitlezing, Geloof de bios waarden, mits je de laatste bios hebt, en gebruik anders indien mogelijk het uitlees tool van de fabrikant van je mobo....

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zolang je pc stabiel loopt is er niks aan de hand, en 49 graden is ook echt niks om je druk over te maken! :o
die andere een cpu temperatuur van 72 graden aangeven, wat dus totaal niet klopt
Dat kan gewoon de coretemp zijn, niet de externe sensor temp van 49 graden. Anyhoe, loos topic want niks aan de hand :) Hij gaat dus dicht :w

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.