Ik denk dat het van belang dat een interface zich makkelijk laat bedienen. Feit is dat daarbij gebruik gemaakt wordt van standaarden en deze moet je ook blijven handhaven. Neemt niet weg dat er standaarden zijn die wel voor verandering in aanmerking komen.
Voor mij is het van belang dat ik een interface zonder na te denken kan gebruiken. Dit is iets waar in het mijn mening bij bv. Windows aan short. Dat is dan ook de reden dat ik overgestapt ben naar OS X. OS X voldoet bij mij beter aan mijn verwachtingen. Dit valt ook gewoon te meten. Wanneer je een interface hebt ontworpen en dit laat testen dan krijg je hier goed zicht op. Dan pas blijkt dat er mensen zijn die vastlopen in de interface waarvan jij dacht dat het zo makkelijk te bedienen was.
Ik koop ook apparaten puur op het gebruiksgemak. Apparaten met een slechte interface koop ik bijvoorbeeld niet. Ik heb destijds ook bewust gekozen voor een iPod en een Siemens telefoon. Ik heb ook een hekel aan een afstandsbediening die je niet blind kunt bedienen.
Bij sommige interfaces wordt er veel te weinig nagedacht en te weinig getest omdat een product snel de markt op moet. Interfaces zijn ervoor om een goede vertaling te maken van de programmacode naar de gebruiker toe. Soms kost het me wel heel veel moeite om een interface te leren terwijl dat niet zou mogen.
@ King_Louie
Mac OS 9 vergeleken met Mac OS X valt te vergelijken met de overstap van DOS naar Windows 3.1. Dit lijkt in eerste instantie niet zo, maar wanneer je overstap bij het Mac OS niet hebt meegemaakt dan kun je dat ook niet voorstellen. Dit is namelijk de tweede grote stap die Apple heeft gemaakt in de GUI historie terwijl dat bij de pc er maar 1 is. De eerste stap was in 1984 toen de GUI voor de Mac uitkwam.
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 27-02-2005 01:25
]