EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
heb je die controller in je bios wel aanstaan
op mijn mobo kan ik alle sata (raid) controller aan / uit zetten in de bios.
Kijk even of hij tijdens het booten je schijf vindt, zo niet ff de bios in dan maar !
Kijk even of hij tijdens het booten je schijf vindt, zo niet ff de bios in dan maar !
Ik kan in het BIOS de volgende keuzes maken:
In IDE Configuration "configure S-ATA as RAID" en dan heb ik voor "no" gekozen.
In een tabblad verder (genaamd advanced) kan ik de onboard Promise Controller op enable zetten wat ik heb gedaan. De operating mode heeft twee keuzes: IDE en RAID.
Kies ik nu voor IDE dan ziet hij tijdens het booten wel de schijf, echter in Windows XP zie ik de schijf niet en zie ik een uitroepteken bij de controller staan (hardware devices).
Kies ik voor RAID dan werkt het allemaal wel....
Is het nu zo dat ik de connectoren niet als IDE connectoren kan beschouwen (net zoals ik de andere twee schijven heb gedaan, dus gewoon erop prikken en gaan met die banaan...).
In IDE Configuration "configure S-ATA as RAID" en dan heb ik voor "no" gekozen.
In een tabblad verder (genaamd advanced) kan ik de onboard Promise Controller op enable zetten wat ik heb gedaan. De operating mode heeft twee keuzes: IDE en RAID.
Kies ik nu voor IDE dan ziet hij tijdens het booten wel de schijf, echter in Windows XP zie ik de schijf niet en zie ik een uitroepteken bij de controller staan (hardware devices).
Kies ik voor RAID dan werkt het allemaal wel....
Is het nu zo dat ik de connectoren niet als IDE connectoren kan beschouwen (net zoals ik de andere twee schijven heb gedaan, dus gewoon erop prikken en gaan met die banaan...).
[ Voor 3% gewijzigd door A3-D op 26-02-2005 21:33 ]
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
jawel maar je moet dan wel de normale fastrak378 IDE driver installeren en niet de raid versie
Mozes kriebel, je hebt gelijk! Na het updaten van de driver is het dus gelukt, ik had er dus overheen gekeken. De RAID driver en IDE driver leken qua bestandsnaam ook op elkaar, vandaar dat ik het niet direct in de gaten had.
Topic mag dicht wat mij betreft en bedankt voor jullie bijdrage.
Topic mag dicht wat mij betreft en bedankt voor jullie bijdrage.
Pagina: 1