[Apache / PHP / Horde / IMP] 404 - errors in webmail

Pagina: 1
Acties:

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-01-2025

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Heb een Debian Sarge machine met kernel 2.6.8 lopen. Apache-ssl 1.3.33 en MySQL 4.1.9_debian_2 lopen. PHP 4.3.10-2

Nu draai ik hier de tar-ball release van Horde en IMP op voor webmailfunctionaliteit.

Horde 3.0.3, Imp H3 4.0.2 en Turba 2.0.2

Nu heb ik al direct bij de loginpagina het volgende probleem. Af en toe krijg ik een 404 ipv bijv. de login page. Druk op refresh en voila, daar is de page. Log ik in. Ene keer gaat het prima. Andere keer... psies, 404. Druk op refresh en daar is de page (logged on en wel)

Ik heb al geprobeerd om mysql-sessie beheer van horde terug te zetten naar de standaard php-sessie variant, maar dat hielp niets. Rare is, dat er veel meer sites op die machine lopen met databases etc. en nergens last van hebben. Lijkt aan horde/imp te liggen. Ik heb horde ingesteld dat IMP de authenticatie moet doen. Dit om dubbel inloggen te voorkomen en direct in de mailbox terecht te komen.

Heb ook al squirrelmail geprobeerd. Deze functioneert zonder problemen. Is dit nu een probleem van IMP of Horde of misschien mijn apache of php??

Ik kan in de logs ook niets raars ontdekken.

What are clouds made of? Linux servers mostly!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:17

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
een 404 hoort in de logs te komen, log anders die site apart met een customlog & errorlog

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:53

Lancer

What the......

Het enige dat ik me erbij kan voorstellen is dat de locale directory/servernaam niet goed gedetecteerd wordt door horde. Maar dit moet terug te vinden zijn in de apache logs.

Overigens kan in H3 de authenticatie gewoon door horde zelf plaatsvinden en hoeft het niet via IMP.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

FvH schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 18:20:
Nu heb ik al direct bij de loginpagina het volgende probleem. Af en toe krijg ik een 404 ipv bijv. de login page. Druk op refresh en voila, daar is de page. Log ik in. Ene keer gaat het prima. Andere keer... psies, 404. Druk op refresh en daar is de page (logged on en wel)
Krijg je echt een 404 Document not found van Apache of een error van je webbroswer ala IE 'Deze pagina kan niet gevonden worden' of iets in die trand..

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Blijkt na wat zoeken geen echte 404 te zijn. Site werd al alleen gelogged. Mijn apache-ssl draait maar 1 site. de webmail. ServerName in apache conf is ingesteld.

Krijg een "pagina kan niet worden gevonden" in IE. In horde-log staat niets bijzonders. Alleen de notices dat ik inlog etc. In apache log staat alleen maar dat ik bepaalde sites GET etc.

Heb php al met PHP in complete error log mode naar /var/log/php-errors.log laten schrijven. File blijft leeg. Als ik een foute php maak en benader via het web komt daar wel gewoon de error in te staan.

Ik snap er helemaal niets meer van.

edit:

Het is nu zeker weten geen 404. Geen log in Apache. Met logs compleet op complete. Zou ook raar zijn ergens, want hoe zou ik dan wel m'n site kunnen krijgen na een refresh? Het is gewoon irritant. Want je bent aan het werk, en dan ineens... "Page could not be displayed" duw je op F5 en dan is ie er weer :S

[ Voor 23% gewijzigd door FvH op 28-02-2005 10:59 ]

• Lancer

Lancer

What the......

Een manier om het op te lossen is ff heel low level een packet sniff te doen (gaat wel niet goed samen met SSL). Horde kan nog wel eens via een HTTP header een load doen van een andere pagina.

Om dit juist te doen is php afhankelijk van een paar settings die vanuit de webserver worden doorgegeven.

Ik heb overigens geen ervaring met Apache 1.3 en recente PHP versies. Misschien dat hier nog ergens een dependency rondzweeft?

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Zou het zin hebben om apache2-ssl uit te proberen??
Enig idee hoe die zich gedraagd naast apache 1.3.33??

• Lancer

Lancer

What the......

Waarom nog apache 1.3 doen? 2 is al geruime tijd uit en stabiel.

Op zich kun je best 2 verschillende apache versie naast elkaar gebruiken als je maar andere directories gebruikt en andere poorten. Let wel; het kan zijn dat dit je probleem niet oplost.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Apache 1.3 of 2.0 maakt geen donder uit, en voor de gemiddelde gebruiker voegt 2.0 helemaal nix toe (al helemaal niet de gemiddelde PHP gebruiker). Zet je *kuch* userfriendly errorpages eens uit in IE, of stap over naar een fatsoenlijke browser, dan zie je ook wat er nou precies fout gaat.

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
FF geeft: The connection to domeinnaam:80 has teminated unexpectedly. Some data may have been transferred.

dat als ik webmail op apache draai.

Op apache-ssl dezelfde melding alleen poort 443 (duh)...

In IE:
The page cannot be displayed
(...)
Cannot find server or DNS Error
Internet Explorer

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
heb nu in de code van horde de plek verandert waar hij normaal gesproken de servername inleest. Daar heb ik nu hard de naam neergezet ipv $_SERVER... etc.

Lijkt nu beter te gaan.... maar wil niet te vroeg juigen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kijk je apache errorlog eens na, staan daar toevallig segmentation faults in ofzo?

• Lancer

Lancer

What the......

ff voor de zekerheid. Horde is toch wel geinstalleerd in de directory "horde"?

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

FvH schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:01:
Blijkt na wat zoeken geen echte 404 te zijn. Site werd al alleen gelogged. Mijn apache-ssl draait maar 1 site. de webmail. ServerName in apache conf is ingesteld.

Krijg een "pagina kan niet worden gevonden" in IE. In horde-log staat niets bijzonders. Alleen de notices dat ik inlog etc. In apache log staat alleen maar dat ik bepaalde sites GET etc.

Heb php al met PHP in complete error log mode naar /var/log/php-errors.log laten schrijven. File blijft leeg. Als ik een foute php maak en benader via het web komt daar wel gewoon de error in te staan.

Ik snap er helemaal niets meer van.

edit:

Het is nu zeker weten geen 404. Geen log in Apache. Met logs compleet op complete. Zou ook raar zijn ergens, want hoe zou ik dan wel m'n site kunnen krijgen na een refresh? Het is gewoon irritant. Want je bent aan het werk, en dan ineens... "Page could not be displayed" duw je op F5 en dan is ie er weer :S
Zet de error-reporting in Horde eens helemaal aan, er zitten naar mijn idee nog wel wat bugs in Horde, ook bugs die op een of andere manier het parsen van php doodleuk laten crashen zonder dat er ergens nog een error van terug is te vinden (op een seg fault na). Zo waren er tijdens het devven van de nieuwe Horde versie problemen met het weergeven van de mappen in het linker menu, heb je dat toevallig aanstaan?

[edit]
Kijk ook eens naar je memory-limit, Horde heeft regelmatig aardig wat nodig voor het in elkaar mikken van de pagina's.
Lancer schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 10:04:
ff voor de zekerheid. Horde is toch wel geinstalleerd in de directory "horde"?
Dat is niet noodzakelijk, en aangezien het hier geen 404 betreft is dat niet het probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door PowerSp00n op 01-03-2005 22:46 ]

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Tot op heden niet meer het probleem gehad. Ik heb de code terug gewijzigd en nu hard mijn servernaamingesteld. Het rare is dat apache-ssl (waar mijn horde zooi op draait) maar 1 domein served. Dus geen virtual domains oid. Met de servernaam hard ingesteld werkt het.

Pagina: 1