Router uitbreiden met draadloze router

Pagina: 1
Acties:

• maasm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb een bestaand net werk met een SMC router (7004). Hierop zijn 3 PC's aangesloten (192.168.2.100 t/m ....103 Subnetmasker 255.255.255.0).
Voor mijn vrouw wil ik ook een PCop dit nerwerk aansluiten. Er is echter geen beschikbare netwerkkabel. Daarom heb ik een Sitecom WL-521 gekocht met een USB.

Nu is mijn vraag hoe dit aan te sluiten. Liefst laat ik hetgeen wat werkt in tact. Dus heb ik de Sitecom aangesloten op de 4de poort van de SMC router. Vraag is nu hoe ik de instellingen van de sitecom moet zetten (deze staan standaard op 192.168.1.xxx)

Wie kan mij helpen of kan mij aangeven waar ik hulp kan vinden

Mat

Verwijderd

Zet hem in bridging mode zodat het alleen verkeer doorsluist, dan zitten ze elkaar niet in de weg en hoef je ze alleen maar in elkaar te prikken :)

Vervolgens wordt alles aan elkaar gebridged zodat het één groot LAN wordt :) Hoe dit te doen staat vast in je handleiding :)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:26
utp steken in je vaste router en de andere kant in de draadloze router in de switch, lijkt mij dan misschien via de web interface nog wat aanpassen ofzo en klaar, lijkt mij

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 22:19
shure-fan schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:06:
utp steken in je vaste router en de andere kant in de draadloze router in de switch, lijkt mij dan misschien via de web interface nog wat aanpassen ofzo en klaar, lijkt mij
idd, switch aan switch knuppen en de wan-poort van je draadloze ding niet gebruiken.

wel van te voren doen:
- draadloze ding een IP geven in de range van je huidige router, bv 192.168.2.50 ofzo (wel een ip dat niet door de dhcp uitgedeeld wordt)
- DHCP server op draadloze router uitzetten, anders heb je 2 dhcp servers in je netwerkje