Een aantal dagen geleden heb ik m'n mobo terug gekregen uit de RMA (was niet meer te repareren, dus nieuwe gestuurd). Alles aangesloten, power on: geen beeld (no signal).
Naja om een lang verhaal kort te maken, hier een lijst met wat ik geprobeerd heb:
- Radeon X800 vervangen door Geforce 5700GT: geeft beeld bij boot, maar zodra de bootsequence klaar is en er daadwerkelijk een bootdevice (flop, cd, of hd, maakt niets uit) aangesproken moet worden gaat 't beeld op zwart (wel signaal, maar gewoon zwart. Zelfs geen cursor)
- Fastwrites aan/uit, AGP rate (4x of 8x, meer kan niet), aperture size veranderen: allen geen verschil.
- Kaal systeem (met alleen videokaart): Geen verschil.
- PCI videokaart (RIVA128): Alles ok, ding boot, windows kan installed etc. Zodra er echter een andere PCI kaart bij komt (oud netwerkkaartje voor 2e connectie) is er meteen geen beeld meer bij boot (no signal).
- PCI videokaart verplaatst naar andere sloten, geen verschil.
- Alle mogelijke HT speeds naar de AGP bus geprobeerd, en verschillende bit width: geen enkele verandering.
- Legacy USB uitgezet (was een oplossing bij een soortgelijk probleem in ander topic): geen verschil.
- Allerlei onboard devices disabled, maar dat maakt ook niks uit..
Het kan dus geen driver issue zijn, want zover komt het ding niet eens, AGP poort lijkt me ook dat ie werkt aangezien ik met de GF 5700 wel beeld krijg in het begin. X800 is ook niks mee, heeft perfect gewerkt in het vorige systeem (XP2100) en ook in hetzelfde bord, voordat ie kaduuk ging.
Als iemand nog ideeen heeft, graag.. ik ben er helemaal doorheen..
Huidige specs van systeem:
OCZ PowerStream OCZ520ADJ, 520W
Tyan Thunder K8W (S2885) (laatste bios)
2x Opteron 242
4x512MB PC2100 DDR ECC Registered (Kingston)
160gb Seagate schijf als bootdevice (zit op de onboard SATA controller)
Iiyama ProLite H540S-B 21,3"
Gebruikte videokaarten: Sapphire Radeon X800Pro, Geforce 5700GT, Riva128 (PCI)
De rest is nu niet relevant omdat het er niet in/aan hangt
Naja om een lang verhaal kort te maken, hier een lijst met wat ik geprobeerd heb:
- Radeon X800 vervangen door Geforce 5700GT: geeft beeld bij boot, maar zodra de bootsequence klaar is en er daadwerkelijk een bootdevice (flop, cd, of hd, maakt niets uit) aangesproken moet worden gaat 't beeld op zwart (wel signaal, maar gewoon zwart. Zelfs geen cursor)
- Fastwrites aan/uit, AGP rate (4x of 8x, meer kan niet), aperture size veranderen: allen geen verschil.
- Kaal systeem (met alleen videokaart): Geen verschil.
- PCI videokaart (RIVA128): Alles ok, ding boot, windows kan installed etc. Zodra er echter een andere PCI kaart bij komt (oud netwerkkaartje voor 2e connectie) is er meteen geen beeld meer bij boot (no signal).
- PCI videokaart verplaatst naar andere sloten, geen verschil.
- Alle mogelijke HT speeds naar de AGP bus geprobeerd, en verschillende bit width: geen enkele verandering.
- Legacy USB uitgezet (was een oplossing bij een soortgelijk probleem in ander topic): geen verschil.
- Allerlei onboard devices disabled, maar dat maakt ook niks uit..
Het kan dus geen driver issue zijn, want zover komt het ding niet eens, AGP poort lijkt me ook dat ie werkt aangezien ik met de GF 5700 wel beeld krijg in het begin. X800 is ook niks mee, heeft perfect gewerkt in het vorige systeem (XP2100) en ook in hetzelfde bord, voordat ie kaduuk ging.
Als iemand nog ideeen heeft, graag.. ik ben er helemaal doorheen..
Huidige specs van systeem:
OCZ PowerStream OCZ520ADJ, 520W
Tyan Thunder K8W (S2885) (laatste bios)
2x Opteron 242
4x512MB PC2100 DDR ECC Registered (Kingston)
160gb Seagate schijf als bootdevice (zit op de onboard SATA controller)
Iiyama ProLite H540S-B 21,3"
Gebruikte videokaarten: Sapphire Radeon X800Pro, Geforce 5700GT, Riva128 (PCI)
De rest is nu niet relevant omdat het er niet in/aan hangt
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha