Toon posts:

Pentium 3 800hhz vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

mijn ouders hadden problemen met de pc ( waarschijnlijk door een virus ) en tegen beter weten in zijn ze ermee naar excell gegaan om te laten maken. Daar kregen ze te horen dat die pc volledig uit de tijd was en dat ze best een nieuwe kochten. Dat hebben ze dan ook maar gedaan en de oude pc ( dus p3 800mhz ) lag al bij het schroot. Nu heb ik toch opnieuw xp kunnen installeren en alles blijkt goed te werken. probleem was een virus dat de pc telkens deed afsluiten als hij met het internet verbonden was. ik heb hem nog niet op het net kunnen hangen maar wil hem daar toch niet voor gebruiken. Ik zou graag een dvd writer gaan halen en hem enkel dus gebruiken om dvd's te kopieren.

Is dit goed te doen ?

het is dus een p3 800mhz met 256mb ram.

eventueel ram uitbreiden naar 512 ofzo, ...

thx

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:38

Sjaak_Afhaak

Bleh!

dit moet in principe prima lukken, mits de doorvoer van je hardeschijf naar je DVD-brander voldoende is.. (en dat issie vast wel :) )

off topic: het is natuurlijk belachelijk om die PC te vervangen voor een nieuwe, helemaal is die waarschijnlijk geinfecteerd is met het blaster-worm :(

Hier staat tekst

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Nu heb ik toch opnieuw xp kunnen installeren en alles blijkt goed te werken

je beantwoord hier je eigen vraag

A wise man's life is based around fuck you

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 15:09

4hp

Zo'n bak is natuurlijk prima geschikt voor servertje o.i.d. Weggooien zou erg zonde zijn :)

DVD's branden moet zeker lukken, daarvoor heb je eventueel niet eens extra geheugen nodig :)

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-02 13:21

casemodder

--->

Als er een vlotte hdd in zit en de brander en hdd allebei op apart ide kanaal zitten zal het wel lukken. En als de pc om een of andere redenen tog een moment sap tekort komt tijdens het kopieren zal de brander gebruik maken van zijn burn-proof. Owja en die ram upgrade is wel aan te raden vooral met xp.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Verwijderd

Topicstarter
mja ma vond het wel raar. Als ik opstartte dan wou hij niet booten van de xp cd, hij bleef onmiddelijk heropstarten. heb dan maar de win98 cd gebruikt om te booten, en midden in de installatie geswitcht naar de xp, vandaar lukte een compleet nieuwe installatie dan wel. nu heb ik norton internet securities erop gezet, en eens gescand op virussen, ik hoop dat hij nu niet terug gaat herstarten zodra ik op hem aansluit.

weet iemand misschien de updates staan voor de nederlandstalige xp home ?
via windows update lukt het niet, dan komt hij af met dat de taal niet hetzelfde is.

Verwijderd

Topicstarter
owkee thx voor de snelle replies :D

morgen een brandertje halen hehe. Dan moet ik het daar maar mee doen tot ik genoeg cash heb voor een nieuwe :)

Verwijderd

Topicstarter
Owja, als ik ermee wil gaan gamen, wat voor grafische kaart raden jullie me aan ?
mag al wat ouder zijn hoor. Hoeft niet de allerlaatste nieuwe ofzo te zijn.
maar games a la sim city 4 ofzo zouden toch moeten kunnen draaien :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:38

Sjaak_Afhaak

Bleh!

mwah, zoek een 2e hands GF4 ti ofzo... of eventueel een radeon 9600.. veel sneller is nutteloos, je processor krijgt het verder toch niet getrokken denk ik.

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
ok merci voor de hulp

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:07:
mwah, zoek een 2e hands GF4 ti ofzo... of eventueel een radeon 9600.. veel sneller is nutteloos, je processor krijgt het verder toch niet getrokken denk ik.
Een GF4 Ti is al overkill kan ik uit ervaring zeggen... in mijn ogen dus geldverspilling..

@TS, heb je de pc nu compleet geformatteerd en helemaal schoon geinstalleerd? Anders heb je natuurlijk altijd de kans dat het virus er nog opstaat. Dus, mijn advies, prik 256MB geheugen erbij. Installeer Windows lekker clean (vergeet niet de goede drivers van je chipset, vga e.d.) en koop een simpel videokaartje. (Radeon 9200 oid).

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:10:
[...]
@TS, heb je de pc nu compleet geformatteerd en helemaal schoon geinstalleerd? Anders heb je natuurlijk altijd de kans dat het virus er nog opstaat.
weet je wat het straffe is, ik had voordien ook al eens geprobeerd om hem COMPLEET te formatteren en alles er opnieuw op te zetten hé, en zodra ik hem inprikte op het netwerk kreeg ik opnieuw dat virus. hoe leg je zo iets uit ?

ik hoop dat dit niet opnieuw gaat gebeuren pff

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:18:
[...]

weet je wat het straffe is, ik had voordien ook al eens geprobeerd om hem COMPLEET te formatteren en alles er opnieuw op te zetten hé, en zodra ik hem inprikte op het netwerk kreeg ik opnieuw dat virus. hoe leg je zo iets uit ?

ik hoop dat dit niet opnieuw gaat gebeuren pff
Download SP2, slipstream die in je Windows CD. Haal de netwerkstekker uit je pc en installeer Windows schoon.

Daarna zet je een virusscanner erop (Kaspersky ofzo ;)) en dan pas doe je de netwerkkabel weer in je pc.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Deze topic zwalpt.... :o

Eerst gaat het over de vraag of een P3-800 met 256MB geheugen genoeg is om DVDs te branden (hoort in Opslagmedia & I/O Controllers of evt Processors, Moederborden of Geheugen of Complete Systemen en Laptops, maar NIET in Overige Hardware)

Dan gaat het over virussen (Windows Operated Systems of Beveiliging & Virussen, maar NIET in Overige Hardware)

En tussendoor nog offtopic discussie over winkels (Stuffis Generalis of Huiskamer, maar NIET in Overige Hardware)

Bovendien wordt dit topic meermaals binnen 24u geschopt door de TS (de Edit knop is er niet voor niets :o )

1 topic per probleem, blijf on-topic en post in het juiste subforum. Oh, en doe eerst eens zelf de moeite voor je post, en niet binnen 24u schoppen... Toch niet zo moeilijk :?

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 26-02-2005 18:18 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.