[Geluidskaart] Pc crasht!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93730

Topicstarter
Sinds ik gisteren een setje boxen met een philips geluidskaart heb geinstalleerd in mijn pc crasht de pc met de regelmaat van de klok.
Het gaat om een Philips Sonic edge 5.1 605 met het setje speakers van Philips a2.610

Alles gaat goed totdat ik meer dan bijvoorbeeld een kwartier aan het "computeren" ben. Ik krijg dan geen foutmeldingen, maar een bevroren beeld.

Waar kan dit aan liggen want ik ben blij met de speakers en de support van de philipswinkel laat zijn klanten lekker wachten en bellen. Ligt het aan de kaart? Is de voeding de boosdoener? 350 watt met daarin 2 hdd 1 radeon 8500 firewire kaart lankaart en dan geluidskaart met een ioetwat opgefokte 1300 duron..
Temperatuur van de proc is onder de 53 graden, maar de 12 volt lijnen van de voeding zijn brak. +13V en -11V

Waar kan het probleem liggen, recente drivers zijnvolgens de philips site xp compatible.

nu ff snel schrijven voordat de pc crasht :)

ps1 Moederbord is een Asus a7v333
ps2 onboard geluidskaart is in windows uitgeschakeld
ps3 voeding en dus de spanning blijven na het crashen behoudenen iik kan de Hdd;s nog horen spinnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 93730 op 26-02-2005 16:54 . Reden: toegevoegde info! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Kijk eens in eventviewer wat er als foutmelding gegeven word. (Start/uitvoeren/eventvwr) :Y)

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
daar staat niks bij over het fale van hardware. Ik kan het niet uitstaan. Eerst nemen ze de telefoon niet op, dan probeer ik voor de 3e keer een software versie-verandering en nu kan ik zelfs niet 5.1 selecteren :O

Een ander pci slot lijkt ook niet te helpen.

Wie o wie weet wat er eventueel fout kan zijn gegaan? Is het de voeding die te slap is voor dit systeempje? Is de kaart defect? ik ben radeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik zou maar is een andere voeding gaan halen jah, want die getallen zijn niet egt best. Ckr als het beeld telkens bij belasting bevriest, heb je dikke kans dat het aan de voeding ligt.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:01

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Klok eerst alles eens naar default waarden (je duron etc!)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

13V op de +12V lijn is inderdaad niet goed, wordt dit vermeld in de BIOS?
Wat voor merk is die voeding?

Klok die Duron ook even terug, naar mijn ervaring zijn Morgan's niet echt ideaal om over te klokken, maar goed....

Virus- en adware vrij?
Laatste video en chipset drivers?

Post ook de +3.3 en +5V lijn even.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de 3.3 en 5 zijn wel ok, het is een no-name voedinkje dat standaard in mijn huidige kast zat. Een virend van mij heeft een veel zwaarder systeem draaien in de zelfde kast/voeding. :S
De spanningen lees ik trouwens af uit speedfan (btw. a7v333 kan de fan-rpm niet regelen met speedfan :S)

Hij is nu 10 minuten aan het spelen nadat ik het kaartje in een ander pci slot had gedaan en de driver had geherinstalleerd. Ik ben benieuwd of het iets te maken had met warmte over de kaart of iets dergelijks, want nu heeft hij meer "lucht" om zich heen. Over een kwartiertje half uur zal ik weten of het verplaatsen van pci-positie heeft geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Godver, hij crashte nu al weer. Evenviewer ziet niet eens een foutmelding bij het tijdstipt van de crash ( 18:04 ). Dus de software is al meerdere malen geinstalleerd, de plaats op het moederbord is veranderd (pci), de temperatuur is wel ok, al is een van mijn harde schijven wel 40 graden, is dat normaal.?

Maargoed, ik zal vanavond eens een andere voeding pakken (Aopen standaard kastje) en kijken hoe hij op een andere voeding reageert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Anoniem: 93730 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 18:10:
Godver, hij crashte nu al weer. Evenviewer ziet niet eens een foutmelding bij het tijdstipt van de crash ( 18:04 ). Dus de software is al meerdere malen geinstalleerd, de plaats op het moederbord is veranderd (pci), de temperatuur is wel ok, al is een van mijn harde schijven wel 40 graden, is dat normaal.?

Maargoed, ik zal vanavond eens een andere voeding pakken (Aopen standaard kastje) en kijken hoe hij op een andere voeding reageert!
40 graden is niet té warm. Zolang een schijf niet warmer wordt dan 50C, is er niets aan de hand. Mijn 10k rpm Raptor wordt niet warmer dan 26, vanwege de airflow. Temperatuur van de schijven licht puur aan de luchtcirculatie in de kast en omgevingstemperatuur.

AOpen/FSP voedingen kun je vertrouwen, zijn goede dingen. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86236

Heb je je Duron nou al eens teruggeklokt zoals Prutz0r zei? Overklokken is/zorgt voor een hogere FSB en aangezien ik wel bijna zeker weet dat je geen AGP/PCI lock hebt op je chipset, gaat de snelheid van PCI bus ook omhoog. Dat is iets waar geluidskaarten helemaal niet van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:34
Ik heb ook de Sonic Edge en het is een raar gevalletje.

Met oude chipsets voor AMD cpu's crashte hij bij mij ook idd regelmatig. Ooit heb ik eens ergens gelezen dat daar gewoon niets aan te doen is :(

Met nieuwe chipsets voor AMD cpu's en mijn huidige computer (Intel met Intel chipset) heb ik het alleen nog als ik spellen met EAX speel. Hup na een paar minuten pats, blauw scherm > reboot.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het klinkt misschien vreemd maar toen ik het boekje nog eens doorbladerde stond er bij de vereisten 800*600 en aangeraden 1024*768 16 bit kleur.

Dus, ik zet hem op die instellingen en waarempel, hij draait nu al meer dan anderhalve cd Acda en de Munnik :P

Dus, hoe het komt en vooral waarom weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ahh, ik word gek,
Net toen ik dacht dat mijn systeem stabiel was crashte hij weer :'(
Nu ik maar 16bit kleuren gebruik lijkt het stabieler te gaan op 1280*1024.
Als ik echter veel apps open heb staan waarinder muziek crasht hij nog wel, dus browser, itunes, "een download programma" en dan flipt hij.

Zou het aan een tekort aan ram kunnen liggen?
Want nu heb ik Ram Idle weer geinstalleerd en ga ik kijken of hij het ram gebruik kan controleren.

Nog tips die het systeem crashvrij te houde?
Btw Geen van de onderdleen zijn tijdens de crash enorm warm want ik heb zo;n optische thermometer waar ik dat mee kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Waarom haal je die geluidskaart er niet uit? Ga ermee terug naar de winkel zou ik zeggen, dat ding deugt gewoon niet.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tjah, die winkel Philips Eindhoven My-shop, is niet te bereiken en aangezien ik eerst mijn ouders dan weer lief aan zou moeten kijken om me daarnaartie te brengen (ps. Het is weekend :P)

Nu ik de resolutie weer laag heb gezet op 1024*768 lijkt het wel stabiel want ik probeerde te kijken of het eventueel aan het ram lag:P, maar ik kreeg hem niet klein :)
Ik weet dus echt niet hoe het nu moet.. Nu draait het wel goed, maar dan vind ik de resolutie te laag staan. Het is ook altijd wat....
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/theresialyceum/naamloos.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111321

8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 111321 op 26-02-2005 23:05 ]

Pagina: 1