Hallo,
Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van een script. Dit script voert een aantal waardes in de database in.
Nou draaide dit script op een oudere versie van php. Waarmee ik als volgt de gegevens in de database zet.
Dit werkte gewoon
Nu moet (wil) ik op de nieuwe server werken met superglobals en moet het volgens mij als volgt. Het script geeft aan dat alles succesvol is verlopen, alleen hij voert niks in
Als ik nu voor de query het volgende doe! Dan gaat het wel goed.
Doe ik het zo op de juiste manier of kan het ook zo als ik dacht in manier 2
Groeten Jos
Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van een script. Dit script voert een aantal waardes in de database in.
Nou draaide dit script op een oudere versie van php. Waarmee ik als volgt de gegevens in de database zet.
PHP:
1
| mysql_query("INSERT INTO mobile_phones (waarde1, waarde 2)VALUES ('$waarde1,'$waarde2')") or die (mysql_error()); |
Dit werkte gewoon
Nu moet (wil) ik op de nieuwe server werken met superglobals en moet het volgens mij als volgt. Het script geeft aan dat alles succesvol is verlopen, alleen hij voert niks in
PHP:
1
| mysql_query("INSERT INTO mobile_phones (waarde1, waarde 2)VALUES ('{$_POST['waarde1']},'{$_POST['waarde2']}')") or die (mysql_error()); |
Als ik nu voor de query het volgende doe! Dan gaat het wel goed.
PHP:
1
2
| $waarde1 = $_POST['waarde1']; $waarde2 = $_POST['waarde2']; |
Doe ik het zo op de juiste manier of kan het ook zo als ik dacht in manier 2
Groeten Jos