[XP] Uitschakelen netwerkkaart niet mogelijk door Plug&Play

Pagina: 1
Acties:

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:02
Naar aanleiding van dit topic van 3 jaar geleden:

[rml][ XP] en lan[/rml]

Kheb 'n laptop - zie sig. waar ik hetzelfde probleem mee heb als de TS in dat topic.

Als ik naar netwerkverbindingen ga, staat daar de LAN, WLAN en 1394 (firewire neem ik aan) kaarten. Ik draai XP Pro

Als ik de wlan of lan kaart uit wil schakelen, geeftie bij mij ook de melding dat het niet kan ivm het gebruik van 1 of meer protocollen zonder plug en play ondersteuning..

Heb gegoogled, en kwam verassend weinig tegen (meestal los ik m'n eigen probleempjes wel op met google en de GoT search, maar deze keer niet (of ik heb niet helemaal goed gezocht :/ ).

Het enige wat er in de buurt komt is dit: http://www.mytechsupport.ca/support/topic.asp?TOPIC_ID=5292

Na het lezen ervan lijkt me dit ook van weinig nut. Daar heeft iemand het probleem dat hij z'n verbinding niet kan uitschakelen, maar hij maakt gebruik van een usb modem volgens mij. De oplossing was daar, dat hij een andere firewall moest gebruiken.

Nu heb ik helemaal geen firewall, en heeft er ook nix mee te maken volgens mij. Nu zit ik op me werk en de laptop naast me, heb geen verbinding met nix, en toch kan ik het niet uitschakelen.

Net zoals de topicstarter van de link die ik gaf, kwam het probleem bij hem ook opeens, na maanden lang goed gewerkt te hebben. Een format zal het probleem oplossen, dat weet ik zeker, maar daar heb ik totaal geen zin in, benk weer 5u bezig met spul backuppen en opnieuw installeren van vanalles en nogwat.

Als ik de kaart uitschakel, geeftie dus die melding, en als ik dan opnieuw opstart, is hij idd uitgeschakeld. Maar ik willem meteen uitgeschakeld zien =]

Nu is mijn vraag: is er nog iemand die dit probleem heeft, en weet iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt voor 't lezen van de lap tekst ;)

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:02
*kick

niemand? :9~

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-05 10:18
Ik zit momenteel met hetzelfde probleem.
Iemand ondertussen al een oplossing?

Verwijderd

is het niet mogelijk om de netwerkkaart in het bios uit te schakelen? volgens mij kun je alle interne apparaten op non-actief zetten.