Modem probs onder win98:(

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Ik heb een PCI56RVP modem met een Rockwell chipset geloof ik. Nou is het probleem dat deze niet meer onder win98SE werkt. Sterker nog, win98SE wil niet eens meer opstarten cq installeren als deze modem er in zit. Win98SE loopt dan vast bij het hardware detecteren. Hij heeft het echter altijd gedaan onder win98(SE) en onder win2k draait ie ook perfekt! Het is iets van de laatste tijd, sinds ik een dualboot van 98SE en 2k heb. M'n computer begon na een tijdje (een maand of zo) te crashen en als ik dan scandisk erover heen haalde, dan gaf die allemaal kruislings gekoppelde bestanden aan. Ik ging toen opnieuw installen en toen wilde 98 dus niet meer verder bij het hardware detecteren. Het modem draait overigens wel perfekt bij een maat van me die ook 98SE draait!! Ik snap het niet meer... :(
Is er een manier om het modem toch aan de gang te krijgen onder 98, of anders dat 98 het modem niet meer detecteert of kan detecteren? Ik Inet toch alleen maar onder win2k, dus het is niet noodzakelijk dat het modem ook werkt onder 98. Als het maar opstart! :)

Verwijderd

Ik heb dezelfde modem en krijg 'em tot nu toe niet eens fatsoenlijk aan de praat. Onder win95 ging het perfect. Iemand met (aanvullende) tips? Win98SE start verder trouwens prima.

Bedankt, The Chef

• collin
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Is zeker ook een etech modem he? zie hieronder staat ook een thread van etech modems. Zijn gewoon de grootste zuigdingen die etechs. Ik heb hem vervangen voor een dynalink en die rokt!

Maarre.. heb je al nieuwe firmware geprobeert? Check je bois, staat die op PnP os enabled? Probeer es een ander PCI slot.

Mijn iRacing profiel

• Daylights
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Helpt allemaal geen barst. :( Nog meer suggesties?